Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 06:26:54 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Bättre än Lumene, Clinoderme eller något ni kan hitta på Kicks  (läst 30061 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Uppsalabo
Jr. Member
**

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 84


« Svara #15 skrivet: 2010.09.19 - 20:40:31 »

Innan balsammetoden var min favorit Elvitals rosa serie, schampo, balsam och inpackning. Har provat dyra sorter men tyckte Elvital var lika bra. Nu kan jag inte använda det balsamet pga innehållet men inpackningen använder jag. Den bästa jag provat! Det balsam jag använder nu att tvätta håret med är Biltemas. Jättebilligt, vilket är bra för det går åt rätt mycket eftersom det inte löddrar som schampo. Det är ett väldigt lätt balsam, dvs inte särskilt vårdande med en massa oljor och grejer. Det rekommenderar jag. Kostar en tia för en stor flaska. Om du däremot behöver något mer vårdande rekommenderar jag Elvitals rosa inpackning.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2010.09.19 - 20:49:25 »

Tack!  :smile:

Äre dehäringa?
http://www.biltema.se/sv/Hem/Hygien/Hygienartiklar/Balsam/
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Uppsalabo
Jr. Member
**

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 84


« Svara #17 skrivet: 2010.09.19 - 21:07:23 »

Ja det är det! :nod-yes:

Nu har jag smörjt in mig med aloe vera blandat med mandelolja. Även händer och fötter. Det var en väldigt skön koncistens. Blir intressant att se hur det funkar.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2010.09.19 - 21:14:18 »

Var köper man de där prylarna då? Är det hälsokosten som gäller?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Uppsalabo
Jr. Member
**

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 84


« Svara #19 skrivet: 2010.09.19 - 21:25:46 »

Jag köper olja på hälsokostaffären. Tror att åtminstone mandelolja finns på apoteket också. Aloe vera köpte jag på Body Store. Har sett att det finns i hälsokostaffärer och vissa mataffärer.
Loggat
Lisbeth
Hero Member
*****

Smörklickar: 21
Offline Offline

Antal inlägg: 677


« Svara #20 skrivet: 2010.09.19 - 22:13:30 »

www.halsorutan.se har Pure Lanolin kan finnas på Granngården också
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2010.09.19 - 22:30:46 »

Tack.  :smile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Léonie
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 210


« Svara #22 skrivet: 2010.09.19 - 22:32:06 »

Jag brukar få eksem på händer på vintern men det hålls i schack om jag smörjer med aloe vera och mandelolja blandat på plaskblöt hud.  :smile:

Balsammetoden har jag kört på i lite över 3 år, jag valde att prova mest för att jag ville slita mindre på håret och att jag förhoppningsvis skulle kunna tämja lockarna som mer liknade sockervadd. Eftersom jag fortfarande håller på 3 år senare så kan man ju säga att jag är rätt nöjd.  :whink:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2010.09.19 - 22:33:29 »

Jo, jag har fattat att det ska vara plaskblött nu.  :tongue: :tongue: Jaha, då får jag försöka lokalisera de här prylarna också då.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Léonie
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 210


« Svara #24 skrivet: 2010.09.19 - 22:34:09 »

Jo, jag tvättar håret med Änglamarks Sensibel balsam. Ekologiskt och bra. Mandeloljan köper jag via Crearome, köper en del därifrån och går ihop med andra och beställer så det går bra.  :smile:
Loggat
Léonie
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 210


« Svara #25 skrivet: 2010.09.19 - 22:34:35 »

Jo, jag har fattat att det ska vara plaskblött nu.  :tongue: :tongue: Jaha, då får jag försöka lokalisera de här prylarna också då.

  :club:  :cheers:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #26 skrivet: 2010.09.19 - 23:10:57 »

Varför blir jag knackad i huvet?  :cry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Léonie
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 210


« Svara #27 skrivet: 2010.09.20 - 13:03:15 »

 :smooch:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #28 skrivet: 2010.10.11 - 17:06:56 »

Nu har jag smörjt in mig med aloe vera blandat med mandelolja. Även händer och fötter. Det var en väldigt skön koncistens. Blir intressant att se hur det funkar.

Hur har det gått? Funkade kombinationen?

Luchs kakschampo funkade inte alls. Rena katastrofen för min hårbotten.  :shake_head: Fick köra 2 äggtvättar på en vecka för att någorlunda balansera tillbaka hårbotten. Det är fortfarande inte helt bra. Blir ganska fort fet i hårbotten. Men det räcker med tvätt varannan dag iaf.

Jag använder just nu Coops Blåvita balsam utspätt med lika del vatten. Det blir väldigt drygt och billigt så. Men kanske den är för parfymerad för mig. Ska köra slut på det jag har och jaga rätt på Änglamarks som jag också har provat att använda utspädd med lika del vatten. :neutral:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
draken
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 9



« Svara #29 skrivet: 2010.10.12 - 00:46:34 »

kör oxå balsammetoden, sen två år. tror att änglamarks balsam innehåller silikon. det blåvita är utan silikon. jag blandar inte ut med vatten. bara smetar in det och sköljer ur efter en stund. busenkelt :thumbsup: 
naturelles balsam är oxå silikonfritt och billigt dessutom. är väldigt nöjd med balsamtvätt.har aldrig elektriskt hår nu för tiden. :yay:
Loggat
Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544