Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 19:05:59 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Bättre än Lumene, Clinoderme eller något ni kan hitta på Kicks  (läst 30054 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2010.10.12 - 01:46:19 »

Jag har så svårt att begripa det här. Jag tror jag har konstigt hår på nåt sätt. De gånger jag testat balsam, efter schampo alltså, då har mitt hår varken sett rent ut eller känts rent. Och ni använder balsam som schampo. Vaffö e de så?  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #31 skrivet: 2010.10.12 - 16:34:47 »

tror att änglamarks balsam innehåller silikon.

Nä, inte Änglamarks sensibel. Den är ok.  :nod-yes:

Jag har så svårt att begripa det här. Jag tror jag har konstigt hår på nåt sätt. De gånger jag testat balsam, efter schampo alltså, då har mitt hår varken sett rent ut eller känts rent. Och ni använder balsam som schampo. Vaffö e de så?  :confused3:

Innan du börjar tvätta ditt hår med enbart balsam krävs det att du tvättar ut eventuella silikoner och mineraloljor. De går inte ur håret med mindre än att du har ett schampo med tvätt-tensider (ett så kallat "sistaschampo"). Sen kan du börja med balsammetoden. När du väljer tvättbalsam är det viktigt att du väljer ett, utan de två ovanstående ingredienserna. Jag kan verkligen rekomendera dig att följa länken och läsa mera.
http://www.lockig.se/node/241
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2010.10.12 - 18:16:42 »

 :huuh:

Men varför kan jag inte ens använda balsam normal?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #33 skrivet: 2010.10.12 - 19:23:08 »

Du kanske har ett för tungt balsam? Eller ett balsam med silikoner? Eller för mycket olja i? Till exempel...... :blink:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #34 skrivet: 2010.10.12 - 19:30:25 »

Vet inte. Köpte väl nåt folk sa var bra typ.  :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #35 skrivet: 2010.10.13 - 21:50:27 »

Jag har också provat balsammetoden. Tror det var i våras. Men jag körde i med schampo efter ett tag, mitt hår blev jättefett till slut och var tvungen att tvätta det varje dag. Håret kändes bra i början, samt att mitt hår blev lite vågigare då men det försvann med tiden. Vet inte om jag valde fel balsam kanske. Körde neutrals balsam som tvättbalsam och barnängen lr va de nu heter till det andra balsamet, körde samma märke till sista tvätten med. Tror de är med aloe vera. Köpte ett dyrt jävla vax hos frisöre, är jättebra men verkar innehålla silikon så kan ju inte tvätta ur det med enbart balsam. Men är inga mineraloljor, phtalater osv osv i det. Antar att silica är skilikon?! Är massa frukt och grönsakstjossan i det, sen mot slutet av innehållsförteckningen så är det en låång lista på massa, vad jag har för mig är giftiga, ämen. Sweet!!  :blink: Använder det som tur är inte så ofta  :whistle: Känns bättre att tänka så iaf :cool:

I Lisens indiska spa finns recept på schampo baserat på tvättnötter. Köpte en hög nötter men älsklingen tycker inte det blir rentvättat med dem, säkert bara för det inte luktar tvättmedel  :rolleyes:, så kanske får ta och tvätta håret med dem ist?! :crazy:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2010.10.13 - 23:23:44 »

Jag har återgått till Dubbel-dusch mysk.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 2 [3]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544