Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.18 - 13:54:42 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 216 217 [218] 219 220 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 947293 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3255 skrivet: 2016.08.25 - 00:12:49 »

Men nu har du ju rest omkring. Det är också jobbigt även om det är roligare än att jobba. Förut när du var sjukskriven ett tag tog du det ju lugnt. Det är nog det som är grejen. Ingen press, ingen stress, bara vara.

Jag tycker du ska ta att de här tankarna ploppar upp som ett varningstecken. Eller ta och ta. Det ÄR ett varningstecken. Ingen orkar hur mycket som helst. Det är bättre att sätta stopp själv innan man bryter ihop, fysiskt, psykiskt eller både och. Om det händer och kroppen inte orkar längre, hur mycket tror du att du kommer att jobba då?

Sänk standarden om det krävs, men ta för fasiken ledigt medan tider är!  :fork_off:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3256 skrivet: 2016.08.25 - 12:51:21 »

Inte bara migrän som har det så, även andra "handikappar o åkommor". Jag är inte dum alls, men eftersom jag är trött ständigt pga att jag är döv och lever i en hörande värld har mitt minne blivit sämre å sämre. Så jag förstår. Omgivningen förstår inte att det OCKSÅ kostar massor med energi att överleva sitt eget hushåll och familj och att jobb inte gör det bättre. Tyvärr.

Kan bara säga KRAM! Men jat håller med Hemulen här att du borde jobba mindre!

Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3257 skrivet: 2016.08.25 - 23:37:26 »

Jo, jag ser ju att det är det jag kanske borde göra. Jag behöver fundera över det, och kanske kolla möjligheterna framöver....
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3258 skrivet: 2016.08.26 - 02:41:49 »

ÄNTLIGEN!  :hurray:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3259 skrivet: 2016.08.26 - 02:47:19 »

Inte bara migrän som har det så, även andra "handikappar o åkommor". Jag är inte dum alls, men eftersom jag är trött ständigt pga att jag är döv och lever i en hörande värld har mitt minne blivit sämre å sämre. Så jag förstår. Omgivningen förstår inte att det OCKSÅ kostar massor med energi att överleva sitt eget hushåll och familj och att jobb inte gör det bättre. Tyvärr.

Så är det. Du har så rätt. Så är det ju för mig också.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #3260 skrivet: 2016.08.26 - 14:06:14 »

 :clapping:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3261 skrivet: 2016.08.26 - 15:49:09 »

 :max-shock: :lulz: :lulz: :lulz: :lulz: :lulz: :lulz: :lulz: :lulz:

Snyggt Hemul! :smooch: Jag känner pressen. I dubbel bemärkelse. :fridge_death:

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3262 skrivet: 2016.08.26 - 15:51:34 »

YAAAAAYYY!!!
 :thumbsup: :clapping: :yay: :cheers: :worshippy: :flowers: :rose: :bg: :wave: :biggrin1: :clapgrin: :blob: :blob_mad: :jump_smoke: :clap_jump: :gay: :strut: :party: :cheerleader: :headbanger: :hurray:

bara att du börjar fundera på det är ett STORT steg i rätt riktning!!!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3263 skrivet: 2016.08.26 - 18:03:20 »

Se det som en chans. Du är relativt ung, har många års arbetsliv kvar. Tar du en paus nu kanske du kan hitta lösningar som gör de kommande åren bättre än de som varit.

Tycker du ska tänka lite, men bara lite, och sen ta upp det med din läkare. Berätta allting, hur du mår nu, hur du mådde bättre när du fick vila förut och vad du är rädd ska hända om du fortsätter så här. Risken är väl att de gärna vill ha aktiv rehabilitering och kanske tvingar in dig på någon landstingssanktionerad träning som inte funkar och som bara skapar ytterligare press och frustration. Då får du försöka stå på dig.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3264 skrivet: 2016.08.27 - 00:35:38 »

Först och främst kommer jag behöva minst ett par veckor för avgiftningen. Och skippad karens kommer hjälpa mig mycket. Men den är fortfarande bara en lösning att ta till när jag redan har fått migränen. Så när jag är hos läkaren för att få sjukskrivning för avgiftningen får jag ta upp mina mörka tankar och hopplösheten som kommer över mig, samtidigt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3265 skrivet: 2016.08.27 - 00:55:43 »

Ska du avgifta dig från meds eller från histamin?  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3266 skrivet: 2016.08.27 - 15:48:15 »

Medicin. Jag gjorde det för ca 5-6 år sedan då jag hade min första näraväggen-upplevelse. Det var inte en angenäm upplevelse. Men jag tror dessvärre att det är nödvändigt igen.  :tongue_wag:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3267 skrivet: 2016.08.27 - 16:04:11 »

Vad går du på mer än betablockerarna? Smärtstillande?

Usch, jag sov så konstigt i natt och hade en underlig mardröm om attt jag hade cancer. Var på sjukhuset för att kolla nåt och plötsligt började de intressera sig för ett ärr på skuldran. Som jag inte har, men det såg ut som ärret erfter svulsten på armen, fast det hade blivit alldeles bubbligt. Jag sa käckt att det var för att jag krafsat bort sårskorpan, men sköterskan hämtade läkaren och så bytte de ett hemskt ögonkast och bad mig vänta en stund och lämnade rummet. Då visste jag. Skitläskigt, var alldeles svettig när jag vaknade.

Konstigt det där att när man sover dåligt av nån andledning, hade legat i drag och var stel i nacken och axeln när jag vaknade, så drömmer man en massa skit som man annars inte gör.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3268 skrivet: 2016.08.28 - 10:59:11 »

Usch för mardrömmar. Det där måste vara att du undermedvetet fortfarande bearbetar det läskiga med knölen du kände i vintras. Visst var det nu i vintras eller våras?

Betan slutade jag med innan sommaren. Den hjälpte ju inte längre, och jag fick vita fingrar och en toklåg puls.

Det är Zomig, ipren och alvedon som är mina droger. Hela våren och sommaren har jag nyttjat dem minst tre gånger i veckan. I perioder varannan eller varje dag.

Jag satt och funderade på varför jag nu helt plötsligt har börjat känna mig så nedstämd och uppgiven. Visst , det har jag gjort förut också i perioder. Men bara kortvarigt och inte så starkt.
Jag har en app i mobilen sedan april. Migrain Buddy. I den registrerar jag mina anfall. Hur allvarliga på en skala 1-10, trolig trigger och var värken börjar. vilka symptom jag upplever och vilka metoder att lindra jag provar och vilka som hjälper. Det är en väldigt bra app, och planen är att jag ska kunna utskilja triggers efter ett tag för att kunna undvika dem. Jag har fyllt i migrändagbok förut med i perioder, men nu var det länge sedan. Jag minns nu att senaste gången jag fyllde i min dagbok blev jag bara mer och mer nedstämd och det blev som att mitt fokus helt och hållet hamnade på migränen, och inte på de dagar jag faktiskt mådde ok.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3269 skrivet: 2016.08.28 - 11:34:16 »

Så appen är bra men gör att du blir fixerad vid det som är dåligt? Svår sits.

Nä, skrämselhickan var snart 2 år sedan, januari 15. Men jag har en kompis/bakant som genomgår det just nu, kan vara det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 216 217 [218] 219 220 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544