Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.09.21 - 13:54:42 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 55 56 [57] 58 59 ... 93   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ekubs viktfunderingar  (läst 523352 gånger)
0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #840 skrivet: 2011.08.17 - 13:06:42 »

Jag har missat varför man inte ska köpa kött som ligger i skyddande atmosfär. För det är väl i köttpaketen som de använder den skyddande atmosfären?  :shy: Föresten. Packar inte CG sitt kött i butiken? Det brukar väl inte vara skyddande atmosfär i de paketen? Alltså det är väl bara de som är packade med plast över som är som fastlimmad i kanterna? Någon som förstår vad jag menar?
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #841 skrivet: 2011.08.17 - 16:13:52 »

Det är nåt med konkurrens och skit tror jag.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #842 skrivet: 2011.08.17 - 18:06:13 »

DEtta med "skyddad atmosfär" är en ursäkt för företagen att spruta in gas i stället för vanlig luft i paketen. under förevändningen att detta skulle vara bra för köttet. men det är det inte!.. gasen består ofta av mycket "jox" som håller köttet rosa och fint, trotts att det blivigt dåligt....  :tongue_wag: jag skyr dessa förpackningar som pesten själv! de är ett  :fork_off: :angrywife: påfund!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #843 skrivet: 2011.08.17 - 18:35:31 »

Fräscht  :eek:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #844 skrivet: 2011.08.18 - 07:45:16 »

I min migränbok avrådde författaren från att äta kött som ligger förpackat. Och har inte preciserat varför. Men min slutsats blev att något händer med köttet i den där skyddande atmosfären som inte är bra. Och är den inte bra för migräniker tror jag inte det är bra för andra heller, eftersom det inte är naturligt att spruta in en massa olika gaser som de inte ens behöver precisera vilka det är. Phu! Vilken lång mening det blev.  :crazy:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #845 skrivet: 2011.08.18 - 10:12:23 »

Oftast så köper vi butikspackat eller vac. Nu blir det definitivt inte atmosfärkött iaf  :lol1:

Gjorde gottis på quinoapuffar, majsflingor, jordnötssmör och choklad igår. Men de blev lite bittra. Skulle nog tagit en choklad med lägre kakaohalt, lr mer jordnötssmör  :lol: Blandade hackade nötter och blandade med smält choklad med, blev inge goda de heller  :blink: Åt ju inte så många p.g.a. det så kanske var lika bra  :lmao:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #846 skrivet: 2011.08.18 - 15:42:46 »

Det här kanske.
http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,2569.0.html

Det är ju också nåt ämne som bildas i kött, mer ju längre det förvaras. Hittar inte på det nu, men kommer ihåg att vi sa att sånt där sydamerikanskt "naturkött" måste vara jättedåligt ur den sypunkten (också).

City Gross borde vara butiken för dig! Där kan man ju köpa samma kött som de har i hyllorna över disk. Om du berättar hur det är har de säkert inget emot att plocka ihop det du ska ha ävan om det finns i hyllan.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #847 skrivet: 2011.11.11 - 10:36:44 »

Men hemul, tror jag missat ditt inlägg här  :blush: Jag funderar på om man kan hitta "rent" naturbeteskött på CG, vill/kan inte köpa en hel kossa.

Ser ett intressant avsnitt av efter tio just nu, om sockerberoende. Experten, sitter inte vid tvn och kommer inte ihåg vad hon heter, säger att socker kan sammankopplas med inflammationer och därtill sjukdomar som ADHD, schizofreni osv som beror på (?) inflammationer i kroppen. Det som var intressant är att alla sjukdomarna hon räknade upp är autoimmuna sjukdomar precis som graves är. Jag känner ju att jag måste ta mig i kragen gällande kosten men vet fan inte vilket ben jag ska stå på  :bang_head: Kolhydrater blir till socker i kroppen men jag vill ju ändå kunna äta grönsaker, och frukter/bär om jag ska göra smoothies  :sad:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #848 skrivet: 2011.11.11 - 10:56:45 »

Men va bra att du kollat på det! Du kanske du vet vad jag underar. Jag knäppte på för en halvtimme sen och då sa just Malou till lilla Charlotte: Men proteinpulver ska man alltså inte äta då? Charlotte skakade förfärat på huvudet och vojade sig. Inte för att jag har några planer på att köpa det, men varför är det inte bra? Jag är så nyfiken!

Nej, jag tror inte man kan köpa gräskött på CG. Du bor inte så du kan köpa från Gröna Gårdar? De har ju lådor, men vad jag hört kan man också beställa mer specifikt det man vill ha.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #849 skrivet: 2011.11.11 - 13:07:44 »

Missade jag med, hoppas det kommer på play. Gröna gårdar har lådor ner till 5 kg och det tar inte mycket plats. Köttet håller ett par veckor i kylen förutom färsen. Fast jag har bytt nu till Thomasbo. Får köttet levererat till dörren till ett lägre pris och så är det större bitar. Jag blir tokig på GG som leverarar allt i 500g bitar. Hopplöst i en familj på 4. Har pratat med dom men det går inte att ändra. Sen är det trevligt när bonden själv kommer med köttet.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #850 skrivet: 2011.11.11 - 14:03:47 »

Har de nån sajt?  :w00t:

CG? Du menar gröna gårdar va? Jaså, det är ju iofs flera år sedan jag hörde att folk specialbeställde. Jag vill inte heller ha halvkilosbitar. Jag vill ha så helt som möjligt bara man slipper själva styckningen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #851 skrivet: 2011.11.11 - 14:27:59 »

Du har då bara Cittygross i tankarna GG skrev jag  :club:

Jodå http://www.tomasbo.se/ Men man får beställa i god tid för det tar snabbt slut.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #852 skrivet: 2011.11.11 - 14:30:57 »

Men vad är då GG? Giddy Gross? Klart jag inte hittade sajten när du stavade det med H!  :club:

Tack! Ilar att kolla!  :flowers:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #853 skrivet: 2011.11.11 - 14:35:03 »

Vad fint det verkar! De borde ju leverera hit eftersom det är närmare än Stockholm. Men vad gör de av allt framdelskött utom lägg? Måste nog ringa och prata med dem.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #854 skrivet: 2011.11.11 - 15:14:41 »

Jag fick högrev och bringa. Nästa gång ska jag beställa lägg också. GG=Gröna Gårdar
Loggat

Sidor: 1 ... 55 56 [57] 58 59 ... 93   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544