Jag hängde inte med där. Var kom 700 g fläsk ifrån? Var det det du räknade på för att få fram att 150 g makrill var lagom?
700 gram fläsk = 2300 kalorier = normalt dagligt intag om man bara äter det. Jag menade om man bara äter fläskkött. Man får väl räkna in hela dagens matintag och se på helheten, då blir ju fläskköttets påverkan inte lika stort.
Nej, det var inte det jag räknade på när jag kom fram till 150g makrill. Jag har för mig att jag räknade på en kost bestående av blandfärs, ägg, smör, och en liten del grönsaker.
Det kanske inte är så stor förändring om man redan använder smör. Men jag tror inte att ett par gram omega 6 hit eller dit gör så står skillnad, så att man behöver inte vara rädd för att det ska vara en klar försämring med fläskkött. Dock håller jag med dig om rovor och potatis till grisarna.
Fast bröd är inte det enda det finns smör i. Hur många produkter är det inte där en av huvudingredientserna är "vegetabiliskt fett" om man läser innehållsförteckningen? Gör man all mat själv från grunden så kan man väl undvilka det mesta, men det finns margarin i väldigt många halvfabrikat.