Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 01:21:56 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 61 62 [63] 64 65 ... 93   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ekubs viktfunderingar  (läst 460676 gånger)
0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #930 skrivet: 2011.11.23 - 16:33:43 »

Har lite brått, men ibland är jag nog lite som den sorgsna clownen typ. Säger man så?
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #931 skrivet: 2011.11.23 - 16:53:56 »

Nä, jag har också svårt att svälja den teorin helt och hållet. Däremot tror jag att man tål smärtan lite bättre om man har goda vänner runt sig och känner sig allmänt lycklig eller i alla fall glad, än om man ser svårigheter i allt. OM man bara ser svårigheterna tror jag att man har svårt att se hur det någonsin skulle kunna bli bättre och så tappar man sugen. Om man tvärtom kan se positivt på tillvaron och ser fram emot något roligt så fokuserar man kanske något lite mindre på ur jobbigt det är just här och nu och lite mer på det skojiga längre fram. OCh klarar däremd att se att det jobbigas kommer ha ett slut, eller i alla fall variationer med bättre perioder. Flum, jag lagar middag samtidigt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #932 skrivet: 2011.11.23 - 17:00:07 »

Kanske din Mamma, mynlen, mår bättre fysiskt om hon gnäller ordentligt?  :loony:
Loggat
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #933 skrivet: 2011.11.23 - 19:06:29 »

Ekub, Clowner tycker alla om   :smooch:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #934 skrivet: 2011.11.23 - 19:06:56 »

:clown:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #935 skrivet: 2011.11.23 - 20:28:16 »

Ninnan, kanske hon gör, men inte vi. jag har inte haft kontakt med henne på snart 2 år, för jag orkar inte med det.
Loggat



Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #936 skrivet: 2011.11.23 - 21:10:11 »

Ekub, Clowner tycker alla om   :smooch:

Haha så bra  :rolleyes:

Nä, jag tror kanske inte att det styr en helt och hållet men jag tror absolut det psykiska påverkar det fysiska. Alltså jag mår inte psykiskt dåligt om det var så ni tolkade det. Men det är ju inte för inte begreppet psykosomatisk finns.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #937 skrivet: 2011.11.23 - 21:16:45 »

Visst hör det ihop Ekub. Men det är illa när vissa läkare hakar upp sig så mycket på det att de till och med gärna skyller en svullen stortå på att man är en stressad trebarnsmor. Tro det eller ej. Men det har jag råkat ut för. Ok om jag hade slagit i den hemma, så skulle man kunna skylla på det. Men det var på jobbet i en innebandymatch.  :lmao:

Men visst är det bra om läkaren ahr lite koll på sin patients status ang familj och jobb mm. Men de får inte stirra sig blinda på bara det så att de undlåter att göra riktiga undersökningar.  :smack:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #938 skrivet: 2011.11.23 - 21:20:14 »

Det va väl ok om de skyllde stortån på att man har det jobbigt hemma om de slussa en vidare till någon som kunde hjälpa en med det psykiska så att säga. Jag har också råkat ut för det, "du får väl gå hem och se över ditt liv" sa läkaren med huvudet på sne. Tack för den! Jag tycker man skulle kunna gå till läkare som både ser till kropp och själ för det hänger ihop, det är jag övertygad om.
Loggat

Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #939 skrivet: 2011.11.23 - 21:20:57 »

nej, visst har du så rätt!
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #940 skrivet: 2011.11.24 - 07:57:27 »

Min husläkare är en sån  :inlove:
Loggat



Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #941 skrivet: 2011.11.24 - 19:59:34 »

Nu low-carbar jag ju inte direkt längre men jag tycker fortfarande det här receptet http://www.alltommat.se/recept/Aggost-10694 verkade väldigt läckert! Såg att det redan låg ett recept här på äggost men det här såg lite annorlunda ut så lägger upp det med  :smile: Någon som testat?
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #942 skrivet: 2011.11.24 - 20:11:22 »

Nu low-carbar jag ju inte direkt längre men jag tycker fortfarande det här receptet http://www.alltommat.se/recept/Aggost-10694 verkade väldigt läckert! Såg att det redan låg ett recept här på äggost men det här såg lite annorlunda ut så lägger upp det med  :smile: Någon som testat?
Jag åt mycket äggost när jag bodde på västkusten....vet inte om receptet är helt ok men då var det gott som bara den  :inlove:
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #943 skrivet: 2011.11.25 - 00:54:51 »

Du det där låter ju gott ju!!  :dribble: ... jag har bara smakat på ostmassan jag gör innan jag bakar hemulbröd.. och den massan är supergod!... så detta borde ju också vara gott ju!  :dribble: .. det måste jag faktiskt ärligt talat prova  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #944 skrivet: 2011.11.25 - 15:04:44 »

Återkom med resencion kwidell!!  :nod-yes: Tycker det låter lite spännande  :smile:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Sidor: 1 ... 61 62 [63] 64 65 ... 93   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544