Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 19:56:59 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 9   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: F-kassan får mig att må illa  (läst 82236 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #15 skrivet: 2010.06.18 - 22:08:06 »

Förnedringskassan var det någon som sa. Jag tror det var Marcus Birro som myntade det begreppet. Ligger något i det.
Marcus Birro myntade säkert det uttrycket, för han har säkert inget jobb enligt FK. Han sitter ju bara hemma och skriver lite grann, och det är ju inget jobb. Många författare har råkat ut för samma sak. Inte jättekul med tanke på att Sverige är ett land som ska värna om kulturen.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2010.06.18 - 22:15:08 »

Ja, det där var skumt. Men inte hade föräkringskassan gjort en bättre bedömning. De träffar ju inte ens patienten.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2010.06.20 - 19:29:37 »

Det är sanslöst vad okunniga handläggare det finns på förnedringskassan. Min man dog för 1,5 år sedan och han hade just tumörer i huvudet som kom från lungan. Det är metastaser från lungtumören och är inte så mycket att göra åt sa de till min man det enda de kan göra är att lindra smärtorna med strålning och cortison. Däremot om man har tumörer som är från huvudet, de går inte neråt, det är de som går nerifrån och upp som är problemet. Det borde de ju veta. Från min mans cancerstart tog det bara fyra månader till han avled.

 :smack_head: :inlove:
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #18 skrivet: 2010.06.20 - 19:56:39 »

 :mad_roll:
Loggat
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #19 skrivet: 2010.06.20 - 22:31:40 »

Det är sanslöst vad okunniga handläggare det finns på förnedringskassan. Min man dog för 1,5 år sedan och han hade just tumörer i huvudet som kom från lungan. Det är metastaser från lungtumören och är inte så mycket att göra åt sa de till min man det enda de kan göra är att lindra smärtorna med strålning och cortison. Däremot om man har tumörer som är från huvudet, de går inte neråt, det är de som går nerifrån och upp som är problemet. Det borde de ju veta. Från min mans cancerstart tog det bara fyra månader till han avled.

 :smack_head: :inlove:
Jag måste erkänna att jag inte riktigt förstod allt här. Var det Försäkringskassan eller onkologen som sade detta om tumörerna?
Fö så låter det tufft, och jag vet att det var ett ganska så bra tag sen i normala fall, men jag vill ändå beklaga sorgen. Måste varit ganska så chockartat att det gick så fort!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #20 skrivet: 2010.06.21 - 21:59:53 »

 :shake_head: Vad jag förstår av ditt inlägg fick du/din man slåss för att få hjälp från FK? Jag förstår faktiskt inte hur de kan klara av att jobba där, de som jobbar på FK. Hur orkar de med sig själva efter en dag med ständiga nekanden till människor som är dödssjuka?  :sad: Jag ville instämma i Cornys beklagande. Vad hemskt och fruktansvärt att förlora en anhörig på ett sånt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2010.07.01 - 13:51:42 »

http://www.unt.se/uppsala/utforsakrad-lever-pa-makaroner-986250.aspx
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2010.07.01 - 23:07:24 »

 :byecry: :cry: :sosad: fruktansvärt!! hur kan vårt moderna samhälle bara låta sådant ske??!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2010.07.04 - 12:55:32 »

Var fjärde anställd på Försäkringskassan saknar förtroende för ledningen
och bara var tjugonde har fullt förtroende för generaldirektören och staben



 :whistle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2010.07.04 - 12:57:07 »

:byecry: :cry: :sosad: fruktansvärt!! hur kan vårt moderna samhälle bara låta sådant ske??!

Jag läser just en bok om häxprocesserna. Det finns paralleller.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2010.07.05 - 22:26:45 »

Ja det kan jag verkligen tänka mig att det gör!!  :lmao: man tycker ju att vi människor borde lärt oss något ifrån den tiden... men icke!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #26 skrivet: 2010.07.06 - 02:23:06 »

Klart vi inte har lärt oss något, kwidell. Allt går runt på sätt och vis, bara i nya former. Det är precis som modet. Det kommer igen, fast i annan form.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #27 skrivet: 2010.07.06 - 02:24:40 »

jo där har du så rätt så rätt!  :nod-yes: ... men det är rätt tragiskt att tänka på... för det innebär ju att en ny version av Hittler lär komma!  :max-shock:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #28 skrivet: 2010.07.06 - 04:12:37 »

I Sverige har ju redan Hitlers politik kommit långt i förnyad form. Sverigedemokraterna finns ju här. Mycket av deras partiprogram är faktiskt taget ur "Mein kampf". Men på ett kanske snällare sätt, och dessutom på ett annat sätt. De har alltså tagit saker och ting till våra dagar, men i många fall gjort det lite mildare. Kwidell, det var inte meningen att hoppa på dig, men det är så jag ser på saker och ting i vår svenska välfärd.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2010.07.06 - 05:20:00 »

ja den där "välfärden" är något jag är ytterst tveksam till om den verkligen existerar!  :tongue_wag: det jag tror är skälet till att sverigedemokraterna komigt så långt som de gjort är pga sveriges urusla invandrarpolitik!... det är precis som om vi inte kan göra något med måtta!? att bara ta in och ta in folk.. och sedan fösa dem samman i förorterna... det är ju bara att BE om problem!... ska det fungera så måste man ju integrera människor på ett vettigt sätt!... vi har problem i vårt land. men eftersom nuvarande politiker är för "tandlösa" för att ta tag i en infekterad fråga... ja då vinner sverigedemokraterna mark i stället!.. precis som Hittler gjorde är jag rädd!... :shake_head:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 9   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544