Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 12:27:23 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: no further comment...  (läst 4278 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
elocinave
Hero Member
*****

Smörklickar: 11
Offline Offline

Antal inlägg: 548


« skrivet: 2010.04.17 - 18:37:13 »

OBS! Detta är vidrig så om ni är känsliga eller precis har ätit en god måltid titta inte!
http://tinyurl.com/y48qr4p

Säg inte att jag inte har varnat er :ninja:
Loggat

mitt eget lilla företag  www.sundamatvanor.se
LCHF på tyska www.lchf.de
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2010.04.17 - 19:19:30 »

Å gud så äckligt! Jag visste att Vonderplanitz är köttätare och pappa till The Primal Diet, men att han förordar detta hade jag ingen aning om.  :puke1:

"Vonderplanitz" förresten, han måste vara tyskättling va?  :evil_grin:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
elocinave
Hero Member
*****

Smörklickar: 11
Offline Offline

Antal inlägg: 548


« Svara #2 skrivet: 2010.04.17 - 19:22:31 »

"Vonderplanitz" förresten, han måste vara tyskättling va?  :evil_grin:
:willy:
Loggat

mitt eget lilla företag  www.sundamatvanor.se
LCHF på tyska www.lchf.de
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2010.04.17 - 20:26:35 »

Gott verdammt! Eine Promenaden-Penis!   :max-shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #4 skrivet: 2010.04.18 - 22:30:46 »

OMG!! :max-shock: Guuu så äckligt!! :puke1: Var tvungen att hålla för munnen för att inte  :puke1:... Ja, jag vet att det stod varningar för känsliga...men jag är ju inte känslig och jag blev SÅ nyfiken ju!! :clubhead:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #5 skrivet: 2010.04.19 - 00:10:36 »

Jag tycker att det är himla fascinerande. Det visar hur starkt immunförsvar en människa kan utveckla, att man även kan stå emot de, i många fall, riktigt farliga bakterier som finns i ruttnande kött. Jag tror snarare att det är så vi SKA äta. På stenåldern hann man kanske inte stycka upp och röka/salta eller på något annat sätt preparera köttet från nerfällt byte, särskilt om bytet var stort. Då hinner ju en del kött ruttna och jag tror inte de var så pigga på att slänga bort kött när de har investerat så mycket tid och energi på att få tag på det.
Nöden är ju som sagt uppfinningarnas moder och runtom i världen hittar man ju än idag en mängd überäckliga maträtter, från norrländska surströmming, till jästa ruttnande sälkadaverpaket på Grönland, möglig ost (vi tänker inte ens på att osten är "förstörd" av mögel) osv...

Idag när det städas och fejas in i all oändlighet och maten ska vara sterilt ren från alla tänkbara levande organismer (och näring för den delen) lider vi av alla möjliga sjukor och allergier. Så jag är mer benägen att ge gubben i videon rätt när det gäller hans val av kost.  :flirting:

Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
elocinave
Hero Member
*****

Smörklickar: 11
Offline Offline

Antal inlägg: 548


« Svara #6 skrivet: 2010.04.19 - 00:23:27 »

Jag kan hålla med dig att det verkar otrolig intressant men inte så att jag själv skulle kunna äta det.

Han har ju även skrivit många böcker http://www.wewant2live.com/ som jag skulle vilja läsa. Någon här som redan har läst?
Loggat

mitt eget lilla företag  www.sundamatvanor.se
LCHF på tyska www.lchf.de
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #7 skrivet: 2010.04.19 - 08:08:15 »

Håller med om att det är intressant och möjligt att det är fullt möjligt eller t.o.m. bra att äta så men bara tanken på att stoppa det det där nära munnen sätter igång kräkreflexerna :puke1:

I den här videon http://www.youtube.com/watch?v=mbYqznD0R5M&feature=fvw, säger dem ju att en del gifter (kanske andra än endast dem i just den hajen?! ) försvinner när köttet ruttnat. Sedan att en säger att det smakar som kiss gör det ju inte så lockande, om man inte är "böjd" att gilla kiss  :puke1:

...och denna killen http://www.youtube.com/watch?v=abg8l2Zs7d8&feature=related säger ju att han blev frisk av att äta rått kött. But what do I know,behöver inte varit köttet som gjorde honom frisk! Sen så är det ju ganska många som gillar råbiff :blink:

Men parmaskinka och annat lufttorkat har ju börjat härskna, det måste väl vara lite åt samma håll? Läste om en som skulle börja studera vad härsket fett gör mot oss, alltså om det är bra för oss.

Men om jag skulle välja att äta ngt skulle det nog vara det här http://www.youtube.com/watch?v=0r4R4Wkdllk&feature=related, inte det med flugorna på väggen då :puke1: Dock finns det ju ngn liten ö utanför Italien där man äter ost som det kryllar fluglarver i, yumyum :glare:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2010.04.19 - 11:11:25 »

Glashaj... det har jag ätit. :cool_big: Det stank ammoniak men när men väl fick det i munnen var det inte så dumt. Så är det ju med surströmming också. Går man på doften så är det ju inte lockande men det smakar ju gott.  :thumbsup:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544