Ingen migrän.
Fast jag har ju just klarat av ett marathonpass över 5 dygn, så det är nog som det skulle varit i alla fall. Dessutom jobbar jag kväll, vilket passar mig bättre. Får se nästa vecka. Eller i slutet av denna när jag börjar vara sliten igen.
Var hos min ohängde husläkare idag. Jag klarar inte att arbeta 100%, men jag har försökt så länge. Och nu känner jag mig mer sliten än någonsin. Krashar varannan vecka och har svårare och svårare att komma ur migränanfallen. Och svårare att komma igång rent fysiskt efteråt. Har gått från att vara en glad och positiv tjej med stor lust till flams och trams får ångest om någon ber mig göra något oförutsett. Både på jobbet och privat. Jag känner inte ens glädje över att sätta mig med tjejerna och planera sommarens kajakturer. Jag ser bara det jobbiga med allt packande och planerande innan och städandet efteråt. Och så vet jag ju hur slut jag brukar vara efter en helgtur. Tar en vecka minst för mig att återhämta mig. Jag känner inte lust till vanliga mysiga saker som att gå ut i solen och gå.
Så jag fick lämna 4 rör med blod och en kopp urin. Men jag tror inte han kommer hitta något. Och trots att jag försökte förklara hur jag känner verkar han inte vilja sjukskriva mig. Han frågade hur jag tänkte mig att gå ner i arbetstid när jag nämnde att jag ville gå ner. Såg ut att hoppas att jag inte skulle vilja sjukskriva mig utan gå ner i arbetstid själv. Trots att jag ju faktiskt inte mår bra!
Nåja, jag stretar väl på till jag har fått provsvaren som troligen är helt ok. Undrar om han kan skicka remiss till någon läkare som kan detta med stress och utmattning funderar jag nu för mig själv.....