Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.06.27 - 19:57:16 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 112 113 [114] 115 116 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1004901 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1695 skrivet: 2012.05.01 - 17:36:26 »

:there:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1696 skrivet: 2012.05.01 - 21:32:48 »

Ibland är hemulen klok..  :flirting:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1697 skrivet: 2012.05.02 - 07:41:49 »

Men jag undrar verkligen hur det ska gå när jag ska arbeta heltid, när en lugn fix i trädgården inte funkar.  :shake_head: Nåja, den dagen......

Idag ska jag till en annan Naprapat. Där har de något som kallas Red Cord som jag ska prova. Det är en variant där man ska hänga i någon form av linor och stärka upp de små, djupa musklerna i nacken. Jag hoppas det ska ge mig bättre stadga och hållning. Dessutom tror jag det är bra med en second opinion från en annan naprapat. För även om han är bra han jag går hos så kanske han missar något, då jag aldrig känner mig helt ok i ryggen. Det blir 4 gånger dyrare, så det måste vara 4 gånger så bra. Vilket innebär att då blir det jätte bra.  :thumbsup:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1698 skrivet: 2012.05.02 - 08:19:31 »

Ahem. Det vet vi ju redan hur det går. Det var ju så du hade det alldeles nyss. Det funkar INTE.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1699 skrivet: 2012.05.02 - 13:36:18 »

Nä, men jag måste ju försöka. :-(
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1700 skrivet: 2012.05.02 - 13:49:47 »

Jag vet. Kan inte den där läkaren sjukskriva dig rejält på en gång? Måste du gå på pumpen flera gånger först?  :worried:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1701 skrivet: 2012.05.02 - 14:36:38 »

Jap, det fungerar så att de sjukriver alltid först 2 veckor åt gången, och därefter möjligtvis 1-2 månader åt gången.
Sedan 6 mån och därefter 1-2år innan man dör eller får någon permanent.  :sneaktongue:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1702 skrivet: 2012.05.02 - 14:40:58 »

Men det är ju så sjukt när det finns en sjukdomshistoria! Det är ju inte precis första gången Sorla får migrän och hon kan väl visa upp täta sjukskrivningar under lång tid. Är det idiotdirektiv från myndigheterna som ligger bakom eller?  :so_mad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1703 skrivet: 2012.05.02 - 15:19:26 »

På A svarar vi B och på B vet vi inte.......  :confused3:

Jag vet bara att det är så det är. Ringde chefen idag och han lät lite skeptisk till att jag skulle gå på heltid direkt. Men det var så det blev, så......

Hursomhaver. Jag har hängt i ett rött snöre idag. Eller, snarare mitt lilla huvud har gjort det, medan kroppen låg på en bänk. Det kallas Red Cord och är en modell för att stärka de djupa musklerna som ska balansera huvudet. Oj, det var svårt! Men med bra hjälp hittade jag tillslut de små rackarna. Första gången orkade jag hålla i rätt position 15 sekunder. Men på slutet höll jag faktiskt över 2 minuter.  :nod-yes: Nu är de små lirarna ganska så trötta. Jag känner det kring struphuvudet. Men det är tydligen i sin ordning. :blush: Jag ska tillbaka på måndag och sen på torsdag igen. Jag hoppas jag inte behöver gå allt för många gånger, för annars blir jag ruinerad. 600 spänn / gång! Och det går inte på högkostnadsskyddet.  :shake_head: Jag hittade ingen sjukgymnast som kunde detta, kopplad till landstinget tyvärr. Men hjälper det mig att ta bort hälften av mina migränanfall och hälften av mina naprapatbesök så kommer det att betala sig snabbt. Det känns rätt detta!  :cheerleader:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1704 skrivet: 2012.05.02 - 19:07:18 »

om det inte finns en med avtal med landstinget, kan du inte prova att få tillbaka det ändå, om det verkligen fungerar? Dyrt är det absolut! men om det hjälper såååå..
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1705 skrivet: 2012.05.02 - 20:10:34 »

Finns massor om det på nätet när man googlar, men jag hade aldrig hört om det förut. Hur känns det nu efteråt då?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1706 skrivet: 2012.05.02 - 20:33:18 »

Det känns bra. Jag tror faktiskt att de där pyttesmå rackarna har jobbat lite på eget initiativ nu under eftermiddagen. Jag är jätte taggad att få komma dit igen snart. Jag vill ha måndag igen, NU!  :cheerleader: Haha! Tänk om min gulliga naprapat blir arbetslös, fast det var han som rekommenderade mig att göra detta.  :biggrin1:

Men Mynlen, hur skulle det gå till att få tillbaka pengarna?  :blink: Är inte det lite som att försöka få naturläkemedel på högkostnadsskyddet.  :rolleyes: Det är jag ganska skeptisk till.

Inatt hände det något konstigt. Jag kände hur det bankade sån där migränbank när jag gick upp på toa. Men jag tog en rövare och gick och lade mig igen utan att ta Zomig. Väldigt busigt, för det brukar aldrig gå att få bort utan Zomig. Har det väl börjat slutar det aldig.  :shake_head: Men när jag vaknade på morgonen var bankandet borta och bara lätt molande. Molandet försvann sen helt och hållet medan jag väntade i väntrummet på att få träffa Red Cord-tjejen.  :nod-yes: Jag undrar om det är Metoprololen som gör nytta nu? Trots att idag var första gången jag tog full dos. Dvs, det kanske funkade redan på halva dosen. Jag har inte märkt några biverkningar ännu heller. Jag orkar gå som vanligt. Lite yr när jag reser mig upp. Men det är jag ju van vid. Det är bara senaste året som jag inte har varit yr. Troligen pga av stressen som har petat upp mitt blodtryck på normala nivåer. Nu har det nog ramlat ner igen av all vila.  :tongue:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1707 skrivet: 2012.05.02 - 20:36:18 »

Har du alltså lågt blodtryck normalt?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1708 skrivet: 2012.05.02 - 20:40:08 »

Ja, men fråga mig inte om siffror. Jag vet bara att det brukar ligga lågt. Och att jag normalt sett brukar bli yr om jag reser mig snabbt. Nu blir jag yr av att jag reser mig, öht. Men det är ju bara att ta det lite soft och ev ha något att hålla sig i. Om det inte blir värre av att jag har dragit upp dosen till det den ska vara på nu. Allt bara jag slipper ha ont i huvudet. Om man tränar kan man få upp blodtrycket också. Så jag får väl köra lite armhävningar om det blir för illa.  :lick:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1709 skrivet: 2012.05.02 - 20:52:19 »

Du svimmar inte ivf? Låter ju bra det där! Håller tummarna som bara den!  :thumbsup:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 112 113 [114] 115 116 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544