Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 05:39:34 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kolhydrater - vilken nivå ligger ni på?  (läst 5243 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Uppsalabo
Jr. Member
**

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 84


« skrivet: 2010.06.19 - 13:11:15 »

Räknar ni ungefär hur många gram kolhydrater ni äter per dag? I så fall, märker ni förbättringar när ni äter väldigt lite kolhydrater?
I början försökte jag hålla mig kring 20 gram men sista tiden har jag legat kring 10. Det är ganska jobbigt tycker jag, finns inte mycket utrymme för grönsaker och tillbehör så jag kommer nog att öka på mängden kolhydrater lite grann. Nu när jag legat kring 10 gram har jag haft mycket mindre huvudvärk men det behöver ju inte ha med det att göra. Svårt att veta sånt där. Jag får helt enkelt prova mig fram. Egentligen gillar jag inte att hålla på att räkna och väga. Börjar få koll nu på hur mycket kolisar saker innehåller så jag kan nog börja höfta. Jag anser att jag fortfarande är inne i en provperiod.

Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1 skrivet: 2010.06.19 - 13:45:40 »

I början räknar man av någon gammal vana.
men sedan när man lär sig vad som fungerar så behöver man inte räkna längre.
ibland kollar man något i någon period när man vill testa.

Jag har ibland någon vitamin-noja och kollar dom , annars höftar jag .
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2 skrivet: 2010.06.19 - 14:37:21 »

Jag har aldrig räknat. Det ligger inte för mig.... :crazy:

Det funkar ganska bra med höftande för mig. Just nu höftar jag till med mer fett. För att slippa gå omkring och känna mig småsugen för snart efter måltid. Och för att inte tappa fler småkilon. Nu har 3 små rackare försvunnit sen start. Och fler får det helst inte bli. Maxgränsen är satt vid 5.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2010.06.19 - 15:52:26 »

Är du en smalis? Jag tror inte att du behöver oroa dig för att bli för smal, om du inte underäter väldigt förstås.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #4 skrivet: 2010.06.20 - 12:08:30 »

En smalis sen födseln. Men revben som sticker ut är inte så chickt.  :sad: Jag tycker de få kilon som kommit efter tre graviditeter är ganska klädsamma. De får gärna stanna. Går jag ner mer hamnar jag nästan i kategorin underviktig på BMI-skalan. Det känns onödigt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2010.06.20 - 12:27:54 »

Jaha, då ska du veta att smalisar brukar lägga på sig. Inte fett alltså, utan muskler. Men det är visst rätt vanligt att de går ner först, varför vet jag inte. Men du ska så klart inte underäta.

Har du dett bilderna på Glennart? Han var typ undernärd men blev hur välbygd som helst utan att träna. Jag ska leta fram dem.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #6 skrivet: 2010.06.20 - 12:32:37 »

 :dribble:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2010.06.20 - 12:34:57 »

Om jag minns rätt så hade han redan ökat 10 kg och vägde runt 60 när den första bilden är tagen. På den andra vägde han 75 och han fortsatte att öka efter det. Sen började han träna också, så man vet inte hur det slutade.  :lol:



* glennart_fore.jpg (92.17 KB, 588x493 - visat 444 gånger.)

* Glennart.jpg (57.33 KB, 800x532 - visat 447 gånger.)
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #8 skrivet: 2010.06.20 - 12:46:26 »

Cool! Jag brukar ha lätt att lägga på mig muskler. Lär väl se ut som en biff snart då.    :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2010.06.20 - 12:54:15 »

 :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.025 sekunder med 23 databasfrågor.