Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.09 - 19:20:43 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 198 199 [200] 201 202 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1067248 gånger)
0 Medlemmar och 23 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2985 skrivet: 2015.04.30 - 13:43:28 »

Jag tror den heter Cetrizin eller något liknande. Kestine har jag också provat. Men jag brukar inte bli såhär trött. Nu fick jag ju migrän igen, inatt. Men så slog det mig ju, att jag är i slutet av botoxen. Ska fylla på mer nästa vecka. Jag brukar vara känsligare i slutet av perioden. Så frågan är. Är jag trött pga migrän, eller får jag migrän för att jag är trött?   :sleep:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2986 skrivet: 2015.05.01 - 10:22:57 »

Migrän inatt igen! Ävla siiiit!  :bang_head: Börjar känna mig rejält sliten nu.  :sad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ary
Gäst
« Svara #2987 skrivet: 2015.05.01 - 10:35:03 »

Jag kör på Loratadin, den blir jag inte trött på. Sedan om det är lite värre tar jag Fexofenadin som verkar lite bättre och längre, liknande verksamt ämne finns i en av de receptfria, Allegra tror jag den heter men då är det bara typ halv dos, den blir jag inte heller trött på. Några av allergitabletterna kan ju ge huvudvärk vet jag, det kan kanske löna sig att labba lite med dem för att se om det påverkar migränen, då helst i positiv riktning.
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2988 skrivet: 2015.05.01 - 10:50:25 »

Du har helt rätt Ary. Det tänkte jag inte på. Att de kan ge huvudvärk. Tänkte bara på tröttheten. Tack! :rose:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ary
Gäst
« Svara #2989 skrivet: 2015.05.01 - 19:52:52 »

Antagligen har alla med huvudvärk på biverkningslistan, men troligen har några mer benägenhet att ge huvudvärk än andra, precis som Tavegyl tex gör att jag somnar sittandes... Hoppas du hittar en bra tablett.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2990 skrivet: 2015.05.01 - 20:05:33 »

Jag anar ett moment 22 här.  :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2991 skrivet: 2015.05.02 - 07:46:24 »

När det gäller migrän är ALLT moment 22.  :tongue_wag:

Jag brukar ta allergitabletten på kvällen för jag blir så grymt trött av dem. Och jag mitt nöt såg inte sambandet, men nu känns det uppenbart. Igår kväll skippade jag helt enkelt den tabletten och inatt slapp jag migrän. Vädret är pissigt och kallt, så det är nog ingen större fara att strunta i medsen. Det är lite geggigt i luftrören, men på en hanterbar nivå. På torsdag träffar jag neuron, så då ska jag diskutera det med honom.

Jag hade Kestine hemma i skåpet också. Och du har rätt Ary, huvudvärk finns med som biverkning även där. Det lustiga är att jag inte har märkt så stor skillnad förr. Men då har jag redan haft så mycket huvudvärk att det antagligen inte gjorde varken till eller ifrån. Jävlar vilken dimma jag har gått i i alla år! Nu när jag vet hur det är att må bra, så vill jag verkligen INTE dit igen!  :guns:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2992 skrivet: 2015.05.02 - 14:04:13 »

Hell no!  :fork_off:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2993 skrivet: 2015.05.03 - 13:54:31 »

Jag har tyvärr hunnit med en omgång skallebang till efter att jag skrev det förra inlägget. Nu balanserar jag, bokstavligen, huvudet för att undvika mer av den varan. Har tid till naprapat på tisdag, petar in yogaövningar så fort jag får möjlighet och andas lugnt och fint. Jag har tillockmed ökat på betan till samma dos som innan helvetet brakade lös.  :sosad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2994 skrivet: 2015.05.03 - 15:33:21 »

Men fan också! Fast totalt sett är det ju ändå bättre. Kan man man använda betablockerare som kur kanske, ta mer när det behövs? Eller är det inte bra att hatta fram och tillbaka?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2995 skrivet: 2015.05.03 - 15:37:42 »

Jag vet inte. Måste fråga neuron på torsdag. Men jag tror inte det är någon större fara att variera styrkan på medicinen. Bara jag inte kör för kraftiga växlingar och halverar från 150 mg till 50 över ett dygn. Då gissar jag att det kan utlösa migrän. Eller tvärt om så svimmar man. Fast det är nästan så jag har gjort nu. Fick en chock när jag skulle ta mig upp för trappen här på jobbet och flåsade som en kärring innan jag hade kommit halvvägs.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2996 skrivet: 2015.05.03 - 20:44:21 »

Vet att det inte är någon idé att säga något, men jag tror du skulla behöva vara sjukskriven, jag. Länge. Alternativt jobba halvtid.  :ignore:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2997 skrivet: 2015.06.01 - 17:42:55 »

Ovanpå annat som store sonen ställer till med tar han dessutom studenten på fredag. Maken fyller tack och lov inte jämnt i morgon. Men nästa år, då gör han det. I helgen var vi i Finland och begravde barnens lilla gammelfarmor, mellansonen har dansat på över 20 shower med dansskolan de senaste 3 veckorna, dottern tävlar, det är teateruppvisningar, märkestagningar i ridskolan, skolavslutningar och så vidare. Jag håller knappt ihop. Men annars leker livet.  :bang_head: När kan livet bara få rulla på lite stillsamt utan stora åthävor? Utan en massa beslut som ska fattas? Utan att den ena katastrofen avlöser den andra?

Jag inbillade mig att livet skulle bli så  mycket lättare när jag fick lite närmare till jobbet. Men med ungar som hittar på både bra och dåliga saker fylls livet garanterat upp så det är till brädden fullt med oro och funderingar. Det är en sak som är säker i alla fall. Livet tar sällan de vändningar som man tror när man försöker planera det.  :tongue_wag: :nonono:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2998 skrivet: 2015.06.01 - 19:01:17 »

Ungar har för mycket planerade aktiviteter numera! Tråkigt med gammelfarmor.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2999 skrivet: 2015.06.01 - 20:43:11 »

Ja, det blir lätt för mycket. Om man dessutom ställer till det och har tre aktiva och kreativa avkommor som går på kreativa gymnasier, då blir det mycket vid terminsavslutningarna.

Gammelfarmor var 96 år. Hon skulle kanske ha levt till 100 om hon inte hade råkat ut för en fallolycka på ålderdomshemmet. En av hennes kamrater föll när de gick på rad i korridoren med sina rullatorer, så det blev som en dominoeffekt. Farmor föll så illa att hon slog i huvudet och blev medvetslös ett dygn. Sen såg hon ut att repa sig, men en vecka senare vaknade hon inte på morgonen. Så det blev ju ett ganska snabbt avslut för hennes del. Jag vet att hon var ganska så nöjd med sin levnadsbana. Sorgligt så klart. Hon var en härlig dam. Men hon har det fint nu. :inlove:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 198 199 [200] 201 202 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544