Och alldeles slät...
Hur lite väger den från? Dvs, kan den väga från ca 20-30 g? Sambon är trött på min gamla köksvåg med plastskål på när han väger sina (radiostyrda) flygplan. Vi hade tänkt köpa en brevvåg men något sådant här kanske är bättre.
(Iofs är det ganska underhållande att se en 44-årig man med DAMP väga ett vingligt flygplan på en våg på golvet när skålen halkar av vågen och det blir delar överallt.)
/Malba
De flesta nya digitala köksvågar är exakta ner till mindre än ett gram, och skålen sitter inte fast på dem utan är löstagbar, istället kan man lägga på en platta eller vad man nu tycker är bra som underlag. Kanske är bättre att skaffa en sådan. Kostar inte så mycket på t.ex. clas ohlson.
Kan faktiskt inte komma på någon gul sak som jag gillar, inte ens solen.
Solen är väl inte gul? Kollar man på det rent vetenskapligt så är solen från ljuset från solen vitt. Och jag tycker det ser ut som en stor vit klump i himlen om man kollar på den (vilket inte rekommenderas pga. risk för ögonskador). Är det solnedgång så ser den väl mer röd ut. Det är väl bara i barnböcker och tecknade filmer som solen är gul.