Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.02 - 00:45:42 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 76 77 [78] 79 80 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 955747 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1155 skrivet: 2011.10.25 - 23:46:54 »

Fettkoma är förädisk. Är verkligen fett mättande?? Jag vet inte.
När det gäller mat tror jag bara man ska äta sig "inte hungrig", för min del.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1156 skrivet: 2011.10.26 - 00:03:15 »

Påminner mig om det Skaldeman brukade säga. Man ska sluta äta när man är mätt. Problemet är bara att han i samma andetag kunde deklarera att mätt blir man efter två timmar. Stämmer bra på mig det. Tyvärr hinner jag äta rätt mycket på två timmar.  :tongue:

Jag får inte fettkoma men jag blir väldigt varm och svettas om jag äter jättemycket fett. Rätt skönt. Tycker inte fett är så ruskigt mättande per kalori just när man äter, men det gör onekligen att man står sig bra.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1157 skrivet: 2011.10.26 - 06:55:37 »

Mackor var det jag svullade innan LCHF. Rostbröd med marmelad och ost.
Som tur är kräver det en liten insats att meka ihop, så jag hinner hejda impulsen. Värre med smågodis.  Jag är sjukt sötsugen just nu. Men när jag kommer fram till jobbet ska jag äta min omelett och keso och fortsätta dissa Geicha. Jag ska nog klara avgiftningen hela veckan ut. Belöningen ikväll blir simning och bastu.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #1158 skrivet: 2011.10.26 - 07:03:27 »

Haha, jag stuntade i simning. Bubbelpool och ångbastu när dottern var på simskola.

Bra kämpat mot sötsuget. Vatten brukar också motverka en del tycker jag.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #1159 skrivet: 2011.10.26 - 21:16:24 »

Man ska äta tills man är ohungrig säger faktiskt Skaldeman.
Loggat

Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1160 skrivet: 2011.10.28 - 14:54:09 »

Det funkar sällan för mig. Jag blir oftast inte mätt förr´n jag har dukat av bordet. Ibland inte ens då, utan flera timmar senare. Hungerkurret hänger liksom i.

Men nu har nog det värsta sötsuget lämnat mig. Ikväll är vi bortbjudna, då kan det gå hur som helst. Hoppas jag kan hålla mig passiv.  :blink:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1161 skrivet: 2011.10.28 - 15:44:26 »

Du å jag, Sorla.  :inlove:

Herr Skaldeman har faktiskt även använt ordet mätt. Han brukade t.ex. strö uttalanden som följande omkring sig (fritt citerat ur minnet): "Det är ju så lätt. Det är bara att äta när man är hungrig och när man är mätt slutar man".

Lustigt att även du som är en smalis har det problemet, Sorla. Var du så på normalkost också?

Även om fördelarna uppväger måste jag tillstå att jag saknar den där känslan som kunde infinna sig efter middagen. Att man liksom lutar sig tillbaka och myser och är fullständigt nöjd och tillfreds.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #1162 skrivet: 2011.10.28 - 20:36:13 »

Vi åt oss så där sjukt mätta i somras när vi var på hyttsillen och det var inte kul. Fy va dåligt jag mådde. Nä jag blir mer behagligt mätt numera. Ja du har nog rätt om Skaldeman, allt är enkelt i hans värld.
Loggat

Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1163 skrivet: 2011.10.28 - 23:28:01 »

För det mesta blev jag rejält mätt. När jag viktväktade däremot var de lite samma känsla som nu. Något fattas liksom för att den riktiga tillfredställelsen ska infinna sig. Men efter pasta har det varit riktigt illa. Proppmätt först och efter en timme vrålhungrig. Jag kunde lika gärna inte ha ätit alls.

Det är tur att jag har ganska bra känsla för hur mycket som är "normalt" för mig att äta. Annars skulle jag nog kunna äta mig tjock efter ett tag. Även på min variant av LCHF.

Fördelen med att äta som nu är ändå att jag inte blir så vrålhungrig längre. Jag hamnar aldrig i läget att "jag bara måste ha mat, på direkten, annars kommer någon stryka med på kuppen, och det är inte jag"-hungrig. Det är väldigt skönt. Men proppmätt. Nä, det är svårt att bli.

Ikväll var det en del fusk. Någon matsked glass, några vindruvor, en halv kiwi och en kvarting banan. Mörk choklad och grädde ser jag däremot inte som fusk. Några klyftor potatis till köttgrytan var också lite bonusgott.  :lick: Nu är jag hungrig igen, fast jag vet att det är i mitt huvud det sitter. Så det tänker jag ignorera, mer för att jag inte orkar fixa något nu än för någon annan anledning. Jag bantar ju inte. Det går nog att somna ändå.  :nightie:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1164 skrivet: 2011.10.29 - 12:13:38 »

Det är en lite jobbig period just nu. Migrän till och från under tre dagar. Idag orkade jag inte följa med på helghandlingen. Då skulle det garanterat komma ordentligt igen. Ändå var jag hemma igår och tog det lugnt på dagen. På kvällen träffade vi vänner och det var också en lugn aktivitet. Men det ligger och molar bakom ögat och i örat mer eller mindre konstant.  :shake_head: Kroppen är också utslagen. Armarna väger bly, så jag måste ta paus för att orka skriva på tangentbordet. Det är märkligt när migränen gör så med kroppen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1165 skrivet: 2011.10.29 - 15:10:44 »

Börjar ödleeffekten avta tror du? :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1166 skrivet: 2011.10.29 - 16:24:27 »

Min stora intresse är just nu om dessa smoothies hjälper mot migrän.
Ingen som påstår detta, men något som jag hoppas på.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1167 skrivet: 2011.10.29 - 16:44:40 »

Det var en kvinna i filmen som blev av med migrän. Men hon fastade ju med juicerna, så hon uteslöt ju allting annat. Sedan började hon ju äta igen, men det framgick inte om hon förändrade kosten mer än att hon drack juicerna också.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1168 skrivet: 2011.10.30 - 13:12:33 »

Sitter på tåget på väg till jobbet, med lätt molande huvudvärk. Jag tror det är som du funderar Hemul. Botoxen börjar avta.
Steget till att sluta äta mat och leva på ogräsblad känns inte rimligt ändå. Hellre lobotomerar jag mig nog. Att sitta ner med vänner och familj och skramla med bestick, samtidigt som man låter smakerna färga samtalen kring bordet, är för mycket värt för att avstå från.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1169 skrivet: 2011.10.30 - 15:25:38 »

När kan du få en ny spruta då?

Kan det vara så att det blir ännu bättre ju längre du håller på också? Jag tänker att om du slipper oroa dig så mycket för att få migrän kanske det har en positiv effekt?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 76 77 [78] 79 80 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544