Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.06 - 22:22:11 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 134 135 [136] 137 138 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1063867 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2025 skrivet: 2012.10.26 - 15:02:38 »

Bamsekram! Och din husläkare ska ordna intyget! Han eller hon skickar ju vidare men HEN måste SE att det inte går bra med dig!
Loggat



idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #2026 skrivet: 2012.10.26 - 18:04:42 »

Vilken röra!
Tänk om man hade en sköterska att ringa till, som sedan skulle ta fajten med läkare om sjukskrivningar och tidsbokningar,
och den sjuka skulle få vara just det " sjuk " och återhämta sig.
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2027 skrivet: 2012.11.01 - 19:03:41 »

Äh, vet ni. Jag sket i att vara sjuk. Det var inget kul. Så jag åkte till jobbet på vinst och förlust i måndags morse. Fick ryggskott på vägen.  :lmao: Men skam den som ger sig så lätt. Jag har bara gjort lättare saker. Men det känns så gott att vara välkommen och social och att göra lite nytta. Jag blir liksom bara sittande när jag inte kan göra något lätt ens. Trots ryggen har det faktiskt gått ganska bra. Ingen kräver särskilt mycket resultat av mig, så jag kan lägga in pauser när det behövs.

Jag vågade nästan inte berätta det här. Att jag jobbade.  :shy: Men psykiskt mår jag så mycket bättre att vara på jobbet när kroppen orkar det. Och jag har varit duktig att inte ta i för hårt. Armbågarna går åt rätt håll. Trots att jag jobbar.

Nu har jag äntligen fått träffa nya sjukgymnasten också. Hon lyssnade jätte bra och verkar förstå mig precis. Så nästa vecka drar jag igång på deras gym. Och man kan bada bastu efter träningen till och med!  :clapping: Perfekt! Hon ska lära mig att inte ta i för hårt. Och trots att jag inte har någon diagnos så förstod hon mitt problem med att jag överbelastar mig. Hon verkade känna igen problemet och sade att allt har inte namn, men är ändå ett problem. Så skönt att jag inte är sjåpig i hennes ögon.

Ryggen var jag och knäckte tillbaka igår. Min ordinarie naprapat är ledig så det var en vikarie. Jag trodde han skulle vrida mig 180 grader. Han justerade varenda kota i en och samma vridning. Det kändes helt allvarligt som att jag skulle gå av på mitten. Men om ett par dagar ska nog ryggen kännas bättre igen. Hoppas jag.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2028 skrivet: 2012.11.02 - 09:29:20 »

Det går lite fram och tillbaka med armbågarna. Men nu får jag och kan börja träna vänstern lite försiktigt igen. Ibland tror jag att allt det onda sitter i huvudet. Fast jag inser ju att det bara delvis är sant. Sant är dock att gemenskap och uppskattning är viktigt för bra smärtlindring. Och att vara hemma och ha fokus på sin smärta är dålig smärtlindring. Ständigt denna balansgång.


Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2029 skrivet: 2012.11.02 - 10:31:46 »

Jag tvekar om om detta är bra eller dåligt.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2030 skrivet: 2012.11.02 - 13:12:18 »

Jag vet inte heller! :lol:


Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2031 skrivet: 2012.11.04 - 12:11:22 »

Hmmm, att släpa pärmar och flytta dem mellan olika bokhyllor var kanske inte det smartaste.... :smack_head: Har gått hemma och blivit mer och mer frustrerad av att min omorganisation av hemmet har stannat av i flera månader. Så "tänkte" jag att ptja, ett par hyllmeter borde jag väl kunna förflytta i alla fall. Men det var så klart fel. :bang_head: Idag lugnare aktiviteter igen medan maken och äldste sonen  byter till vinterdäck och släpar möbler åt svärisarna. Migränen är lugn och fin sen några veckor i alla fall. Skönt!  :rolleyes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2032 skrivet: 2012.11.04 - 12:48:38 »

 :rolleyes: :club_idiot:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #2033 skrivet: 2012.11.05 - 21:33:17 »

Banka inte på en migränpatient, snälla Hemul, vad du än vill ha sagt. ( även om hon verkar behöva lite påminnelser...)
Det gör ont att bara tänka på hur det känns då. :cry:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2034 skrivet: 2012.12.01 - 08:47:20 »

 :sadsad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2035 skrivet: 2012.12.10 - 12:16:56 »

Ingen fara. Banka på du. Mitt huvud håller ganska bra.  :lick:

Är hemma med förkyld lillFia. Det gäller att passa på, för snart är hon för stor att få vara hemma med.  :inlove:

100 mg Metoprolol is da shit för mitt huvud.  :thumbsup: Men jäklar i min lilla låda vad kallt det är om händerna. Ständigt blå naglar. :snowhappy:



Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #2036 skrivet: 2012.12.10 - 22:19:58 »

Det kan det värt; 100 mg!  :cool:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2037 skrivet: 2012.12.12 - 21:15:57 »

Idag sista dagen med VAB. Idag har vi bakat lussebullar jag och mina två yngsta. Jag är stolt för jag klarade att sätta degen utan att göra fel en endaste gång. Brukar tilta i huvudet annars och så blir det pannkaka av allt.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2038 skrivet: 2012.12.12 - 22:33:17 »

Det är ivf en deg man inte frestas att äta av. Bulldeg är INTE gott. 
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2039 skrivet: 2012.12.13 - 12:17:41 »

inte?
måste gjort något fel i minn uppväxt då...
Loggat



Sidor: 1 ... 134 135 [136] 137 138 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544