Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 16:27:24 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hemul är bäst !  (läst 15788 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Lisbeth
Hero Member
*****

Smörklickar: 21
Offline Offline

Antal inlägg: 677


« Svara #30 skrivet: 2010.01.24 - 12:25:36 »

Medhåller, ( som ett av mina barn sa )
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #31 skrivet: 2010.01.24 - 14:51:51 »

Välkommen till en konstig verklighet Nora !

Jag trodde också i början  att Corny var en Han :smack_head:
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2010.01.24 - 15:24:46 »

ja det trodde jag me!  :lol:.. men nu vet man bättre!  :nod-yes: .. å andra sidan.. spelar det någon som helst roll egentligen?...
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #33 skrivet: 2010.01.24 - 17:29:16 »

Kan göra. :sex:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #34 skrivet: 2010.01.24 - 18:32:53 »

 :laugh: jo om man tänkt stämma träff så!.. men i cyberrymden spelar det ju ingen roll!.. då kan man ju  :sex: med vem man vill... om man nu skulle vilja det!  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #35 skrivet: 2010.01.24 - 18:37:15 »

Cyber dating. :gay:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2010.01.24 - 18:46:28 »

Jobbar man ... som jag ... inom vården ... så vill man inte se vare sig det ena eller det andra ... mera än nödvändigt  :eek:

Vi har en hjärtlig .. med inslag av något "rå" ton i fikarummet ibland ..  där ventilerar vi kan jag säga ... det är ju faktisk så att vi vårdpersoner inte är annat än människor ... Det är tufft ibland ...

Någon sade vid något tillfälle ... att vi borde begära skadestånd för forlust av libido ... så sant så sant ..   :eeek:  :blink:

Loggat

Bra sås reder sig själv ...
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #37 skrivet: 2010.01.24 - 18:55:28 »

 :shock: vad har era patienter fööör sig egentligen??!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #38 skrivet: 2010.01.24 - 20:08:13 »

Ja, det är väl inte många som skulle skriva om detta ...   men det finns de som gör propellern ...  :max-shock:

...eller de som vill att man kryper ner i sängen till dom  :max-shock: :max-shock: :max-shock:...

Men generellt är det ju det ...  att man ex sätter kateter på femtioelva stycken i veckan .. . 
Och alla de stackars människor som inte kan rå för att de förlorat sina hämningar (dementa..) ...

Jag menar verkligen inte att göra narr av någon stackars sjuk människa ..  :shake_head:

Men när man sett nakna människor hela veckan .. i den ena eller andra situationen ...   Så är det inte alltid läge för gubben att leka Tarzan .... om ni förstår ....   :max-shock:   :nonono:

Som en ung manlig sköterska sade förra veckan .... "Jag brukade gilla bröst ...förut ... " ..  :eeek:   :shock: :max-shock:   :nonono:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #39 skrivet: 2010.01.24 - 20:34:41 »

ja då förstår jag vad du menar!  :flirting: .. nej det kan inte vara så lätt att behålla "lusten" alla gånger då nej..
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #40 skrivet: 2010.01.24 - 21:57:18 »

Jag hajar precis vad du menar, Nora. För sisådär en hundrafemti år sen jobbade jag på ett vårdhem av den äldre modell där t.ex människor i adamsdräkt stod och köade till duschen. Att se både det ena och det andra hänga och dingla blev lixom vardagsmat.
En dag gick jag och en jobbarkompis längs en gata kantad av hyreshus med balkongerna vända mot oss. På en av dom klev en blottare ut (vi hörde sen att han "lyckliggjort" fler än oss med sin föreställning..). Vi reflekterade inte direkt utan vandrade vidare helt inne i vad vi pratade om. Kanske tjugo meter bort var det nån av oss som tvärstannade och sa; "VAD höll han på med?".
Snacka om yrkesskada och svår avtrubbning  :confused3: Och stackars karl, vilken besvikelse!  :laugh:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #41 skrivet: 2010.01.24 - 22:10:27 »

...


* flasherII.gif (63.83 KB, 200x194 - visat 363 gånger.)
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #42 skrivet: 2010.01.24 - 22:20:21 »

Så glad jag blir att någon fattar vad jag menar .. tack för det!  :flowers:

Som sagt, jag menar verkligen inte att vara elak på något vis .. men försöker att förmedla att det inte alltid är "Florense Nightingale" att jobba inom vården så att säga ...  :puke1:

Annars gillar jag mitt yrke skarp ..  det är såå otroligt givande när man ser att någon frisknar till och kan åka hem ... och få ännu några år med livskvalité  :nod-yes: :clapping:

Så har jag då också världens goaste gubbe då .. som tålmodigt lyssnar om jag vill berätta något som tynger mig ... Fast ibland säger han "Nu säger du mera än jag vill veta" ...  :lmao:   Sånt är livet ..  :biggrin1:

Och vi har väldans mycket mys emellanåt ... tro inte annat .. !!  :clapgrin: :smooch: :dancing_chicken: :sex:   :redface:    :biggrin1: :cheers:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #43 skrivet: 2010.01.25 - 19:36:39 »

jag beundrar eldsjälar som er!  :worshippy: :flowers: som orkar jobba inom vården på det sätt ni gör/har gjort..  det är inte alltid så enkelt.. själv extrajobbade jag lite på ett ålderdomshem för åratal sedan.. dock blev jag besparad mycket av det ni berättar.. men jag förstår att det förekommer!  och som sagt är det inte tal om något som helst nedvärderande eller förakt.. det är bara så livet kan se ut!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #44 skrivet: 2010.01.25 - 23:17:49 »

jag beundrar eldsjälar som er!  :worshippy: :flowers: som orkar jobba inom vården på det sätt ni gör/har gjort..  det är inte alltid så enkelt.. själv extrajobbade jag lite på ett ålderdomshem för åratal sedan.. dock blev jag besparad mycket av det ni berättar.. men jag förstår att det förekommer!  och som sagt är det inte tal om något som helst nedvärderande eller förakt.. det är bara så livet kan se ut!


Inte ens jag som man blev besparad något när jag som "ung" arbetade i det som kallades långvården...... men med facit i hand och med tanke på vad som komma skall så får man vara ödmjuk..... frugan arbetar på psyk och berättar de mest horribla historier om människor som verkligen lever i sexuell nöd.... tycker verkligen synd om dessa men läste i tidningen ottar som fanns på 60-70 talet om dessa problem och fattade ingenting... men nu som 50+ så begriper man mer.... LCHC rules... åtminstånde för mig...
Affe
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
Sidor: 1 2 [3] 4   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544