Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.09 - 13:23:40 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 192 193 [194] 195 196 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1066669 gånger)
0 Medlemmar och 47 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2895 skrivet: 2015.03.09 - 18:30:40 »

Vi ser alla problem som utmaningar och använder endast väl etablerade och beprövade verktyg för att alltid kunna ligga i frontlinjen.

Vilket på ren jävla svenska betyder -Ihållande och stark motvind ger bra träning och för att vara säker på att komma fram till jobbet har jag satsat på en populär och svindyr cykel.  :bg:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2896 skrivet: 2015.03.09 - 18:46:14 »

Du som är så bra på att tolka saker kan kanske förklara för mig vad följande betyder. Ämnet är av stort intresse för mig.

Riksdagen tillkännager för regeringen som sin mening vad utskottet anför om att regeringen bör återkomma till riksdagen med en redogörelse för regeländringar för att främja cykeltrafik i städer och inom ramen för detta pröva möjligheten till regeländringar för att göra det möjligt för cyklister över 15 år att använda körbana även i de fall där cykelbana finns.
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Utskottens-dokument/Betankanden/Arenden/201415/TU5/?vote=true

Är det lagligt att undvika cykel/gång-banan nu, eller ska de dra det ett varv till först eller va? :pippi:

Iofs skiter jag i det, jag cyklar på gatan ändå när jag tycker det är bättre. Hittills har polisen inte brytt sig om mig fast de kört om mig flera gånger. Det där förslaget om lagändring kom sig av att en cyklist blev påkörd av en bilist. Bilisten orsakade olyckan och blev dömd, men trots detta fick cyklisten ändå 500 spänn i böter därför att han cyklat på vägbanan trots att det fanns cykelbana. Detta tyckte politikerna var så barockt så de drog igång med det här förslaget till lagändring.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2897 skrivet: 2015.03.09 - 20:50:23 »

 :blink:


Alltså, finns det en särskilld floskelgenerator för politiker?  :pippi:

Efter att ha läst om det flera gånger tror jag att jag förstår på ett ungefär. Precis som du också har tolkat det. Att Riksdagen ska berätta för Regeringen (trodde jag i min enfald var samma sak) att Utskottet (vilka jag tror är de som funderar på saken och de som har fått uppdraget att fundera på saken) ska berätta för regeringen som i sin tur ska berätta för riksdagen att man ska ändra på lagen så att det blir tillåtet för folk över 15 år att cykla på vägen trots att det finns en cykelväg.

Ja, typ så tror jag att de menar. Det var egentligen en ganska kul text. Jag garva högt här på jobbet. Kollegorna undrar väl om jag är riktigt riktig.  :tongue:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2898 skrivet: 2015.03.09 - 20:55:03 »

Men vill ändra lagen men har alltså inte gjort det än. Så?  :huuh:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2899 skrivet: 2015.03.09 - 20:59:26 »

Ja så tolkade jag det. Jag skulle banne mig ha blivit politiker. Det är kul att krånga till saker ju!  :lmao:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2900 skrivet: 2015.03.09 - 21:02:15 »

Hur ska man hålla reda på detta nu då? Kommer säkert inte att bli stora rubriker när ändringen sker.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2901 skrivet: 2015.03.09 - 23:35:02 »

Nä troligen inte.

Och så kan jag konstatera att det inte alltid blir som man trodde att det skulle bli. Tågen går inte pga okänt tekniskt fel. Så det blir till att cykla 12 km hem mitt i natten. Dåligt förberedd på det så jag har bara cykelns egna lysen. Inga extra reflexer eller sånt.  :tongue_wag:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2902 skrivet: 2015.03.10 - 00:53:42 »

Det tog 62 minuter. Lite längre än jag hade räknat med. Men inte ogörligt. Bra med en tid som går att förbättra.  :flirting:

Rättning. Det tog "bara" 51 minuter ju. Och det var 14,8 km långt enligt Moves-appen. Cykeldatorn låg ju hemma.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2903 skrivet: 2015.03.10 - 10:07:51 »

Vad kul! Bra att tåget inte gick!  :clapping:

Är det bra cykelväg då?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2904 skrivet: 2015.03.10 - 18:35:00 »

Första biten är skitdålig än så länge. Gamla Stockholmsvägen från Rosers till Upplands V har varken cykelbana eller vägren och de som kör där, kör som galningar. Men sen är det cykelväg hela vägen. Fast de ska bygga cykelväg där nu. Så jag hoppas den blir klar under hösten eller nästa vår. Minns inte riktigt vad det stod. Men som sagt. Det ska bli.  :clapping:

Fast det var inte helt optimalt att cykla just igår. Jag fick inte sova ut ordentligt imorse, för jag hade tandläkartid kl 9.00. Och jag sov skitdåligt för att jag inte hade tid att varva ner innan sänggåendet. Imorgon ska jag jobba natt, så det hade suttit fint med lite längre natt. Men jag får försöka vrida dygnet från och med idag istället. Idag har jag dock bil. Öm i rumpan! Och sablar vad jag frös om fötterna! Jag kunde knappt gå på dem när jag kom fram till förrådet. Brrr!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2905 skrivet: 2015.03.10 - 19:08:41 »

Nu kanske du förstår hur jag haft det hela vintern. Frysande fötter är bajs. :nod-yes:

Men vad bra det låter. Det kommer nog att funka fint detta.  :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2906 skrivet: 2015.03.10 - 19:29:51 »

Ja, jag tror på det här. Åtminstone när jag jobbar dagtid. Jag får börja med en gång i veckan, till två gånger och sedan bägge turerna. Jäklar i min lilla låda vicken läcker häck jag kommer få. 

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #2907 skrivet: 2015.03.10 - 19:56:02 »

 :lol:   Hoppas att du slipper Snippskav när du ska cykla så mycket.  :smile:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2908 skrivet: 2015.03.10 - 19:56:58 »

Jag har fått skitläcker häck och snygga ben. Bara det att härligheten döljs av en massa fett.  :shy:

Jag tror du kan öka fortare. Du kan ju börja med att cykla i en riktning. Det var 14 km enkel resa va?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2909 skrivet: 2015.03.10 - 19:57:53 »

:lol:   Hoppas att du slipper Snippskav när du ska cykla så mycket.  :smile:

Cykelbyxor med blöja hjälper. Inga trosor under.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 192 193 [194] 195 196 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544