Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 06:43:52 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Bonde söker fru  (läst 11193 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2010.05.04 - 22:51:49 »

Det är bara det att de är mångdubbelt dyrare än snus och eftersom jag räknar med att inte klara det så kan det bli en kostsam affär.

Det finns ett tuggummi i tobaksäffererna nu. De har kringgått nikotinförbudet genom att mala ner hela tobaksblad eller nåt sånt. Det var inte så dumt, men förstås fullt av aspartam och skit. Jag ska fråga nästa gång vad det kostar. Jag har några provpaket bara som jag fick förut.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #16 skrivet: 2010.05.05 - 00:36:58 »

Låter faktiskt skitäckligt med tobaksblad i tuggummin!  :badtongue: Tacka vet jag snus isf!  :inlove: Fast det innehåller en hel massa skit. För det gör det ju! Aspartam, som det var i dina tuggummin, är nog ganska så milt jämfört med vad de har i snusen.  :lol:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2010.05.05 - 00:46:30 »

Nä, tuggummina är riktigt goda. Till min stora förvåning. Fast de tog slut rätt fort. Varade inte lika länge som en prilla direkt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #18 skrivet: 2010.05.05 - 01:21:51 »

Mina prillor varar i ca 20 minuter, sen spottar jag ut dem. Så tuggummi är egentligen helt ok för mig. Bara det att det kliar så förbannat under läppen om det inte finns något där, och sen gillar jag ju smaken också. Har vant mig efter ca 20 års snusande.  :shy:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2010.05.05 - 01:40:02 »

Jag visste inte att du snusade! Har dina tänder rört på sig?  :shock:

För mig varar en prilla upp till en timme, beroende på sort. En del suger man ur på en gång. Värdelöst.  :nonono:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #20 skrivet: 2010.05.05 - 03:26:27 »

Jag har dåliga vanor! Började röka när jag var 13, och snusa när jag var 14 . Efter rökdebuten har jag alternerat mellan dessa dåliga alternativ. Men snus har ändå varit min grej. Jag älskar snus, liksom vissa älskar att röka!
Min tandläkare gråter varje gång jag är där, men det blir ingen värre åthutning. Så jag tror inte att mina tänder har rört sig. Men man vet ju aldrig. Jag är så gammal att han kanske känner att han måste vara schysst! 
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2010.05.05 - 05:45:11 »

 :max-shock:

Vet du hur dum jag är då? Jag var över 20 när jag började röka.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
anki
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 270


Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2010.05.05 - 09:06:53 »

T.o.m. jag klarade sluta röka trota allas misstro - då klarar du sluta snusa! Förresten finns det ju nikotinfritt snus att ta till när det kliar under läppen.... om du nu vill sluta......
Lycka till!
Anki
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2010.05.05 - 18:08:54 »

Men misstrodde du dig själv? Finns det annat nikotinfritt snus nu då? För det där som kom förut innehöll ju socker och folk fick karies på löpande band.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #24 skrivet: 2010.05.05 - 19:40:04 »

Men misstrodde du dig själv? Finns det annat nikotinfritt snus nu då? För det där som kom förut innehöll ju socker och folk fick karies på löpande band.

är du mer rädd om karies än annat skit som man kan få av snus/ tobak  :eeek: ?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2010.05.05 - 19:54:41 »

Ja, om man är i princip 100% säker på att få allvarlig karies så verkar det väl vara ett dåligt alternativ. Tuggumina som innehåller aspartam är det ju bara viss risk att man mår dåligt av.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
anki
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 270


Hemsida
« Svara #26 skrivet: 2010.05.06 - 09:13:02 »

Men misstrodde du dig själv? Finns det annat nikotinfritt snus nu då? För det där som kom förut innehöll ju socker och folk fick karies på löpande band.

Nej, jag misstrodde mig inte, jag hade bestämt mig, men omgivningen - för var det någon som var rökare så var det jag...... :sad:
Vet inte vad det är för snus, har aldrig snusat i mitt liv..... en last jag hoppat över... :lol:  har en jobbarkompis som slutat och hon använder något nikotinfritt snus.
Anki
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #27 skrivet: 2010.05.07 - 01:33:01 »

Det är det som är skillnaden. Du trodde du skulle klara det. Jag gör inte det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #28 skrivet: 2010.05.08 - 13:27:09 »

Tro är en sak, det gör man i kyrkan. Att bestämma sig är en helt annan sak. Det gjorde jag för många år sedan. Men det gäller att verkligen bestämma sig. Jag resonerade så att om jag inte behövde röka på natten så måste det ju gå att låta bli på dagen också. Jag funderade påå det några månader och sen så slutade jag bara. Utan några hjälpmedel. Det gäller att bestämma sig för vad man vill göra i livet.
 :club:
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #29 skrivet: 2010.05.08 - 15:05:26 »

Tro är en sak, det gör man i kyrkan. Att bestämma sig är en helt annan sak. Det gjorde jag för många år sedan. Men det gäller att verkligen bestämma sig. Jag resonerade så att om jag inte behövde röka på natten så måste det ju gå att låta bli på dagen också. Jag funderade påå det några månader och sen så slutade jag bara. Utan några hjälpmedel. Det gäller att bestämma sig för vad man vill göra i livet.
 :club:

Det där med troendet överlämnar jag till andra att debattera.  :worshippy:

Men jag gillar det där med att det bara är att bestämma sig. Det gäller ju även annat. Som tex sluta äta socker...... Min resa är långt ifrån klar när det gäller det. Men det är det ända jag kan relatera till, eftersom jag aldrig har vare sig rökt eller snusat. Där hade jag min inställning klar redan som barn. Mamma rökte och hon luktade inte gott. Och för mig har det alltid varit viktigt att lukta gott. Inte "parfymgott" utan naturligt gott. Då var det inte svårt att stå emot grupptrycket.  :cool:

Men sen är ju det svåra att hålla kvar vid det som man bestämt. Mamma (som verkligen är en av dem jag känner, som bestämt sig flest gånger) lyckas bara vara övertygat bestämt max några veckor. Så händer något, som ger en ursäkt att återfalla i rökande.  :badtongue: Fast då har man kanske inte bestämt sig en gång för alla? Då har hon kanske lämnat en liten utväg tillbaka, redan i första fasen när hon bestämmer sig. Typ att "börjar jag må allt för dåligt, så måste det väl vara ok att bara röka en liten cigarett. Eller en halv..." Och sen är det ju kört.  :neutral: 

Oavsett babblet ovan i min text, tycker jag att du har gjort en bedrift MiaP.  :flowers:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544