Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.19 - 07:40:15 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Uppdrag Granskning - om pojken Samuel (12/5)  (läst 2786 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« skrivet: 2010.05.12 - 23:44:39 »

Har kollat klart på kvällens avsnitt av UG. Det är fan inte bra för blodtrycket att se på det programmet.  :fork_off:

De började med korruptionshärvan i stinkhålan Göteborg. Det fortsatte att stinka vidare, politrukerna fortsätter som vanligt att hålla varandra om ryggen och ljuger sig blå, trots att bevis i form av diverse dokument läggs fram framför de. Korrupta jävla ruttna as.  :angrywife:

Resten av programmet handlade om den svenska sjukvården. Läkare som är idag helt orörbara, som kan ta beslut ingen kan ifrågasätta, ingen kan överklaga och allt göms under en tjock matta av '"sekretess". Vilken tur att de har sekretessen att gömma sig bakom. Det jag såg i programmet fick mig att må illa, riktig, genuint kaskadkräkningilla.  :puke1:
Det var överrasknande liknande typ av beteende som hos de korrupta asen i Göteborg stads kommunledning. Man håller varandra om ryggen, man snackar blaj och vrider sig runt som en mask på kroken när deras totalt ogenomtänkta och ogrundade beslut ifrågasätts. Men eftersom läkarna undersöker sig själva i det här landet, kom de i den interna översynen fram till att inga fel har begåtts och rutinerna har fungerat som de ska. Wow!!!  :angry:

Och på tal om nåt helt annat, Lars Vilks blev attackerad igår när han höll en föreläsning om konst och yttrandefrihet. Han blev attackerad av muslimer som inte anser att yttrandefrihet är något att ha (vem fan bryr sig om svensk lag liksom, det är islam och sharialag som ska gälla i detta land) och alla som påstår något annat får sig ett smäll på käften, en yxa i huvudet, en rak höger i en gammal tants nylle över en parkeringsplats, Emma P. behandlingen (bestialiskt våldtagen, föremål förda upp i underlivet, skallen inslagen/krossad eventuellt med tillhygge, skuren i ansiktet och underlivet med rakblad, en knäskål sönderslagen, båda armarna brutna, skärsår i buken för att slutligen blivit fastknuten i dragkroken och släpats efter bilen ca 200 meter) eller diverse andra "straff" som de anser sig passa vid något specifikt tillfälle.

Seriöst, jag står och velar mellan Sverigedemokraterna och Piratpartiet nu. Som det ser ut nu lär nog Sd få de röster de behöver för att komma in i riksdagen, så det lutar åt PP för min del. Men hur kan ni andra, som är etniska svenskar vara så jävla flata när såna saker händer. Jag kom hit till Sverige 1993 och första punkten på dagordningen var att lära sig svenska. Andra punkten, gå i skola. Tredje punkten, komma in i samhället, via jobb eller annat. Jag anser mig idag vara en fullt integrerad svensk medborgare, det är jag som har kommit hit och tagits emot med öppna armar (i princip), med tak över huvudet, mat för dagen, anpassad skola, hjälpmedel för min egen del. Jag är skyldig det här landet massor, och jag jobbar, jag betalar skatt, jag gör rätt för mig. Så jag blir fullkomligt, totalt rasande när jag ser och hör några jävla neandertalare attackera en konstnär för att de själva saknar något som helst sinne för proportioner eller humor för den delen, skrikandes allahu akbar. Sånt beteende hör inte hemma i ett civiliserat samhälle, men det blir bara mer och mer sånt nu.  :cry:

Solidaritet och medmänsklighet ska ju gå åt båda håll. Man kan inte bara ge och ge, men inte få någonting tillbaka. Det är inte rätt, på något sätt. Svenskar borde dra en gräns, NU medan det ännu finns tid.

Jag hoppas Vilks ger sin föreläsning en chans till, kommer han hit kommer jag dra dit alla jag känner så vi kan ge honom stående ovationer. Tycka vad man vill om hans konst, det är egentligen inte viktigt alls. Det är det faktum att han vågar ifrågasätta, att han visar ett civilkurage som jag saknar bland den övriga befolkningen. Han ifrågasätter och riktar ett ljus mot de ruttna fundamenten i Sverige. Det är upp till oss att försöka göra något åt det. De nuvarande riksdagspartierna leker "vem gör sig bäst som struts" och vägrar se verkligheten som den ser ut. Det behöver röras om i grytan och det enda sättet jag kan se att de kommer att hända är om Sd kommer in. Gärna också PP för att sätta ljus på de integritetskränkande lagar som stiftats senaste par åren. Dessa två partier skulle verkligen bli en bra komplement till den redan existerande rödblå smeten.
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
pitch
Full Member
***

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 184


Jag och mitt hår


« Svara #1 skrivet: 2010.05.13 - 06:43:33 »

En så osvensk reaktion  :whink:

Korruptionen finns tyvärr i hela samhället. Den är hemsk och borde åtgärdas med betydligt hårdare straff. Kanske införa en typ "Lex Maria", speciellt för offentlig förvaltning men även för privat...

Var glad att SD inte hade någon makt när du kom hit. Då hade du förmodligen blivit nekad inträde i landet.
Gott att höra att du sympatiserar med PP iaf  :thumbsup:
Problemet med vissa individers beteende är inte deras härkomst utan deras egen intollerans av/respekt för andra människor.
Hur man sedan får dessa individer att lära sig respektera sina medmänniskor är en annan fråga men jag tror inte SD har någon bra lösning på den frågan.
Jag tror en modell av "korta tyglar" och tålamod  är den effektivaste metoden. Jävligt svenskt...  :whink:  :bang_head:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2010.05.13 - 09:00:59 »

 :inlove:

Ja, jag kan nog inte heller se SD som ett alternativ. Men att lagen ska vara lika för alla oavsett ens bakgrund, det kan jag definitvt hålla med om. I början var det ju ett helt överdrivet och missriktat daltande. Jag kommer ihåg när några män som slagit ihjäl en tjej uppåt Gävle nånstans inte blev dömda för mord av "kuturella själ". Sådant är ju helt galet. Jag förstår att du blir upprörd eftersom det som ett fåtal tokstollar gör smittar av sig på alla invandrare från muslimska länder.

Förresten, förstår du nu min tveksamhet till dödshjälp?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #3 skrivet: 2010.05.13 - 09:57:54 »

Som jag ser det, röstar på någon av de nuvarande riksdagspartierna, då röstar man för fortsatt daltande med invandrare. Även om man inte håller med Sd:s politik i det stora hela, bör man ändå rösta på de bara för att göra en tydlig markering. Jag tycker tex att Sd:s politik kring personliga relationer luktar unken kristen "moralism" men det finns väldigt många Sd:are som precis som jag, är helt emot det. Så jag tror inte Sd skulle våga framhålla det unkna, för då förlorar de väljare. Med Sd i riksdagen får man i alla fall ett parti som inte sticker huvudet i sanden kring viktiga frågor. Deras politik må vara rena fantasier om ett tillbakagång till det "lyckliga 50-talet" men de är idag det enda partiet som faktiskt PRATAR högt och tydligt om de problem som vi har pga stor invandring av analfabeter och latmaskar som inte vill bidra till samhället. Sen kan man ifrågasätta Sds lösningar på dessa problem, men för att ifrågasätta måste man ha en öppen debatt och det är där skon klämmer. Det saknas öppen, seriös debatt. Det handlar mest om mörkläggning av data (hur mkt kostar det tex, en somalisk familj med 10 barn drar in 40 000kr endast i socialbidrag) samt ren smutskastning och demonisering av Sd och dess väljare, helt utan någon som helst anknytning till sakfrågorna. 

Låt er inte falla för skitsnacket i medierna, Sd är inte emot invandring. De är emot okontrollerad invandring. De vill att Sverige ska införa en invandringspolitik som liknar Kanadas och med tanke på att Kanada är det landet i världen där invandrare är mest integrerade i samhället, tycker jag att det är ett väldigt bra mål att sikta på. Sd är för att Sverige ska ta in de invandrare som behövs, dvs arbetskraftsinvandring. Likaså är det ingen som kritiserar att Sverige tar emot kvotflyktingar från krigszoner, man måste ju visa solidaritet. Däremot är man emot dagens industri när det kommer sk "skäggiga flyktingbarn" som saknar identifikationspapper och säger sig ha förlorat hela sin familj och släkt i krig. Dessa får idag väldigt lätt uppehållstillstånd varpå Röda korset sen betalar att få hit hela tjocka släkten. Visste ni ens om det, att de kampanjer RK har haft, tex den välannonserade kampanjen "Rädda mammorna". De pengarna gick inte till att hjälpa några mammor på plats, utan pengarna bekostade transport av familjemedlemmar till Sverige. Där har vi ännu en totalt genomkorrumperad organisation som inte kommer få ett ruttet öre från mig igen.

Förresten, förstår du nu min tveksamhet till dödshjälp?

Nej jag ser inte hur detta skulle ha något samband med dödshjälp? Du menar att läkarna var så snabba att avbryta all behandling för pojken?
Dödshjälp från vårdens sida kräver en oerhörd respekt och lyhördhet gentemot patienten. Lider man och vill avsluta sitt liv, ska man få göra det på ett så smärtfritt och fridfullt sätt som möjligt.
Om man däremot vill försöka ta den sista chansen att se om man lever vidare, ska man också få göra det. I detta fall är det föräldrar som bestämmer eftersom barnet var för litet. Jag tror knappast att föräldrar vill förlänga onödigt lidande för sina barn och i detta fall är det sjukvårdspersonalen som både orsakade och förlängde lidandet, anser jag.

Jag reagerade på en sak till. Pojken hade en aggresiv, snabbväxande tumör i buken. Så mycket som jag har lärt mig om tumörer, vet jag att i alla fall 90% använder glukos som energi, då glukos finns fritt tillgängligt i blodet. När det gäller aggresiva tumörer är det snarare 100% som lever på glukos, det är det enda förutsättningen för att de ska kunna växa så snabbt.
I programmet berättade de att pojkens tumör opererades bort, men kom snart tillbaka och det resulterade i att han helt tappade aptiten. Därför togs han in på sjukhus och kopplades upp på näringsdropp, som då var inkopplad dygnet runt. Näringsdropp inom vården är en glukoslösning med lite syntetiska vitaminer och mineraler simmandes omkring. Pojkens tumör växte till och opererades bort ytterligare fyra gånger. Jag antar att han var uppkopplad på droppet under hela perioden. Så jag sitter och funderar om det inte var det jävla droppet som gödde tumören. Lägg till återkommande cytostatikabehandling som sabbar immunförsvaret. Stackars barn.  :sad:





Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2010.05.13 - 11:05:25 »

Citat
Dödshjälp från vårdens sida kräver en oerhörd respekt och lyhördhet gentemot patienten. Lider man och vill avsluta sitt liv, ska man få göra det på ett så smärtfritt och fridfullt sätt som möjligt.

Just det. Men det gör väl vård av människor som inte vill dö också, som pojken i det här fallet? Det tycks mig inte som det är egenskaper som är så vanliga inom vården, så jag tror inte man kommer att tillägna sig dem bara för att folk vill dö iställer för leva.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #5 skrivet: 2010.05.14 - 19:10:26 »

SD är en vidareutveckling av NRP, så jag skulle aldrig någonsin komma på tanken att rösta på dem just därför.
Jag kan villigt erkänna att de har en massa bra saker på sitt program, bla vill de ha bättre äldrevård, sjukvård, skola och dagis. De har i princip samma åsikter som sossarna hade för längesen. Men så är det det här med invandrarpolitiken. Jo, det låter nog fint och lent nu, men kommer de till makten, kan de göra precis vad de vill.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544