Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.30 - 21:07:16 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Nu är GMO här!  (läst 9132 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #15 skrivet: 2010.03.18 - 10:30:15 »

Vilken skada kommer då inte insekterna göra på "vanlig" gröda?!

Våga vägra GMO!! :kungfu:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #16 skrivet: 2010.03.18 - 16:02:03 »

Jag försöker låta bli hyperaggressiv :so_mad: :kungfu:, men det är svårt att låta bli ... :crazy:
Loggat
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #17 skrivet: 2010.03.18 - 17:12:04 »

Vilken skada kommer då inte insekterna göra på "vanlig" gröda?!

Våga vägra GMO!! :kungfu:

Det är just det som är problemet. De där potäterna som har blivit godkända för odling i V.Götaland har blivit genmodifierade på så vis att man har introducerat att resistansgen mot en typ av antibiotika. Man undrar ju vad jordbruksverket tänkte med (om de ens gjorde det) när de godkände en sån gröda i dessa tider då antibiotikaresistans sprider sig som löpeld bland varenda bakterie på denna jord.

Så inte nog med att insekterna blir resistenta, GMO potäterna kan korspollinera de vanliga matpotäter och sprida resistensgenen. Då sitter vi där i skiten och känner oss efterkloka. Personligen tycker jag att vi redan har suttit djupt i skiten rätt länge nu.  :sad:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2010.03.18 - 17:42:31 »

Det värsta är att jag tror att det redan är kört. USA, Australien och stora delar av tredje världen är ju redan fast i skiten. De kommer att köra över oss som en ångvält. Inte så svårt med EU-kommissionärer som Marit Paulsen och ständig tillväxt på alla omtråden som enda gud.

Fattas bara att svinen får sin patentansökning på grisen godkänd också. :pig:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #19 skrivet: 2010.03.18 - 18:21:59 »

Jag ska köpa ett bautaväxthus och odla allt där så inga monsato-fröer kan korsa med mina plantor.
Måste komma ihåg att ha ett nät på ventilationsluckor och en sluss vid ingången  :nod-yes:

Jag läste häromdagen att fosfor håller på att ta slut på jorden, alltså från afrika också där gruvorna finns.
Efterfrågan ska redan om ca. 10 vara större en tillgången och senast då måste jordbrukssektorn tänka om totalt!

Man måste återanvända den fosforn som redan finns... i bajset  helt enkelt, fekalier , heter det väl fint språk.
Varför kan man inte göra som förr?
Varför måste någon blir rik på att förstöra mat och jord ?

Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2010.03.18 - 18:39:38 »

Om de kommer med vinden då?  :rolleyes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #21 skrivet: 2010.03.18 - 19:11:20 »

jag skrev ju att man måste ha ett nätt på ventilationsluckor och en sluss vid dörren.  :so_mad:
Hepafilter överallt  :thumbsup:
Loggat
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #22 skrivet: 2010.03.18 - 20:27:01 »

Detta fick mig att haja till. Läs längst ner i boxen på högra sidan.

Min tarmar säger mig at Karin har fel. Det är nog mkt vi inte känner till, som man smusslar med.
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #23 skrivet: 2010.03.20 - 15:52:35 »

Om jag har käkat margarin över 30 år och trott att det är bra  och att smör är farligt
är det säkert att matindustrin, jordburksindustrin och industrin förövrigt hittar på mycket sånt som
inte allas ställer,
smyger, fifflar med regler och säkerhet ,och varför inte testar lite GMO-grödor på egen hand :bang_head:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2010.03.20 - 17:39:11 »

Det har ju funnits försöksodlingar i många år om inte annat. Jag tror knappast odlingarna måste vara kommersiella för att generna ska kunda blandas.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544