Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 22:14:25 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Huvudvärk  (läst 24903 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2010.09.09 - 13:40:04 »

Hur är det på semestern då, när du är ledig länge?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Uppsalabo
Jr. Member
**

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 84


« Svara #31 skrivet: 2010.09.09 - 13:52:21 »

Då har jag mer eller mindre huvudvärk hela tiden. Jag tycker det borde försvinna då, men det är komplicerat det där med semester också. Jag är singel och det känner jag av extra mycket under semestern när "alla andra" gör en massa mysiga saker med sina män och små barn. Jag hade det jättebra på min semester men det finns en hel del jobbiga känslor som gnager i bakhuvudet. Inte lätt att bli av med dem tyvärr. Jag är säker på att detta kan förvärra huvudvärken.

Nu åker jag iväg till landet och tar en paus från internet tom måndag. 
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2010.09.09 - 14:00:36 »

Hej då!  :byecry:

Det var det jag funderade på. Om du får värk när stressen släpper så borde det ju med sig om du är ledig tillräckligt länge, tänkte jag. Men då blev det annat stress i stället.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #33 skrivet: 2010.09.09 - 17:48:26 »

Oj vad jobbigt att få hela semestern spolierad av huvudvärk.  :sad:

Känslor som snurrar runt i kroppen är inte bra. Bra förstås att man har känslor. Men de behöver komma ut på något sätt. Eller finna acceptans. Svårt.  :sad:

Kosten hjälper mig massor. Men sen innan semestern drar jag på låsningar i ryggen och nacken. Jag påbörjade en behandling hos naprapat för ett par veckor sedan och det ska väl snart bli bättre. Men behandlingstiden är jobbig och det gäller att inte få nya låsningar under tiden. Har tänkt återuppta huvudvärksyogan igen, för att hjälpa till och vända trenden. För jag hade vant mig av med huvudvärk varje vecka. Sista tiden har det blivit 3-4 ggr/vecka för mig. Och så är det för mycket just nu med husutbyggnaden och jobbet som drog igång i 190 blås.

Men trots att det är hur mycket som helst nu, så känner jag att jag måste prioritera yogan. Jag får tänka att jag inte har tid att inte yoga. Så kanske du måste tänka också?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Uppsalabo
Jr. Member
**

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 84


« Svara #34 skrivet: 2010.09.14 - 18:11:41 »

Ja så borde jag nog också tänka! Jag har årskort på Friskis & Svettis så jag vill gärna gå på deras yoga men tiden är så knepig, tisdagar kl 20.30 eller söndageftermiddagar. Då kommer jag hem lite före 22 och det är ju lite sent men det kan det förstås vara värt. Yoga hemma funkar inte för mig, jag har provat, men jag har svårt att komma till ro. Jag får ibland huvudvärk av att gnissla tänder på nätterna också så nu har jag plockat fram min bettskena och ska använda den.

Huvudvärksyoga, finns det alltså speciella kurser i det?

Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #35 skrivet: 2010.09.15 - 08:02:36 »

Jag gick en kurs i Stockholm. Lite flummig emellanåt. Men jag fick med mig bra verktyger för att klara yogan själv hemma. Du kan ju kolla med honom om han vet någon som har kurser i Uppsala.

http://www.migrania.se/getpage.asp?do=Yogamedlemsforman

Tandgnisslingen blev bättre för mig av yogan i kombination med avslappningsövningar och tänjningar som jag lärde mig av en Huvudvärks-sjukgymnast. Bettskena funkade inte alls. Jag vaknade av att käkarna krampade fast bettskenan.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
marikan
Newbie
*

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 16


« Svara #36 skrivet: 2010.09.25 - 10:21:50 »


Huvudvärksyoga, finns det alltså speciella kurser i det?


Jag sökte på youtube på Tension Headache Relief och fick upp en hel rad med små filmsnuttar
om både yogaövningar och stretchövningar:
http://www.youtube.com/results?search_query=tension+headache+relief&aq=1

Kanske kan vara värt att prova?
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #37 skrivet: 2010.09.25 - 10:38:57 »

Det där var bra! Tack marikan! En smörklick till dig!  :flowers:

Ska sätta mig och kolla igenom om det finns mer att lära där....
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
marikan
Newbie
*

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 16


« Svara #38 skrivet: 2010.09.25 - 10:42:08 »

Hoppas det kan hjälpa!

Jag älskar internet, och på youtube (om man bara vet den engelska översättningen) kan
man ofta hitta bilder/filmer som visar hur man gör olika övningar som man kanske bara
kan hitta svenska texter om. Hur bra som helst!

Om man klickade sig vidare lite där från den damen som visade yoga just för spännings-
huvudvärk, tension headache, så fanns det en annan dam som visade just för migränanfall.
Loggat
Sidor: 1 2 [3]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544