Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.30 - 12:28:50 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Blåst på bolaget  (läst 4736 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2010.07.05 - 19:55:42 »

Det var dags för min halvårsvisit på systemet. Köpte 9 öl och en flaska billigt portvin. Det senare till matlagningen förstås.  :flirting:

Hur som, det blev 328 spänn, en inte orimlig summa på det stället, så jag reagerade inte. Tur att jag för kassabok. När jag skulle lägga in köpet i programmet tänkte jag att jag tar halva portvinsflaskan på spritkontot och halva på mat. Då ser jag att det står 204:- och flarran skulle kosta runt 100:-. När jag kollade närmare är de slagit in 2 flaskor ā 102:-.  :kungfu:

Det var nåt strul med kortläsaren, error error, så hon tog mitt kort och jag var tvungen att skriva på en kvittokopia, varför vet jag inte, men det var väl då det gick snett. Eller det kanske var en skum kassörska som håller på att tömma mitt konto som bäst nu.  :max-shock:

Lustigt, men bolaget hör till de där ställena man tror att det ALDIG blir fel på. Matbutiker är slarviga. Har lärt mig att kolla kvittona där.  Fast Willys är bra. De stämplar stadigt in min pepparrot som palsternacka som är mycket billigare.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #1 skrivet: 2010.07.05 - 21:46:52 »

Hade du varit där lite oftare, hade du insett det orimliga i att 9 öl och en flaska billigt portvin skulle gå på närmare 350 spänn, såvida du inte köper på dig riktig finöl, då.

Gå tillbaks och gnäll, och om de inte gör något kan du väl alltid skriva insändare om det skedda.  :flirting:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2010.07.05 - 21:49:04 »

Det var 8 Primátor och 1 flaska finöl att testa.  :whink:

Jo, jag ska ringa i morrn. Det var för sent när jag kom på det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2010.07.05 - 23:06:03 »

det visar ju bara vikten av att ALLTID kontrolera kvittona!  :nod-yes:.. något jag själv är rätt dålig på ska erkännas  :redface: men ibland så blir det fel... hoppas att de hjälper dig på systemet! så att du får tillbaka pengarna!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #4 skrivet: 2010.07.06 - 03:31:51 »

Klart Systemet kommer att hjälpa till. Om de inte gör det, och hemul skriver en insändare, kommer folk börja hojta om monopolet och att det inte ska vara kvar. Inte bra i valtider!  :whink: Fast jag gillar det, måste jag erkänna. Jag gillar att det finns utbildat folk som kan hjälpa mig när jag har frågor om vilket vin som passar till choklad eller fläsk eller whatever. Jag tycker om det. Så om det inte blir bättre, så hoppas jag att Systemet alltid kommer att finnas! Det folk gnäller över är öppettiderna, men de går säkerligen att ändra. Att ha öppet till 18.00 idag, är kanske inte helbra, men om man ändrar till lite längre på kvällen, och öppnar lite senare, så blir det nog bra. Jag menar, vilken person i allmänhet bankar på Systemet klockan 10?

Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2010.07.06 - 03:46:44 »

jag är lite kluven när det gäller systemet jag. visst tycker jag som du Corny, att det är bra att gå dit och kunna fråga vad som passar till vad. men ajg tycker inte att det ska vara monopol för det!. tycker det skall införas konkurrens på det fältet också!.. precis som med Apoteken nu. de har ju äntligen släppt lite mediciner till stormarknader och har flera olika apotek numera!.. nått åt det hållet vill jag se med systembolaget också!.. att några sorters bordsvin kan säljas i affären.. och att det kommer flera olika "systembolag" som konkurerar om kunderna!.. då minsann skulle vi få lite mer utbud p grejjorna!.. samt förhoppningsvis bättre priser!.
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #6 skrivet: 2010.07.06 - 05:32:35 »

Det där har varit snack om länge, men det kommer inte att hända på ett bra tag. Politikerna vill ju ha sin beskärda del.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2010.07.06 - 13:41:57 »

Jag ringde precis. Jag skulle ringa deras centrala supportnummer, för det är allt som står på sajten, men sen såg jag att det stod nummer till butiken på kvittot, så jag ringde det och det var nog ett misstag. Den jag pratade med lät misstänksam och tvivlande. Få se  om jag blir utsatt för förhör om mina alkoholvanor när jag går in.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #8 skrivet: 2010.07.06 - 16:59:14 »

Om inte så kan de ju kolla hur många de har sålt och hur många de har kvar, så ser de att det finns en flaska för mkt på hyllan  :crazy:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2010.07.06 - 20:04:16 »

De var ingen fara. De bad om ursäkt och stod i. Tog lite tid bara.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2010.07.06 - 22:49:02 »

skönt att det löste sig i alla fall!  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544