Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.07.08 - 08:12:29 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 120 121 [122] 123 124 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1011244 gånger)
0 Medlemmar och 12 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1815 skrivet: 2012.06.18 - 21:54:06 »

Hemul, jag förstår alla gubbarna utom den sista....  :eeek:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1816 skrivet: 2012.06.18 - 22:24:51 »

Jag blev blyg över pussen.  :cheeky:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1817 skrivet: 2012.06.19 - 07:27:22 »

 :lmao: :smooch: :smooch: :smooch: :bg:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1818 skrivet: 2012.06.19 - 07:59:58 »

 :lmao:
Loggat



idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1819 skrivet: 2012.06.19 - 22:29:13 »

 :laugh:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1820 skrivet: 2012.06.22 - 22:24:37 »

Då jag fick bassning av Hemul för min bristande information förtydligar jag härmed att jag och familjen för närvarande befinner oss i vårat vackra grannland Finland. Imorgon ska vi på konfirmation. Vår Guddotter ska konfirmeras och jag ska fram i kyrkan och välsigna henne medan maken förevigar med kameran. Vår egen son valde att inte konfirmeras. Men näste son har redan sagt att han tänker göra det. Men hemma är inte det lika stor affär som här. Här konfirmeras ALLA! Och bjudningarna blir nära på i stil med gammaldags bröllop med smörgåstårtor och "fyllekakor" som de kallar de vanliga söta gräddtårtorna.

Ikväll har vi varit hemma hos hennes föräldrar och hjälpt till lite med dukning och käkat grillkorv. Det är så härligt att kunna käka lite högkvalitativ korv utan att vara orolig för att migränen ska överfalla. Korven är toppengod här! Jag gjorde en midsommarsallad som vi bjöd på med jordgubbar, avocado, salladsblad, rostad parmaskinka, rostade mandlar, balsamvinäger och olivolja. Den var succégod!

Efter imorgon kommer lugnet falla över oss äntligen. Då är förpliktelserna över, finkläderna kan hängas undan och semestern kan börja njutas för fullt. Vi hoppas på någon tur till Yyteri och lillFian vill till PowerPark nu när hon äntligen har höjden inne. Hon är galen i att åka bergochdalbanor mm. Det är inte jag.  :nonono: Men det finns Gocartbana!  :thumbsup:

Godnatt! Dags för skönhetssömn. Vi ska upp med tuppen imorgon.  :nightie:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1821 skrivet: 2012.06.22 - 22:42:27 »

På rymmen är vad du är.  :mad_roll:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1822 skrivet: 2012.06.23 - 08:29:46 »

ha det så bra och festa inte loss FÖR mycket :)

och Hemulen ska du inte lyssna på, hon är bara avundsjuk!
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1823 skrivet: 2012.06.30 - 23:14:08 »

Idag är det 16 år sedan jag blev mamma. Just nu är det 16 år sedan jag kämpade med värkar som kom i ett, utan paus och ytterligare 14 timmar innan han äntligen valde att komma ut. Stackarn som han hade fått kämpa! Huvudet var helt deformerat och gjorde sååå ont. Det var trauma varje gång man nuddade hans huvud första veckorna. Nu är han den vackraste och klokaste man kan tänka sig. Och lycklig, för han har kommit in på sitt förstahandsval på gymnasiet. Det fick han veta igår morse. Jag är oerhört stolt att få vara hans mamma!  :inlove:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1824 skrivet: 2012.07.01 - 12:17:41 »

Grattis Sorla! underbar berättelse!. Härligt är det när man fått sina ungar kloka och vackra!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1825 skrivet: 2012.07.01 - 14:01:30 »

 :flowers:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1826 skrivet: 2012.07.01 - 21:11:13 »

Tack!  :smile:

Vi har firat sen morgonen. Han fick frukost på sängen med jordgubbar och yoghurt. Och sen förflyttning till köket och få pannkakor. På eftermiddagen kom goa vänner och så åt vi middag och avslutade med en hederlig gräddtårta med ännu mer jordgubbar. Han verkar nöjd och glad över dagen. Och det är vi andra med.

En vecka återstår nu av semestern och vi njuter i "villon" som man säger här.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1827 skrivet: 2012.07.01 - 21:57:42 »

JAG SER PÅ DIG ATT DU HAR ÄTIT GRISAR!  :dribble:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1828 skrivet: 2012.07.01 - 22:01:30 »

 :max-shock: :lmao:

Nä, hedersord, inte en enda. Ingen av oss.  :tongue:

Men en massa rabarberpaj, glass, tårta, småkakor osv osv... Pizza med mögelost på, hamburgare med bröd.... Det är ingen ordning på allting. Har säkert gått upp 3-4 kilo.  :tongue_wag:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1829 skrivet: 2012.07.01 - 22:21:26 »

Varför äter du sån skit när det finns grisar?  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 120 121 [122] 123 124 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544