Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 09:43:36 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Min Midsommar mat  (läst 1699 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Lisbeth
Hero Member
*****

Smörklickar: 21
Offline Offline

Antal inlägg: 677


« skrivet: 2010.06.22 - 11:58:33 »

Då serveras
Skagenröra:
Grovhacka 1 kg skalade räkor. Lägg i en bunke o tillsätt en finhackad rödlök,två knippor finhackad dill, 4-5 droppar tabasco, 1 msk citronsaft, en nypa salt o lite vitpeppar. Till slut creme f o majjo efter tycke o smak. Sist en burk röd stenbitsrom

Istället för potatissallad till det grillade:
Ca300 g zuccini som man skär i kuber.Stek i 25 g smör o låt svalna. Blanda 200g creme f, 1 msk majjo, 1 tsk dijon senap,25 g finhackad purjolök Blanda allt o smaka av med salt o peppar

Dessert: Pannacotta
Lägg 1 gelantinblad i blöt. Koka upp ½ dl  vispgrädde med 2 tsk socker eller sötmedel. Smält ner gelantinbladet . Låt svalna. Blanda i 250 g Kesella jordgubb-lime. Fördela i små glas eller koppar o ställ kallt 3 tim eller över natten. Skär 250 g jordgubbar i skivor o skrapa ur 2 passionsfrukter o blanda med jordgubbarna. Häll blandningen över pannacottan vid servering


Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1 skrivet: 2010.06.22 - 13:18:26 »

ÅÅååååååh,  :inlove:

åååh, säger jag bara.

Dessa röror kommer jag att sno, vet ej om till midsommar, jag hoppas på en restaurang då...
För maken har bott nu under sin veteranbil flera veckor känns det som.  :so_mad:
så till midsommar ska man vara finklädd och få äta fint  :nod-yes:
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.022 sekunder med 22 databasfrågor.