Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.10 - 01:22:28 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 206 207 [208] 209 210 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1067497 gånger)
0 Medlemmar och 13 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3105 skrivet: 2015.12.06 - 12:38:17 »

På torsdag. I telefon.  :smile:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3106 skrivet: 2015.12.10 - 20:03:27 »

Jag kommer få röntgas. Men det blir knappast förrän efter helgerna. Eftersom jag inte har ont, tror hon mer på teorin att den åkte ur när jag blödde efter blindtarmsoperationen. Och inte behöver jag bekymra mig om fortsatta skydd heller, för den tiden är förbi för min del visade blodprovet. Men det hade jag redan anat.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3107 skrivet: 2015.12.10 - 20:33:27 »

Men vad bra! Du måste ju veta säker att den inte sitter i örat eller nåt. :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3108 skrivet: 2015.12.11 - 22:20:38 »

Eller hur! Det har kliat lite i vänster bihåla ett tag, så jag är lite orolig... :confused3:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3109 skrivet: 2015.12.12 - 01:44:44 »

Lite som Långt ner i halsen detta. :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3110 skrivet: 2015.12.12 - 14:27:45 »

Inte heller. Kli är inte på något sätt upphetsande. :nonono:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3111 skrivet: 2015.12.12 - 15:44:49 »

Syftade mer på att saker och ting finns på ställen där man inte väntar sig att hitta dem. :lick:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3112 skrivet: 2015.12.13 - 13:44:45 »

Aha! Ja, det känns vanligt i mitt liv. En annan vanlig sak är att saker ofta inte finns där jag förväntar mig att de ska vara.  :whistle:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3113 skrivet: 2015.12.13 - 14:52:32 »

På/i din kropp? :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3114 skrivet: 2015.12.20 - 09:33:37 »

Så där ja. En födelsedag avklarad. Dottern verkade nöjd. Vi käkade sushi som är hennes favvorit, och spelade cluedo och spökjägarna hela kvällen. Väldigt mysigt att vara samlade och bara umgås. Fy vad sällan det är man gör sånt!

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3115 skrivet: 2016.01.03 - 13:35:58 »

Under julen, när jag var hemma hos mamma i Dalarna blev det riktigt kallt. Och därmed komm det härligt elektriska håret tillbaka. Det hade jag glömt. Var ju i princip korthårig förra julen. Men nu gjorde det sig som sagt påmint igen. Så tnkte jag att jag tar väl och börjar med Nopoo då. Har ju testat balsammetoden. Men jag orkar inte sätta mig in i vilka balsam som är godkända utan en massa gojs i. Så att göra som Mynlen och bara tvätta håret med vatten skulle ju vara enkelt och smidigt på alla sätt. Utom en lite detalj. Håret blir ju fett på två dagar!  :cry: Och det skulle jag kanske kunna leva med. Men när det blir fett får jag så djävelusiskt ont i hårbotten. Det sprider sig ut i ansiktet och ner i nacken och tillslut drar det igång migrän på kuppen. Det håller ju inte. Någon av er bobbor som upplever samma sak? Syrran har samma problem, men hon har ju sin TN som ställer till med mycket skit, så att hon har så tycker jag inte är så rackarns konstigt. Men visst borde man väl kunna ha fett hår utan att det ska göra ont?!?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3116 skrivet: 2016.01.03 - 14:20:04 »

Jo jag hade också det i början. (och nu igen.. shampoo är tillbaka fast i mycket mindre utsträckning än förr)  Blir vansinnigt av klådan efter 3 dagar. Så vad jag gör nu är att jag tvättar håret 2 ggr i veckan med MYCKET litet shampoo.

Fick en del kommentarer att mitt hår såg så äcklig ut. Tror den behöver mycket längre än jag tog innan fettbalansen är återställd. Så jag försöker trappa ner både tvättningen och mängden shampoo.

Förr hade jag en shampoo genom läkaren som fungerade bra mot kliandet i hårbotten, den luktade pyton men fungerade bra. Denorex shampoo hette det och innehåller tjära och menthol. Är främst till psoriasis för att minska klådan. Vet dock inte om den finns i sverige.

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #3117 skrivet: 2016.01.03 - 15:06:14 »

Jag körde ju med ägg och honung ett tag. Tycker håret blev fint och kändes rent, men precis som för Sorla blev det fett fort. Härdade nog inte ut länge nog. Blev för juckigt att hålla på och blanda till schampo varje gång så jag tröttnade.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3118 skrivet: 2016.01.03 - 21:06:26 »

Men just att det gör så himmelens ONT av att hårbotten blir fet fattar jag inte. Det kliar inte ens, bara värker och ömmar. Det kommer aldrig gå att vänja sig av med tvättmedel då. Jag får nog hitta tillbaka till balsammetoden ändå. Bikarbonat blir hårbotten för torr av och så får jag klåda istället. Ägg känns meckigt, fast håret blev väldigt mjukt av det.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #3119 skrivet: 2016.01.03 - 21:38:39 »

Jag använde också ägg och honung ett tag och äppelcidervinäger var det också. Håret blev bra men jag tyckte också att det blev så besvärligt och slaskigt. Men jag har inte gett upp än. Ska testa igen och då ska jag blanda i en gammal schampoflaska så att det går att trycka ut geggan lite i taget. Då kanske det funkar bättre än när jag skopade upp med handen. Behövde spegel för att se var det hamnade.  :smile:
Loggat
Sidor: 1 ... 206 207 [208] 209 210 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544