Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 07:50:23 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 88 89 [90] 91 92 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 948096 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1335 skrivet: 2012.01.12 - 17:05:12 »

Och min. Men jag har en invändning. De kan inte örininfektioner heller.  :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1336 skrivet: 2012.01.12 - 17:12:09 »

Då hade jag väl tur som träffade en ovanligt kompetent allmänläkare.  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1337 skrivet: 2012.01.12 - 19:41:47 »

Jag håller ber med hela armar i kors att min mellanson blir läkare, så som han vill nu.
Det skulle underlätta livet väldigans mycket!
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1338 skrivet: 2012.01.12 - 20:03:31 »

Jespers tjej studerar till läkare.. hon vill bli onkolog.

Men min husläkare är super. Vill man ha remiss får man! Men han påpekar iallafall för och emot och håller inte för länge på med att diagnosticera, fast prova kan man ju en eller två grr i början.

Loggat



Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1339 skrivet: 2012.01.12 - 20:44:28 »

Det är min erfarenhet också att vårdcentraler är njugga med remisser.
Ibland tror jag de har fått tilldelat sig en viss kvot av patienter/år och det ska inte överskridas..  :laugh:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1340 skrivet: 2012.01.12 - 20:47:05 »

Kommer ni ihåg när läkarna i nåt landsting, nedåt landet tror jag, fick bonus för att sjukskriva folk? Man blir fan mörkrädd.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1341 skrivet: 2012.01.12 - 20:49:30 »

Man kanske skulle flytta till Holland?  :crazy:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1342 skrivet: 2012.01.12 - 22:17:58 »

Jespers tjej studerar till läkare.. hon vill bli onkolog.

Men min husläkare är super. Vill man ha remiss får man! Men han påpekar iallafall för och emot och håller inte för länge på med att diagnosticera, fast prova kan man ju en eller två grr i början.



Så du kommer att få en till husläkare, fantastiskt!
Jag har erfarenhet av hollendsk läkare ...15 år sedan, vi hälsade vänner där och minstingen blev sjuk, smidigt med läkaren, riktigt smidigt.
Vi ringde in och fick komma nästan omedelbart, ingen väntetid bara kliva in.

Jag tror att ni har fortfarande mycket effektivare system i sjukvården än vad det är här i Sverige nuförtiden.
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #1343 skrivet: 2012.01.12 - 23:34:13 »

Förstår tänket med skuldbeläggandet. Eller för mig är det mest vad kan jag göra nu, denna gången. Var sitter problemet, roten till det onda? Det är det jag brottas med.

Et tips för att minnas är att läsa denna tråden. Lång, men innehåller troligen ganska mycket av dina erfarenheter i ämnet!

Ska tänka på dig på måndag!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1344 skrivet: 2012.01.13 - 05:55:33 »

vilket bra tips LO!
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1345 skrivet: 2012.01.13 - 08:10:48 »

Instämmer med Mynlen. Det var ett jätte bra tips, LO. Nu vet jag vad jag ska fylla min dag med idag.  :cool:  :rose:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1346 skrivet: 2012.01.13 - 12:44:27 »

Ja, katter har nog mer instinkter kvar och är svårare att lära vad som är rätt och fel. Men man har ju hört om katter som är kompisar med både fåglar och möss, men man ska nog inte räkna med att det blir så

Jag var rädd att hunden skulle skada fågeln också, så de fick bara leka under uppsikt. Inte att han skulle ha gjort det med flit, men han kanske inte fattade att han inte skulle lägga tassen på sin kompis. Han klev henne ofta på den långa stjärten och då blev hon jättearg!  :lol1:

En gång när vi hittade ett fågelbo på marken på ett lantställe vi var på blev alla först oroliga över att min lösspringande hund skulle få syn på det och skrek i högan sky om att hålla hunden borta. Till slut lät de sig övertygas av mina försäkringar att han absolut inte skulle skada ungarna och när de såg hur ömsint han tittade på dem med huvudet på sned och sakta viftande svanstipp och hur försiktigt han nosade på dem så övergick alla till att beundra  den fromma hunden istället. Varpå hunden vände sig om och satt sig rakt på fågelbot. Hälften dog.  :tongue:

 :lmao: Jag sitter och tittar tillbaka. Det är lite som "här har du ditt liv". Jag kan verkligen rekommendera det. Hemul, jag undrar om din hund trodde att han skulle ruva fågelungarna?  :whistle:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1347 skrivet: 2012.01.13 - 12:54:08 »

Nä, han försökte köra upp dem i stjärten.  :whistle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1348 skrivet: 2012.01.13 - 13:00:50 »

Tror du?  :confused3: Var han lagd åt det hållet?  :whink:

Näe, I'm to fat to kayak!  :cry:

Det är ett annat läge nu på många sätt. Har inte styrka och kondition för det heller. Och på den tiden hade jag både bil och båt. Det var därför jag ville ha en hopfällbar så jag lätt skulle kunna ha den med på båten. Jag vill nog inte släpa den på buss för att komma till  nåt  lämpligt vatten. :crazy:

Hörrdudu Hemul! Snart kan du börja kolla på din Klepper igen! Du kan snart inte skylla på fetma, så som du tickar neråt.  :clapping: :thumbsup:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1349 skrivet: 2012.01.13 - 13:04:39 »

Ja. Han gillade katter.  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 88 89 [90] 91 92 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544