Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 02:49:31 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 947991 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #645 skrivet: 2011.05.31 - 12:20:47 »

Låter som om en ljusning endå går att skönja framöver då. Jag hoppas verkligen det!  :thumbsup:

Stackars sonen din! Hoppas han snart blir frisk igen!  :flowers:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #646 skrivet: 2011.05.31 - 19:36:09 »

Håller tummar för att du hittat ett par nycklar!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #647 skrivet: 2011.06.01 - 18:12:24 »

Tack vännerna mina!  :smooch: :smooch: :smooch:

Nu har jag snackat med mina chefer i rehabsamtal och sen med min Neurolog. Man får för övrigt vara oerhört glad som har en! Sverige är ett U-land vad det gäller tillgången på Neurologer. Men det är ett annat ämne, för en annan dag.

Rehabiliteringsgången går vidare. Nu sska vi vidare och rehabläkare ska kopplas in. Jätte bra! Kanske kan jag få en personlig tränare så jag får hjälp med hur jag ska träna min nacke och rygg för att slippa mina ideliga låsningar. Jag kan inte själv.  :shake_head: Så får vi se om det ska till någon till läkare. Jag får se vad som händer. Jag ska skrika på så mycket hjälp som det går. Här ska systemet utnyttjas till bristningsgränsen!  :thumbsup:

Topimaxen ska fasas ut, bestämde jag och Neuron. Den gör inte tillräckligt mycket för att berättiga biverkningarna. Så får vi se vad vi hittar på efter sommaren. Han hummade om Botox.  :max-shock:  :shake_head: Näe, det känns inte bra, så här spontant. Men jag lovade att jag ska Googla på det i alla fall. Jag ska även Googla på andra mediciner så det så! Och börja med matdagbok. Någon som har förslag på någon smart variant?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #648 skrivet: 2011.06.01 - 19:30:45 »

Jättebra! Nu börjar det fixa sig, ska du se.  :clapping:

Utom detta med botox då. Jag vet ingenting om det, men jag antar att det sprutas in som smärtlindring då, eller ska de immobilisara nån liten muskel?  :shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #649 skrivet: 2011.06.01 - 20:26:01 »

Utom detta med botox då. Jag vet ingenting om det, men jag antar att det sprutas in som smärtlindring då, eller ska de immobilisara nån liten muskel?  :shock:

Jag tror det är typ för att få musklerna som triggar migränen att slappna av. Som förlamning.  :shake_head: Nervgift i min kropp......  :sad: Jag måste nog låta tanken få mogna lite. Det finns migräniker som blir jätte hjälpta av det. Och eftersom mycket av min problematik kommer av spänningar så ser jag ju logiken även om det bär emot.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #650 skrivet: 2011.06.01 - 21:05:29 »

Jamen det kanske inte är så dumt. Om det är små muskler... Blir det inte en ond cirkel sånt där också? Jag menar att om du slippar ha så mycket ont ett tag kanske du klarar dig bättre sen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #651 skrivet: 2011.06.01 - 21:15:22 »

Jamen det kanske inte är så dumt. Om det är små muskler... Blir det inte en ond cirkel sånt där också? Jag menar att om du slippar ha så mycket ont ett tag kanske du klarar dig bättre sen.

Jo, så kan det vara.  :nod-yes: Men jag har hela sommaren på att vänja mig vid tanken. Det blir inget botoxande innan dess i alla fall även om jag skulle tjoa ja tack innan dess i alla fall. Så jag kan gott kosta på mig att vara vrång lite till.  :biggrin1:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #652 skrivet: 2011.06.01 - 21:20:08 »

Låter bra. Att det är saker på gång men gott om betänketid är positivt tycker jag.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #653 skrivet: 2011.06.01 - 22:31:07 »

Jag har läst lite i kapp och hejar på dig  :thumbsup:!
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #654 skrivet: 2011.06.05 - 17:25:12 »

Kolla, kolla kolla!!!!  :cheerleader: :clap_jump: :banana: Jippi kayey! Kolla min ticker! De eeeee söööööndag idaaaaag!!!!! Hurraaaaa!!!!  :yay: :yay: :yay:

Nytt personbästa! Jepp, så är det. Bästa på bergis över ett år, eller mer. Jag mins inte när jag hade så lite huvudvärk sist. Snälla gud i himlen, jag kan väl få ha det så här!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #655 skrivet: 2011.06.05 - 17:26:48 »

 :flowers: :clapping: :yay:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #656 skrivet: 2011.06.05 - 18:40:23 »

 :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Alltså borde det vara en eller flera saker av det du uteslutit som var boven!  :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #657 skrivet: 2011.06.05 - 20:00:40 »

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Alltså borde det vara en eller flera saker av det du uteslutit som var boven!  :clapping:

 :nod-yes: Som OCKSÅ var boven. Jag blev ju bättre av att kapa kolhydraterna. Jag blir bättre de perioder när nacken mår bättre. Och jag mår bättre när jag inte stressar, jag sover ordentligt osv osv.... Men jag är något stort på spåren nu. Det känner jag i hela huvudet!

Idag har jag gjort hemmagjorda rostade kokosflarn. Och kokostärningar. Migränvänligt snacks istället för nötter att ta med på morgondagens premiärtur i kajak. Nu måste jag börja plocka på allvar så allt kommer med..... Hejs!  :wave:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #658 skrivet: 2011.06.05 - 20:16:34 »

Jo, så klart. Men jag trodde faktiskt att lc hjälpte bara i början. Du hade det ännu jävligare förr alltså?  :eek: Nacken ska du väl också få hjälp med nu, på ena eller andra sättet. Låter bra det här. :smooch:

Ska du ha dina VFF och kajaktrosorna?  :flirting: Har du egen kajak förresten och i så fall vad har du? Jag skulle skaffa kajak en gång vet du. Jag skulle åka till Tyskland och köpa den precis när jag blev sjuk och så gick det med det.  :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #659 skrivet: 2011.06.05 - 21:52:14 »

Jo, förut blev jag liggandes, och anfallen var helt oförutsägbara. Det fanns inget mönster alls. När anfallen kom mådde jag pest i flera dygn och jag gick som i dimma.  :puke1: LC har gjort jätte skillnad, men skillnaden var mest markant i början. Kanske var det att jag började äta större mängder ost efter ett tag. Och det var ju inte bra.  :smack_head: Osten tror jag är en av de största bovarna.

Jag har en Prijon Seayak. En röd.  :nod-yes: Som är min och alldeles min egna. Den är helt perfekt för mig. Stora rejäla packluckor så man får ner en stor kylväska. Bekväm ställbar sits med ryggstöd så jag kan sitta bekvämt och en liten godislucka framför sitsen för kamera och godsaker. Hon följer fint i vattnet tack vare vingrodret, men är ändå ganska stadig så man slipper känna sig nervös för att kapsejsa. Hon är i rotationsgjuten plast, vilket har den fördelen att hon går att dra upp i princip var som helst. Hon är så robust att hon klarar stenar. Nackdelen är att hon är ganska tung. Men eftersom jag ytterst sällan vill paddla ensam, är den nackdelen försumbar. Det är bara om jag ska ha upp henne på biltaket som den nackdelen märks. Då får man be om hjälp. http://www.dalarokajak.se/seayak.asp

Så himla olyckligt att du så snöpligt missade att få köpa din kajak.  :sad: Vad skulle du ha köpt för kajak? Minns du det?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544