Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.09 - 09:15:16 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 187 188 [189] 190 191 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1066458 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2820 skrivet: 2014.11.30 - 11:56:39 »

Inga andra dagar ni kan simma eller basta?
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2821 skrivet: 2014.12.02 - 17:22:29 »

Vi får pussla och försöka få ihop det ändå. Den här veckan jobbar jag kväll, så det lär inte bli något ändå. Nypremiären dröjer...  :sleep:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2822 skrivet: 2014.12.04 - 17:18:24 »

Skulle göra ett tredje försök att få ge blod. Det gick inte. HB 114. Minsta ska ligga på 125 för att få ge. Nu blir det inga fler försök.  :badtongue: Jag är bara så himla besviken.  Det skulle vara så roligt att vara en som räddar liv.  :sad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2823 skrivet: 2014.12.04 - 17:39:44 »

Har du alltid lågt blodvärde? Mitt brukar ligga lite över gränsen sedan jag började med kosten.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2824 skrivet: 2014.12.04 - 17:40:56 »

Ska ha det i åtanke. Men just nu känns det som det flyter på rätt bra ändå. Min erfarenhet är också sådan att jag är lite skraj för att en ny person också ska ställa till mer skit för mig.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
ursprungsliv
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 452


Hemsida
« Svara #2825 skrivet: 2014.12.04 - 18:13:57 »

Trist. Lever är bra för Hb.
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2826 skrivet: 2014.12.04 - 18:20:24 »

Ja, det brukar ligga lågt. Men jag lyckades ju pressa upp det en period. Jag får återgå till strikt LCHF tror jag, om jag ska lyckas med det igen. Men i så fall gör jag det för min egen skull. För att jag ska känna mig lite piggare och kanske inte ha så svårt att ta mig för saker. Inte för att jag ska kunna ge blod. För dit verkar jag aldrig kunna komma. 120 i HB är det högsta jag har uppmätt. Någonsin.

Ska ha det i åtanke. Men just nu känns det som det flyter på rätt bra ändå. Min erfarenhet är också sådan att jag är lite skraj för att en ny person också ska ställa till mer skit för mig.

Jag tror detta var svar på min reflektion i din tråd va? Men jag förstår att du vill köra på själv. Och så länge du verkar vara på väg åt rätt håll är det ju alldeles utmärkt. Bara om du känner att du vill komma vidare, eller tappar styrfart, så kan det vara bra att veta att det finns. Och kanske skulle vara till hjälp. Som vi säger här på jobbet. Ändra inte på ett vinnande konscept. Fast det säger aldrig cheferna... Bara vi på golvet.  :sneaktongue:

Lever är svårt att äta.  :puke2:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #2827 skrivet: 2014.12.04 - 18:27:02 »

Jag gillar lever. Gillar helstekt, i gryta och leverbiff. Jag lagar också en "blodpaltslåda" med lever i. Det är visst rätt mycket kolhydrater i lever men det bryr jag mig inte om för det är så gott. :lick:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2828 skrivet: 2014.12.04 - 18:35:13 »

Nä, det har jag svårt för. All inälvsmat är knepig. Jag kan möjligen få i mig lite lever om det är mycket gräddsås och lingonsylt till. Men då snackar vi ungefär samma mängder av alla de tre.  :blush:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2829 skrivet: 2014.12.04 - 19:11:35 »

Men leverpastej då?

Jo, jag måste ha blandat ihop trådarna. Ursäkta. :blush:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
ursprungsliv
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 452


Hemsida
« Svara #2830 skrivet: 2014.12.04 - 19:28:19 »

Lite lever i köttfärsbiffar? Eller blodpudding, men det smakar också lite speciellt. Men man undrar ju om det är problem med upptaget, om det borde kollas upp.
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2831 skrivet: 2014.12.04 - 21:06:37 »

Men leverpastej då?

Jo, jag måste ha blandat ihop trådarna. Ursäkta. :blush:
Ingen fara Hemul.  :smile:

Jag sökte lite på blodbrist och lågt HB och konstaterar att min yrsel, andfåddhet och på senare tid dimmsyn kan häröras till detta. Jag har skyllt på betablockerare.  :smack_head: Såg att brist på B12 och folsyra-brist kan göra att man inte tar upp tillräckligt med järn. Och brist på dessa kan man få av IBS och glutenintolerans samt inflammationer i tarmen. Har blött en hel del från tarmen i perioder på sistone också. Så en rejäl undersökning där man kollar upp det är nog av nöden. Mens har jag inte. Så det är inte felet i alla fall.

Jag hoppas jag kan få snabb hjälp så att initiativförmågan kommer tillbaka. Har känns mig så håglös hela hösten. Och svårt att se saker positivt, trots att migränen har varit på "snäll". Jag är helt övertygad om att det är mina dåliga blodvärden som är boven i dramat.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2832 skrivet: 2014.12.04 - 23:56:09 »

De gav dig inte järn då? Frågan är ju varför du får brist.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2833 skrivet: 2014.12.05 - 07:39:47 »

Ojdå Sorla, det låter inte bra. Hoppas du får hjälp snart!
järnbrist kan ha måna orsaker, bra att kolla upp det. blöda ur tarmen låter inte bra iallafall!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2834 skrivet: 2014.12.05 - 12:14:47 »

Oj, jag såg inte det med tarmen. Ja, det måste du ju kolla upp! Man blött hur då? Typ när du bajar?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 187 188 [189] 190 191 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544