Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.09 - 19:17:31 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 197 198 [199] 200 201 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1067233 gånger)
0 Medlemmar och 17 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2970 skrivet: 2015.04.04 - 23:09:44 »

Men Ninnan, ska du visa dig nån ävla gång eller? Du kommer bara med teasers och sen blir det inget ju!  :dribble:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #2971 skrivet: 2015.04.05 - 15:15:16 »

Ja, promenader är jättebra. Men den övriga träningen är styrketräning på gym. Jobbigt men skönt. Och bra för hjärtat också. Har köpt ett årskort för att inte tappa sugen. Jag vill ju inte "slänga pengarna i sjön".  :smile:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2972 skrivet: 2015.04.14 - 00:59:19 »

Hej alla gamla sötsnutar! :wave:

Jag har varit på semester på Gran Canaria och solat och haft det så himla oförskämt gott medan ni fick försmäkta här i den kalla gamla nord! Jäklar i min lilla låda vad skönt det var. Jag hade planerat för att skicka lite teasers till er från platsen för brottet, men internetet ville inte fungera i vår bungalow, så det bidde inget av med det. Lika bra förstås, för det var väldigt skönt att familjen fick vila från allt eviga surfande.

Jag provade att springa lite en morgon men det går fortfarande inget bra trots att jag har gått ner till 75 mg beta / dygn. Löjligt liten summa för en gammal migränräv. Men för hjärtfolk är det fortfarande en ganska hög dos. Nu jobbar jag natt och vill inte experimentera, så jag blir på den här dosen ett tag nu. Men sen ska jag ner ytterligare har jag tänkt. Planen är att allt ska bort innan jag träffar neuron. Får se om jag hinner. Jag vill gärna utvärdera lite innan dess också.

Men det är inte bara betan som ställer till det för mig med löpningen. Jag har trassel med ryggen också. Antingen är det bara latmasken som har hamnat i kläm. Eller så är det en diskbuktning som har blivit värre. Jag upplever det som att det har blivit värre iom att jag har försökt komma igång med löpningen. Det blir kanske för stötigt? Jäla skiiit! Men kanske cyklingen kan får det att läka ut. Hoppas jag i alla fall.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2973 skrivet: 2015.04.14 - 01:50:10 »

Citat
Jag har varit på semester på Gran Canaria

Utan att förvarna oss?  :club_idiot:

Läskigt med disken. Hjälper det att få igång cirkulationen kanske cykling hjälper. Men det gäller väl på ryggen också. Prova försiktigt tills du märker åt vilket håll det går!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2974 skrivet: 2015.04.14 - 05:31:31 »

Jag har haft liknande ont förut för många år sedan och då hjälpte det med cykelsemester i en vecka.  :whistle:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2975 skrivet: 2015.04.14 - 05:40:09 »

Men då så! Go for it!  :bicyclist:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2976 skrivet: 2015.04.14 - 05:44:19 »

Jepp!

Söt smiley btw. Synd att hen cyklar åt fel håll.  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2977 skrivet: 2015.04.14 - 14:45:41 »

Tycker du? Men cyklade hen åt andra hållet skulle hen ju cykla in i texten.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #2978 skrivet: 2015.04.14 - 19:05:20 »

Skulle raska promenader kunna fungera bättre än löpning, tro? Jag får ont både här och där om jag försöker springa men promenader går bra. Sedan kan man ju cykla eller använda crosstrainer för mera konditionsträning.  :confused3:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2979 skrivet: 2015.04.14 - 19:59:19 »

Att röra sig i måttlig takt är det bästa. Sedan ska man sprinta en gång i veckan, alltså typ korta intervaller. Och lyfta tungt ett par gånger i veckan. Så säger Sisson och honom tror ivf jag på.

Vilket påminner mig om att jag borde ta upp de tråkiga intervallerna igen.  :shy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2980 skrivet: 2015.04.15 - 02:37:41 »

Intervaller? På cykel då? För att få till intervaller när man promenerar tycker jag är lite knepigt.  :flirting:

Tycker du? Men cyklade hen åt andra hållet skulle hen ju cykla in i texten.
Men då så! Go for it!  :bicyclist:

???? Eh, va?!? Det är ju just precis vad hen gör ju. Hen cyklar ju rätt in i texten.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2981 skrivet: 2015.04.15 - 02:48:55 »

Gör hen inte.  :nonono:

Jo, på cykel. Jag skyller på att det är vägarbete i min intervallbacke.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2982 skrivet: 2015.04.29 - 12:13:05 »

Jag är något rent överjävligt trött. Vill bara sova!   :sleep: Det måste vara pollen och pollenmedicinens fel. Gah! I torsdags fick jag bakslag på migränen. Men sedan i söndags har det inte varit något kvar av den. Bara att jag är så sjukt trött. Nu är jag ledig tre dagar. Sen ska jag jobba ihop 20 timmar på lördag och söndag. Blä! Här gäller det att ha blivit pigg till dess.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2983 skrivet: 2015.04.29 - 12:26:07 »

Men hörru, jag tycker det låter bra ändå jag. Om du nu är pollenallergiker så brukar du väl få en släng av det och migränen blev inte långvarig. Det måste ju vara ett stort steg framåt?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #2984 skrivet: 2015.04.29 - 15:50:22 »

Vet inte om du har någon nytta av att veta att man kan bli trött av själva pollenallergin, inte bara av medicinen.... Vad kör du för antihistamin? Jag har ett par stycken som jag inte blir trött av osm jag kan dela med mig namn på om du vill.
Loggat
Sidor: 1 ... 197 198 [199] 200 201 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544