Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 16:02:27 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 92 93 [94] 95 96 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 931919 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1395 skrivet: 2012.01.28 - 13:51:23 »

jag har haft en del elfa system korgar men avskydde dom efter ett tag :) Blev inte så praktiskt som jag ville. Hoppas du är mer nöjd med dom!

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1396 skrivet: 2012.01.28 - 15:22:57 »

Man kan alltså köpa begagnad köksinredening! Toppen! För min håller på att rasa ner från väggarna, bokstavligen. Du måste lära mig hur man spanar.  :clapping:

Vad skönt att du mår bättre! :smooch: Det där med att du har ont i huden, är det så där som man kan få när man har feber? Att huden liksom blir överkänslig och beröring känns obehagligt?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1397 skrivet: 2012.01.28 - 15:49:15 »

jag har haft en del elfa system korgar men avskydde dom efter ett tag :) Blev inte så praktiskt som jag ville. Hoppas du är mer nöjd med dom!

Nä, korgarna är besvärliga. Det här är hyllor med konsoler. Så det kommer nog bli jätte bra!

Man kan alltså köpa begagnad köksinredening! Toppen! För min håller på att rasa ner från väggarna, bokstavligen. Du måste lära mig hur man spanar.  :clapping:

Inte köksinredning.Väggfast hylla till vardagsrummet. Men man kan säkert hitta köksinredning med. Folk slänger ju ut nästan nya kök, bara för att det inte matchar deras humör!  :shock:

Gå in på Blocket.se. Jag tror inte att det är någon match för dig att lista ut hur du ska hitta på sidan. Man får filtrera själv med såna där rull-lister. Sen är det bara att titta vad som finns. Det uppdateras hela tiden, så du får nog ha koll var och varannan dag för att hinna med att se allt.

Vad skönt att du mår bättre! :smooch: Det där med att du har ont i huden, är det så där som man kan få när man har feber? Att huden liksom blir överkänslig och beröring känns obehagligt?

Ja, typ influensaont i huden och lederna. Det kommer och går, men den här gången höll det ju i sig i dryga två veckor, istället för någon dag bara.  Nu har jag bara min vänsterarmbåge som är skitsur, men det är lättare att leva med. Högern börjar också protestera eftersom den får ta allt. Men det blir nog snart ett nytt läkarbesök oavsett, så då tar jag upp den på agendan.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1398 skrivet: 2012.01.28 - 15:56:47 »

Jaså. Jag är inte så bevandrad i inredningssystemens värld som du hör. Det är det som gör det lite svårt att leta.

Intressangt. Jag hade mycket så ett tag. Infektionskänsla liksom. Kände mig febrig utan att ha feber, ont i huden och ögonen och den där känslan man kan få i halsen, rubbet utom själva febern och mer tydliga symptom. Undrar om det är infammation som orsakar det?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1399 skrivet: 2012.01.28 - 17:07:48 »

visst kan man köpa hela begagnade kök på såna sidor som blocket. Men det gäller att titta ofta...  så man får känsla på vad som är bra pris osv.

aha, väggfasta hyllorna, dom låter bättre.
Loggat



idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1400 skrivet: 2012.01.28 - 18:10:04 »

Vi fyndade våran utställningskök för 20 000kr den hade kostat 160 000kr annars.
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #1401 skrivet: 2012.01.29 - 00:05:35 »

Det är inte så att du faktiskt varit sjuk ett tag Sorla? En infektion? Det dyker upp i mitt huvud.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1402 skrivet: 2012.01.29 - 09:55:56 »

Jag tänkte i de banorna också, att det var något virus som låg och spökade. Jag kan ju inte utesluta det. Jag är glad att jag mår bättre i alla fall. Bara mina vanliga leder, som går att stå ut med.  :nod-yes:

Idag vaknade jag utan huvudvärk! Och jag är så nöjd med mig själv, för kvällen passerade utan att dyka i ungarnas godisskål. Jag hade "lite" Ris ala Malta att njuta av istället.  :lick: Jag tror maken fick 1 portion och och jag tog resten. dvs 3 portioner. Fast jag hade ju hela kvällen på mig, medan vi avverkade två filmer.  :blush:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #1403 skrivet: 2012.01.30 - 00:17:23 »

Skönt att du är piggare. Vi ligger fortfarande i ett ordentligt högtryck!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1404 skrivet: 2012.01.30 - 00:49:29 »

Duttig Sorla. :smooch:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1405 skrivet: 2012.02.06 - 10:28:52 »

Suck!  :bang_head: Nu behöver jag skriva lite för att spalta upp det hela för mig själv. Och kanske se hur jag ska vända mig.

Har inte fått något svar från proverna jag tog hos Neurologen. Vilket betyder att alla värden var ok. Så nu ringde jag Husläkarmottagningen för att boka en tid hos min husläkare. Visar sig att han är på semester, finns inga tider hos honom förrän efter sportlovet. Och min armbåge som gör så jäkla ont! Emellanåt är det så jag studsar om jag råkar röra den fel. Sjuksköterskan gav mig telefonnummer till två ortopeder som jag kan ringa själv. Det kanske är bra i och för sig. Men jag ville ju ha ett samlat grepp på mina problem. Om jag går till ortoped för armbåge och käkled så får jag ju ingen hjälp med resten. Ontet i huden och feberkänslan som kommer ibland. Jag fick även en tid till en läkarkandidat. Måhända det är bra? Såna brukar vara nogranna.  :confused3: Nä, jag måste fundera lite till. Alternativet är ju att vänta på att läkaren kommer tillbaka från semestern. Jag har ju redan väntat sen innan jul. En månad hit eller dit, liksom... :glare:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1406 skrivet: 2012.02.06 - 14:21:41 »

Har du någon smärtklink nära dig, skulle den vänliga läkarkandidaten remittera dig dit?
Jag kan tänka mig att man får inte tid till en sådan klinik nästa vecka heller....  :shake_head:
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1407 skrivet: 2012.02.06 - 15:25:12 »

jag tycker du ska åka till läkarkandidaten OCH din egen husläkare. För två vet mer än en och en husläkare är också "begränsad" i vad han eller hon lärt sig och kan läsa till extra. Sen kan en läkarkandidat just ha läst nya rön typ.

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1408 skrivet: 2012.02.06 - 16:56:36 »

Näe! Varför ska du må dåligt för?  :worried:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #1409 skrivet: 2012.02.06 - 19:51:04 »

Fy vad jobbigt du har det! :sad:

Jag skulle försöka bli av med smärtan så fort som möjligt = ring ortopeden! Få tid hos läkarkandidaten och din husläkare. Skriv gärna ihop en A4 och ha med dig för att ha svar på frågor (även såna de inte ställer). Det är svårt att komma ihåg detaljer när man är där.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sidor: 1 ... 92 93 [94] 95 96 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544