Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.23 - 14:03:59 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Äta när man är hungrig  (läst 4969 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« skrivet: 2010.07.02 - 12:09:48 »

Jag har beställt Skaldemans "Varför går jag inte ner i vikt" men innan jag fått boken har jag tjyvstartat med att verkligen bara äta när jag är hungrig. Jag är sådan som trott att jag inte klarat mig utan en rejäl frukost men sedan har jag arbetskamrater som vill gå och äta lunch kl 11 och då hänger man med. Nu har jag provat ett par dar att bara dricka kaffe med lite extra äggmjölk till frukost och se där, nu var jag ordentligt hungrig till lunch och sedan lagom hungrig till middag. Nu vet jag ju inte om det här har någon effekt på vikten men det ska bli spännande att se. Är det någon här som testat detta och vad har ni fått för resultat?
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2010.07.02 - 13:00:22 »

Om det innebär att du äter mindre totalt sett, så har det säkert effekt.

Själv funderar jag på att gå åt andra hållet. Jag äter ju redan sådär. I mitt fall brunch, middag och en liten munsbit innan jag lägger mig. Men middagen tenderar att bli rätt stor då.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #2 skrivet: 2010.07.02 - 13:09:32 »

Ja vi får väl se. Jag är rädd att jag äter för lite bara.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2010.07.02 - 13:24:04 »

Du kommer säkert att kompensera genom att äta mer. Fråga mig.  :tongue:

Alltså, jag funderar inte på att äta fler mål, snarare att äta middag lite innan jag blir hungrig. Då skulle nattmålet bli  lite tidigare också. Ni äter jag brunch 2-3 timmar efter jag vaknar, middag 6-8 timmar senare och nattmålet blir av naturliga skäl, eftersom dygnet bara har 24 timmar varav jag sover 8, oftast precis innan jag lägger mig. Jag är sällan direkt hungrig då, men känner att jag vill ha nåt i magen att sova på liksom.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #4 skrivet: 2010.07.02 - 15:16:09 »

Men har du testat att skippa nattmålet då? Verkar ju onödigt att äta om man inte är hungrig
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2010.07.02 - 16:26:44 »

Jag är inte HUNGRIG som när jag ska äta middag, mer lite tom i magen. Jag har svårt att sova då. Jag äter bara lite, typ ett glas fil eller lite ost eller så. Jag  äter väl typ 85% av kalorierna på två mål och 15 på kvällen.

Jag tycker ivf du ska testa att äta bara när du är hungrig. Det enda är att det ställer till det med tiderna och så. Mina grannar frågade just om jag ville vara med och grilla vid sex, men eftersom jag åt vid två så kommer jag ju inte att vara ett dugg hungrig då och då vill jag inte ha. :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #6 skrivet: 2010.07.02 - 18:39:28 »

Jag är alltid hungrig på mat efter så många timmar. 4 max 5 timmar, sen måste det fyllas på med något. Utom på kvällen. Efter middagen är det sällan jag behöver äta mer. Då klarar jag mig lätt 12 timmar till frukosten. Tänk så olika vi människor är.... :cool:

Så för mig funkar det socialt att äta när jag är hungrig, eftersom jag är hungrig på socialt anpassade tider.  :cheers:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #7 skrivet: 2010.07.03 - 18:22:57 »

Det är bra Sorla. Jag tror man kan reglera det där också. Problemet för mig var ju att jag hängde med och åt lunch fast jag inte var hungrig. Nu dricker jag bara kaffe med äggmjölk på morgonen och är hungrig till 11, perfekt. Sen är jag hungrig vid 6-7 igen på kvällen när vi brukar äta middag hemma. Fast nu har jag semester så det kommer bli ännu lättare att äta när man vill.
Loggat

Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544