Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.30 - 12:51:14 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 954844 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #150 skrivet: 2010.07.24 - 10:17:58 »

Japp, grismunkar! Jättegoda! Jag har varit i ett pörte utanför Jacobstad och ätit grisar. Är det långt ifrån?

Kanske 30 mil emellan. Kristinestad ligger ca 10 S Waasa och Jakobstad ligger väl ca 20 N om Waasa.

Förut kunde man köpa Grismunkar på PrisXtra där vi bor. Men det var länge sedan. Tror de bytt ägare.

Nu måste jag få igång barnen att packa.  :club:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #151 skrivet: 2010.07.24 - 13:54:04 »

 :snowman_sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #152 skrivet: 2010.07.30 - 11:57:13 »

Så där ja, då har vi internet igen. Fast nu skriver jag från andra sidan pölen. Det är inte utan att man känner sig bortkopplad när man inte är uppkopplad.  :cool:

Igår var det simmande i havet och solande hela dagen. Idag hade jag tänkt måla vårt nya lilla hus. Men så fort jag greppar penseln börjar det regna, så jag har inte kommit igång ännu. Men nu är det uppehåll minnsann. Jag drar ut!  :wave:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #153 skrivet: 2010.07.30 - 12:05:05 »

Ha ha! Jag blandade ihop med Ekub som skulle till Paris och blev mäkta imponerad av det nya lilla huset som skulle målas.  :lol1:

Är det ett nytt ställe alltså?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #154 skrivet: 2010.07.30 - 12:47:22 »

ni vet om finska grisar  :yay:

dages onödig tips : de flesta finska matbutiker ( korvbutiker ) i Sverige säljer dom ...
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #155 skrivet: 2010.07.31 - 14:32:54 »

Idag inhandlades 6 grismunkar. En var till barnen och två till oss.  :lol:

Ett litet hus har vi, som svärfar  :inlove: byggt förut. I vintras fick jag uppdrag att rita en till liten stuga och den byggdes nyligen av en lokal snickare. Idag har det regnat till nu. Men väggen vi har kvar att måla är plaskvåt, så jag hoppas att solen spricker fram snart och att vinden jobbar bra så det torkar upp till kvällen. Då får alla greppa penseln och jobba bra innan det vankas lördagsgodis.  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #156 skrivet: 2010.07.31 - 15:24:17 »

Wow. År du arkitekt eller är du bara duktig?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #157 skrivet: 2010.07.31 - 21:51:09 »

Nej o nej, lugn i den lilla stormen!  :lmao:

Rita små stugor kan väl vem som helst! Det har väl alla pysslat med sen kritåldern. Satte lite mått och ritade in fönster, veranda, en inbyggd våningssäng och garderob. I övrigt sade jag åt snickaren att stilen skulle likna huvudbyggnaden. Han var riktigt duktig att förstå min anvisningar.  :nod-yes:

Men det hade verkligen varit kul att vara en arkitekt. Det hade jag gillat. Någon gång skulle jag vilja beställa ett åretrunthus helt efter mina idéer.  :smile: Nu känner jag att jag bara måste få berätta vad vi mera har på gång. Jag snuddade vid ämnet för en tid sedan då ni trodde att det var en bebis på gång.  :flirting:  :whistle:

När vi kommer hem från semestern kommer det vara full rulle hemma, för vi ska bygga till en våning på vårat radhus. En firma kommer ta hål i taket och bygga en låda som ska inrymma ett sovrum, klädkammare och en liten toalett. Mitt arkitektoniska bidrag blir ett litet fönster på toaletten på väggen, uppe under taket, som vätter in till trapphuset där det sitter ett takfönster. Detta för att kunna få indirekt dagsljus till toaletten. En liten detalj flera grannar nappade på. Jag är jätte stolt!   :yay:

Det ska bli så himla skönt att få vårat rum som saknas. Sönerna delar rum och börjar verkligen behöva egna krypin. Särskilt stora sonen. Han får ta över vårat sovrum som är störst.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #158 skrivet: 2010.07.31 - 23:13:57 »

WOW!! låter jätteläckert ju! hoppas verkligen att den nya tillbyggnaden blir precis så som ni önskar!  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #159 skrivet: 2010.08.01 - 05:20:20 »

Ska flera bygga till alltså? Fönster på toa har alltid varit min dröm, men jag har aldrig haft det. Det gör sån skillnad. Det är som toan plötsligt blir ett rum. Och så kan man ha blommor där inne.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #160 skrivet: 2010.08.01 - 05:30:46 »

ja ett fönster i badrummet skulle inte alls vara fel!  :inlove: får hoppas på framtida boende på den pungten!  :laugh: ..
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #161 skrivet: 2010.08.01 - 21:56:47 »

Lycka till Sorla men det stora projektet  med er hus!
Hur lång tid tror ni det pågår ?
Hur mycket gör snickarna ? tänker ni göra något själv ?
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #162 skrivet: 2010.08.02 - 23:15:52 »

Det är verkligen jätte spännande! Toaletten får firman göra klar. Men de andra utrymmena ska bli klara så det bara är för oss att måla/tapetsera och lägga golv. Maken har tänkt sig att måla taket. Det ville inte jag göra, men han lovade att han skulle göra det.  :wacko: :inlove:

Firman jobbar ca 5-6 veckor på plats. Men de har redan börjat göra viss tillverkning på fabriken. Några familjer byggde redan i vintras. Men vi och några till tyckte att det blev för dyrt och letade vidare efter en annan entreprenör som bygger nu. Det är ca en fjärdedel av grannarna som bygger till. Men det är helt sjukt mycket som man ¨måste tänka på när man ska bygga till. Med bygglov, bygganmälan osv osv. Phu! Vi hade aldrig klarat det utan duktiga grannar som kan gången.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #163 skrivet: 2010.08.03 - 07:27:37 »

Låter dyrt nog ändå. 5-6 veckor, hua!  :shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #164 skrivet: 2010.08.03 - 22:24:19 »

5-6 veckor , Hemul det är ingen tid i sammanhanget, lovar!
2 månader går alltid, dom behöver ju inte bo i den våningen då, dammet lär nog söka överallt oavsätt.
Men det man ska göra själv sedan... räkna med tid och tålamod !
Loggat
Sidor: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544