Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 00:17:11 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 64 65 [66] 67 68 ... 93   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ekubs viktfunderingar  (läst 469402 gånger)
0 Medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #975 skrivet: 2011.12.02 - 22:01:37 »

 :lmao: :lmao:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #976 skrivet: 2011.12.03 - 09:02:44 »

nu förstår jag mitt tröga huvud. Affe har bankat på den hela natten!"!!
Loggat



Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #977 skrivet: 2011.12.03 - 11:13:37 »

nu förstår jag mitt tröga huvud. Affe har bankat på den hela natten!"!!
Aj då...slutade jag inte med bankandet...sorry :flowers:
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #978 skrivet: 2011.12.03 - 20:06:53 »

OOOKej, du är förlåten!  :biggrin1:
Loggat



Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #979 skrivet: 2011.12.07 - 13:07:01 »

Jag måste säga att jag är ganska så nöjd just nu. Jag har i flera år haft problem med rödflammiga kinder, finnaktiga plitor över hela kinderna och nu senast i raden ytliga blodkärl på kinder och näsa. Men nu så har iaf plitorna börjat ge med sig.  :thumbsup: De har försvunnit en gång innan när jag åt dalacin för en infektion i ansiktet men sedan när kuren var över var de tillbaka som ett brev på posten. Jag kan inte påstå att de är helt borta men det är mycket färre plitor nu än förut. Jag är inte rödflammig på kinderna så mycket heller. Däremot så har jag fått röda fläckar i ansiktet istället, men de kommer och går. Inte lika roligt men jag hoppas att det bara är tillfälligt. Hade en lustig fläck som började som en röd prick på sidan av nästippen och blev större och större upp mot nästippen och fick som två "ben", sen har den börjat ge med sig så det på sidan (där det startade) är borta så nu är det bara två röda prickar kvar på nästippen. Typ tipparna från "benen". Blev det rörigt nu? Konstigt är det iaf.

Jag har bytt ansiktsrengöring förut för jag trodde det berodde på den jag använde men det hände inget så jag tror inte att det beror på att jag nyligen bytt rengöring, eller att jag börjat smörja in ansiktet med en mandelkrämgrejsimojs. Funderar på om det kan varaborttagande av sockerstinna produkter ur min vardag. Men å andra sidan har jag ju uteslutit det förut utan denna förändring... Äh, kanske inte ska överanalysera det utan bara vara glad att de håller på packa ihop. Men jag vill ju veta så jag kanske kan förstärka det braiga så det försvinner helt  :nod-yes:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #980 skrivet: 2011.12.07 - 14:14:45 »

Vad kul! Hur länge i sträck har du ätit lowcarb, som längst alltså?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #981 skrivet: 2011.12.07 - 14:17:40 »

Kan det vara kombinationen av bättre hudvård och mindre socker? För mig hjälpte bättre hudvård en liten bit, men inte hela vägen. Men kombinationen var rena dunderkuren. Nu har jag mycket sällan plitor. Och dyker det upp någon så blir det bara pyttigt och knappt synligt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #982 skrivet: 2011.12.07 - 22:17:30 »

Just nu lowcarbar jag inte alls. Äter frukt och grönt i mängder  :shy: Nog därför jag står stilla på vågen med  :lol1: Men som längst när jag lowcarbade var runt ett år. Sedan blev jag ju sjuk och orkade inte fokusera på så mycket mer än att det var synd om mig själv just då  :redface: Just nu hänger jag bara lite här för att jag trivs, inte för att jag lowcarbar  :lol:

Bytte till Clinique för länge sedan för att den ska vara snäll mot huden men den gjorde ingen skillnad på plitorna o de andra problemen. Har bytt till Estelle & Thild neroli-rengöringsgel nu och smörjer in ansiktet med weledas mandel lotion (kommer inte ihåg exakt vad den heter) och sedan har jag en dagcreme från Clarins för jag tyckte huden kändes lite torr när jag bara använt mandelcremen. Ska testa någon form av ansiktsolja tänkte jag och se om det blir bättre. Skulle det visa sig vara rosacea jag har i nyllet så tror jag inte ansiktsolja kommer göra några under. Verkar också vad jag förstått vara en sjukdom triggad av inflammationer i kroppen. Lr har jag förstått det fel? Aja, blir inget läkarbesök för att se om det är rosacea iaf för finns inget att göra åt det som jag förstått.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #983 skrivet: 2011.12.08 - 08:55:44 »

Tänk på att alla dom där ansiktskrämerna innehåller en hel del kemiska medel. jag tål en hel del av dom inte, och i nästan alla finns något i form av alkohol.

Själv smörjer jag nu endast med kokosolja om jag tycker huden är för torr. Det vet jag vad det ingår :)
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #984 skrivet: 2011.12.08 - 10:25:59 »

Min man har Roscacea (hur skjutton det nu stavas, men ni fattar... :blink: ) Han käkar någon sorts antibiotika när det blommar upp. Däremellan gör han inget särskillt. Läkaren menade att han skulle äta det även då, men han vill inte det, och jag klandrar honom inte.

Jag använder fortfarande AloeVera gel 99% och lite Jojobaolja när jag känner mig torr. Fint som snus!  :thumbsup:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #985 skrivet: 2011.12.08 - 14:34:15 »

Jag tror att den från weleda är rätt ok i innehållsförteckningen, men kommer inte ihåg exakt så låter det vara osagt.

Då är det kanske inte rosacea (jag vet inte heller hur det stavas eller uttalas  :lol1: ) för mitt är hela tiden, inga perioder då det försvinner förutom när jag käkade dalacin då. Aloevera klarade inte min hud av, jag blev väldigt rödflammig av den fast att den enbart innehöll aloevera.  :sosad: Men olja vill jag testa, har ju ekologisk och kallpressad kokosolja hemma. Kan ju alltid testa.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #986 skrivet: 2011.12.08 - 18:48:10 »

Var köper du det där, Sorla? På hälsokosten?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #987 skrivet: 2011.12.08 - 20:12:14 »

Jepp, hälsokosten.  :nod-yes:

Dalacin fick jag som salva förut, när huden var trasslig. Funkade väl bra, men man fick ju hålla på och palta med den hela tiden.  :puke1: Jag undrar om inte makens piller är den. Ska kila upp och kolla. Vänta lite.....nä Tetracyklin, och något mer, hette den. Han blir bättre när han äter den, och då slutar han äta. Så tar det ett tag, lite olika hur länge, så får han börja om igen. Man märker när han är stressad, eller sover allt för illa. Då blir han sämre.

Jag tycker också att det är konstigt att du blir rödflammig av AloeVeran. Den ska vara aniinflammatorisk ju.  :lulz: En ordvits mitt i allt!  :flirting: Nämen, skämt å sido. Den ska vara bakteriedödande. Men du kanske är allergisk mot AloeVera. Hur funkar det om du provar att smörja den på insidan av armen istället. Blir du röd då med?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #988 skrivet: 2011.12.08 - 22:20:42 »

Jag gav bort tuben så kan inte testa. Tycker också det är konstigt eftersom de flesta "hyllar" den. Men jag är väl överkänslig mot aloeveran i sig kanske.

Dalacin hade jag som stift för länge sedan, för finnar/plitor jag hade i pannan. Är det ngt sådant du har? Just då trodde jag det var finnar men nu när jag tänker tillbaka så var de nog mer som plitorna jag har på kinderna nu.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #989 skrivet: 2011.12.10 - 08:16:48 »

Det jag ibland har någon enstaka, är finnar. Inga konstigheter alls. Och bara för att jag skröt över att jag får så små och osynliga fick jag en blaffa på hakan, som lyser röd och ful. Och jag som ska på julbordsboule med kollegorna i kväll!  :badtongue: :laugh: Nåja, lite clearasilstift över och ngn foundation så syns det nog inte så farligt.  :cool: Den har jag nog fått för att jag har varit hemma hela veckan. Då slarvas det med rengöringen.  :smack_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 64 65 [66] 67 68 ... 93   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544