Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.18 - 21:17:08 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 947383 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #450 skrivet: 2011.04.02 - 18:41:47 »

Alla såna där tävlingsprogram är uttråkiga. Det sista jag gillade var nog 10000-kronorsfrågan.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #451 skrivet: 2011.04.02 - 20:22:14 »

Alla såna där tävlingsprogram är uttråkiga. Det sista jag gillade var nog 10000-kronorsfrågan.  :tongue:

Är du helt säker på att det är programmen som är tråkiga och inte du?  :ignore:

Nä, jag är inte heller speciellt förtjust i de där tävlingsprogrammen. Möjligtvis kan jag se någon typ av frågesport, men det är bara om jag zappar förbi där och råkar fastna.  :blush:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #452 skrivet: 2011.04.02 - 20:33:45 »

100 % supersäker! Jag är så skojsig så du kan aldrig tro! :king:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #453 skrivet: 2011.04.02 - 20:38:30 »

Helt ärligt så tror jag dig faktiskt, det är ju bara att surfa runt lite här på fetbobba så får man för sig att du är en trevlig prick med humor. Men du lade upp den så fint att jag bara var tvungen att slå den i mål.  :shy:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #454 skrivet: 2011.04.02 - 23:54:49 »

Om du bara visste hur kul Hemulen är  :eeek: :lick: :laugh: :thumbsup:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #455 skrivet: 2011.04.03 - 00:13:14 »

:sex:  :flirting:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #456 skrivet: 2011.04.03 - 08:10:21 »

Om du bara visste hur kul Hemulen är  :eeek: :lick: :laugh: :thumbsup:

Jag har ju mina aningar!  :lol1:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #457 skrivet: 2011.04.03 - 09:13:06 »

Hallå, Sorla! Hur mår du?
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #458 skrivet: 2011.04.03 - 14:00:34 »

Tjena, LO! Det är finemang!  :smooch: Full rulle! Jag lyckades just knipa åt mig datorn en liten stund.  Det blir svårare och svårare att få en liten stund framför en dator med riktigt tangentbord. De små inlägg jag lyckas få till på tåget till och från jobbet är så knepiga och tar så lång tid, så det blev mest läsa den här veckan. Men det känns tryggt att ni håller tråden levande under tiden.  :lmao:

Nä, det är dags att dottern får en egen dator nu. Hon har blivit en liten hejjare på att knattra på tangentbordet. Hon kan få ha sin dator bredvid mig, så jag har lite koll på vad hon gör och vilka hon snattrar med. Men det är hon och jag som slåss om datorn. Karlarna i huset har ju sina egna.....  :glare:


Morsan väntar fortfarande på sin sköldkörteloperation. Men nu har hon äntligen fått tid om en månad. Rubbet ska bort, så det blir medicin resten av livet för henne. Det positiva har detta med sig att hon äntligen har lyckats bli rökfri!  :inlove: Och förhoppningsvis ska hon må bättre än vad hon gör nu.

Hon hittade att vajsing på sköldkörteln kan orsaka migrän, så jag måste kontakta min läkare igen och be att få kolla upp mig. Eftersom både mor och morfar och troligen en morbror har struma så ligger jag ju kraftigt risigt till att trilla dit på samma. Fast mamma är nog mer orolig för det än vad jag är. Jag är skeptisk till om jag skulle ha haft problem med sköldkörteln sen tonåren...... Inte har jag ju problem med humörsvängningar heller. Jag är ju alltid lika tvärförbannad!   :flirting:  Uppsvälld är jag inte heller. Nä, det blir nog svårt att övertyga läkaren om varför jag ska ta ett sånt prov. Eller vad säger ni?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #459 skrivet: 2011.04.03 - 14:08:30 »

Verkar mest svårt att övertyga dig själv...  :flirting:

Skönt att du mår bra :smile:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #460 skrivet: 2011.04.04 - 14:46:26 »

Menar du att du tycker jag ska tigga till mig ett test?  :blink: Hmm, jag ska ta tag i det. Sen. När jag får lust. Rätt vad det är får jag ett infall och då är det lagom att ta tag i det.  :blush:


Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #461 skrivet: 2011.04.04 - 16:08:42 »

Jag tror inte det är svårt att övertyga läkaren alls. Det är ett standardprov de tar i tid och otid iom att det är så vanligt med sköldkörtelrubbningar hos kvinnor. Säg som det är att du är orolig för att du har det i släkten. Basicprovet alltså. Att få allt kollat om TSH är bra, DET kan bli besvärligt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #462 skrivet: 2011.04.06 - 12:31:13 »

Nu har jag gått upp ytterligare 1 kilo, så nu är jag tillbaka på 60 igen efter att varit nere och vänt på 58.  :clapgrin:

Jag måste erkänna att jag är lite avis på er som har den där härliga gemenskapen i att kämpa mot envisa kilon som bråkar. Men jag gläds här på sidanom med er. För spännande är det. Och roligt när det går bra för er. Varje gram som rapporteras är sååå inspirerande, fastän jag inte har ett sånt mål.

Jag har ju mitt egna lilla mål. Det där med huvudet som bråkar. Hemul, jag sitter och funderar. Jag har en liten almanacka som jag skriver i på kvällen innan jag somnar, hur dagen har gått. Om jag har tagit medicin och hur mycket. Går det att ha något liknande som eran ticker här? Typ i almanackform här? Så att jag skriver när jag har tagit medicin så att alla ser hur veckan har varit för mig. Då blir det liksom tydligt för er med hur det går för mig med mitt mål...... Det skulle vara lite roligt. Det kanske var en lite flummig beställning/fråga. Men det känns liksom lite tjatigt att skriva i ord att idag tog jag en zomig och en panodil igen och skriva så 1 till 3 gånger i veckan. Det blir liksom inga nyheter. Med en ticker syns det att det är samma vecka ut och vecka in och plötsligt en vecka är det bra 1 gång den veckan.

Oj, nu måste jag kila tillbaka och jobba. Det bev lite skolk!  :redface:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #463 skrivet: 2011.04.06 - 12:49:41 »

Du behöver inte vara avis, du har en stor plats i gemenskapen även om ditt mål är annorlunda!  :bearhug:

Jag kollade lite efter en passande ticker men hittade inte någon där jag skapat min. Men kolla hur kwidell skrivit i sin signatur, där har hon bland annat startvikt och nuvarande vikt. Du kan skriva hur många tabletter du startat med, vad du ligger på nu (genomsnitt  per dag eller vecka) och att du önskar att bli kvitt huvudvärken helt. Där uppdaterar du sedan antalet tabletter per dag (vecka) och kanske om det är upp eller ner sedan förra gången, kanske uppdatering varje vecka? Om hemul har något bra almanacksförslag så kan du länka dit i signaturen.  :smile:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #464 skrivet: 2011.04.06 - 14:45:19 »

Sorla, jag skulle nog inte göra det här bara för vikten, inte så trögt som det har varit förut. Jag gör det för att jag tror det kan göra mig frisk(are).

Citat
Jag har en liten almanacka som jag skriver i på kvällen innan jag somnar, hur dagen har gått. Om jag har tagit medicin och hur mycket. Går det att ha något liknande som eran ticker här?
Inte som jag känner till.  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544