Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 17:05:40 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Malba  (läst 15813 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
malba
Jr. Member
**

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 58


« skrivet: 2008.01.19 - 20:14:28 »

Fick ont i alla leder i kroppen (utom knäna) och en diffus diagnos: -"möjligen en ärftlig lätthet till inflammationer i senfästen". Läste samtidigt Littfelds bok Fettskrämd och tog till mig upplysningen att socker gynnar inflammationer i kroppen. Slutade tvärt med nästan alla kolhydrater och blev av med värken på 2 veckor. Fötterna tog ca 2 månader men de blev också bra.
Gick ned 10  kg på 3 månader och har hållt vikten sedan dess.
Har lärt mig att jag klarar av säd och "vanligt" socker, men äter jag potatis kommer värken nästa dag.
Har mått dåligt ett tag, men nu är det på väg uppåt och då tar jag tag i vikten igen. Är 174 cm lång och väger idag 83 kg. Känner mig fin och mår bra vid 74-46 kg.


Startade LCHF: september -06

Framgångar:-10 kg, värken i lederna borta, "prutt-magen" borta.

Motgångar:Står still i vikten

Nuvarande status:Har lärt mig vad jag tål och inte

Mål närmaste halvåret:Ta tag i vikten igen.

Långsiktigt mål:Må lika bra som jag gör nu och bättre.

Mitt tips till nybörjaren:Stirra dig inte blind på alla siffror ang förhållandet mellan kolhydrater, fett o proteiner. Plocka bort en sak i taget.

/malba
Loggat
skogsstjrna
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 269



« Svara #1 skrivet: 2008.01.19 - 23:54:54 »

Välkommen!
Jag hade också en inflammation i hälsenan, som höll i sig mer än ett år. Just som det nästan var operationsläge började jag med lchf och problemet försvann. Skönt att slippa en op som kanske ändå inte hjälpt.

Lycka till framöver!  :clapping:
Loggat

Ha en fettrik dag!
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #2 skrivet: 2008.01.31 - 18:12:39 »

Hej malba !

jag ser att vi är lika långa... jag är 173 cm.
och vi har börjat LCHF-kost samtidigt ( jag räknar från 10. augusti 2006)
Jag började vid 86  då kom ner hela 15 till midsommar ( 71) men åt upp mig under sommaren till 77 kg.
Nu tuffar jag neråt igen... dagsformen hittar du på min dagbok  :whink:
Loggat
malba
Jr. Member
**

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 58


« Svara #3 skrivet: 2008.08.03 - 12:47:11 »

OK, nu har jag varit borta länge. Allt har varit/ kännts fel i  vardagen. Tror att jag börjar komma över ytan, men det har jag trott förr...
Har försökt sköta maten och det har väl gått så där. Potatisen undviker jag fortfarande. Har haft svårare att undvika godiset.  :shake_head:
Ibland har jag varit inne och kollat på forumet men har inte haft ork att skriva något. Hittade receptet på hemul-bröd och fick inspiration idag. Ska gå ut och kolla äggnivån i kylskåpet.

/malba
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2008.08.03 - 17:56:44 »

Välkommen tillbaka.  :flowers:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
malba
Jr. Member
**

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 58


« Svara #5 skrivet: 2009.01.27 - 21:42:58 »

Ojdå, inte så flitig här.
Har haft ont i en axel sedan förra hösten och det har tagit mycket energi. Nu börjar jag få koll på hur jag ska göra för att mota det onda. Efter en semester med jätteont i axeln gick jag till sjukgymnasten som konstaterade att jag var så spänd (av stress) i en muskel så den blev alldeles stel och orsakade smärta på ett annant ställe. Eftersom jag inte hade gått till en doktor och blivit ordinerad sjukgymnastik fick jag inte gå på arbetstid. Så jag stressade upp till sjukgymnasten som masserade och tänjde mig mjuk och go. s för att sedan stressa tillbaka till jobbet för att jobba in den tiden jag fick minus för att jag var så stressad på jobbet att jag fick ont. Det är nästan så jag fattar att det här kommer att ta tid...

Tyvärr har jag tröstat mig lite för mycket med fel kost. Jag håller mig borta från potatisen, så resten av kroppen klarar sig utan att göra ont, men det syns på vågen. Nu har jag stramat åt kosten igen och det rör sig sakta nedåt.

/Malba

Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2009.01.27 - 22:25:50 »

Låter kämpigt.  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #7 skrivet: 2009.01.28 - 11:58:40 »

ont är icke roligt , det vet jag av egen erfarenhet,
Men vad bra att du har orkat ta tag i maten ändå !
Loggat
malba
Jr. Member
**

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 58


« Svara #8 skrivet: 2011.04.10 - 15:31:13 »

Hmm, inte ett livstecken från mig på väldigt länge. Men jag finns här och kollar ibland.
Alltför mycket har hänt både jobbet och hemma och som vanligt äter jag fel vid de tillfällena.  :sad: Det har resulterat i tresiffrigt! på vågen.
Såg att det låg en tråd om Anna Hällen i forumet och oavsett vad man tycker om henne fick jag en nytändning av hennes kokbok. Jätteenkla och goda recept, fast lite stora portioner... MEn det resulterade i -2 kg på vågen på en vecka! = Tvåsiffrigt igen.  :smile:

/malba
Loggat
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #9 skrivet: 2011.04.10 - 22:09:33 »

 :wave: Malba!
Vad roligt att du är här igen! Välkommen tillbaka!  :flowers:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #10 skrivet: 2011.04.11 - 22:25:42 »

Skönt att höra att du är på gott mod!
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544