Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 03:24:09 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Anna Bergendahl  (läst 2886 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« skrivet: 2010.03.03 - 14:47:24 »

Fick upp ögonen (eller öronen, beror på hur man ser det) på den här tjejen när alla började skriva om hennes introduktionsspelning av låten "Have a heart" på Idol. Kollade upp filmsnutten på youtube och jäklar vilken gåshud jag fick när jag hörde henne.
Nu hörde jag att hon var med i Melodifestivalen och gick vidare, så tillbaka till youtube (äger ingen dumburk) och leta upp filmsnutten från Melodifestivalen. Återigen stod varenda hårstrå rakt upp när jag hörde henne sjunga. Låten är väl sisådär men ju fler gånger man hör den desto bättre blir den.

Men varför reagerar jag såhär? Vad är det för fel på tjejens röst egentligen? Den låter raspig, hes och för mig låter det som att hon ständigt tappar ton här och där när hon sjunger, precis sån typ av röst jag avskyr. Men likt förbannat ryser jag av njutning när hon sjunger. Skitskumt.   :club:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2010.03.03 - 14:58:49 »

Häftigt! Jag hade inte hört henne förut. Hon har liksom för stor röst för kroppen. Ganska mörk och väldigt kraftfull och så ser man den där lilla späda tjejen...
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2010.03.03 - 20:03:00 »

Påminner om någon ..  Sinead o Connor ? :confused3:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #3 skrivet: 2010.03.03 - 23:30:21 »

Låter lite som Tracy Chapman, enligt mitt tycke. Och nej, hon tappar inte en enda ton, men hon har en rätt speciell röst. Om det medhålles!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Bookia
Hero Member
*****

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 622



« Svara #4 skrivet: 2010.03.04 - 00:57:02 »

Ja där ser man. Kan ju som bekant inte förlita mig på min egen hörsel ett enda jota så jag måste fråga.  :laugh:

Jag passade även att lyssna på Jobäcks bidrag, han gick vidare samtidigt som Bergendahl och många säger att Jobäcks bidrag är bäst hittills. Icke jag då! Sicket sömnpiller. *snark*
Bergendahls röst fångar en direkt och det är en väldigt catchy refräng. Låten känns rent allmänt fräsch och fastnar lätt. Hoppas hon vinner.  :thumbsup:
Vore kul att för en gång skull skicka någon som faktiskt kan sjunga och saknar divalater a la Carola och Nilsson.  :nod-yes:
Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544