Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 15:06:09 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ftalater - no shit!  (läst 9940 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2010.06.14 - 20:36:30 »

Slölyssnar på Vetenskapens väld. De pratade om detta med för tidig könsmognad och misstankarna om att det kan bero på ftalater.

Vad som fångade mitt öra ordentligt var när de tog upp en ovanlig aspekt, nämligen att detta har blivit ett problem för körvärlden. Klassiska körverk som är skrivna för 17 - 18-åriga pojkar måste nu sjungas av barn. En känd kör och skola i New York som bedriver internatverksamhet har testat att servera eleverna enbart ekologisk mat, låta dem bära ekologiska kläder i naturmaterial (of course), låta dem sova i ekologiska sängkläder o.s.v. Hör och häpna, killarna kom i målbrottet ett par åt senare!

Mama mia!  :sosad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1 skrivet: 2010.06.15 - 22:29:01 »

Hemskt läsning.
Kan inte säga något annat!
Loggat
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #2 skrivet: 2010.06.17 - 16:33:41 »

Fy va läskigt.
Loggat

kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2010.06.30 - 06:41:53 »

 :max-shock: :eek: :shock: jösses!... ja läste just på Aftonbladet om en stackars 4:a årig flicka som fått mens!!???... vart f-n är världen på väg?.. när skall människan se sambandet med all denna industrimat och hur den påverkar vår kropp?  :bang_head:... Ekologiskt säger jag bara!  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #4 skrivet: 2010.06.30 - 18:15:14 »

4-åring som får mens!?!?! :max-shock: OMG tänk att se små 5-åriga pojkar med skägg då?!?! :max-shock: Tänker alltid på all äcklig skit som är i nya prylar när jag sitter vid datorn, nytt skrivbord, massa grejs i plasten i tangentbordet och muse, för inte att tala om skrivbordsstolen, eller när man ligger i den nya soffan.  :puke1: Tvättar alltid kläder innan jag använder dem för att bli av med lite skit, men då går det ju bara ut i avloppet  :max-shock:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2010.06.30 - 20:41:13 »

Men i tvättmedlet är det ju sådana där mikropartiklar nu istället för fosfat. Som man andas in och gör saker i lungorna. :byecry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #6 skrivet: 2010.06.30 - 21:03:01 »

say whaaat?! IUE  :puke1: Är det sådant i tvättsåpa med? Använde tvättnötter ett tag men älskade gillade inte dem. Tvätten luktade inget efteråt och hans hårdast skitiga jobbyxor blev inte rena tyckte han...eg. var det att jag hade vänt dem åt fel håll  :club:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2010.06.30 - 22:15:40 »

Tycker det är skrämmande att man inte kan lita på några produkter längre!  :cry:... tvättmedel tar man ju för givet att det ska göra saker rena... inte att de ska göra mig sjuk!?  :shake_head:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #8 skrivet: 2010.07.01 - 11:51:56 »

Testa tvättnötter då!! Vet ju visserligen inte om de är besprutade  :rolleyes: På tal om skit i mat, såg jag att någon testat olika grillkorvar. Alla innehöll, om det var besprutningsmedel. En ekologisk korv hade väldigt högt antal bakteriekolonier. Det som var riktigt äckligt var att korvarna,alla?!, innehåll flamskyddsmedel. Okej, jag erkänner jag är ingen pålitlig käll, jag kommer inte ihåg riktigt hur det var. Med stod på aftonbladet, och det var göteborgsposten som gjort testet. Det är iaf  :max-shock: :max-shock: :max-shock:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2010.07.01 - 12:05:17 »

Läste också det där. Jag antar att korvarna innehöll flamskyddsmedel därför att allting innehåller det nu. Vi med. Brom! :sosad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #10 skrivet: 2010.07.01 - 12:36:17 »

It´s a sick sick world we´re livin in :cry: :cry: :cry: :byecry:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2010.07.01 - 22:50:07 »

 :puke1:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544