Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 12:17:25 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 54 55 [56] 57 58 ... 93   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ekubs viktfunderingar  (läst 469500 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #825 skrivet: 2011.08.15 - 16:04:34 »

SKITSNABBT!  :lol: Tyvärr. Men så är det.  :cry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #826 skrivet: 2011.08.15 - 18:01:38 »

Ät då inget som är gott!!
 fast det är lättare sagt än gjort. jag vet...
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #827 skrivet: 2011.08.15 - 18:43:20 »

Det är faktiskt en annan tanke i Shangri-la-dieten. Att äta menlös mat och varje sak för sig. Alltså man kan äta flera saker samtigt, men var för sig på tallriken, inte hoprört i en gryta eller så så smakerna blandas. Typ kokt kött eller fisk utan så mycket kryddor, potatis (eller förvällda grönsaker vad man nu vill) för sig, en smörklick bredvis...  Skulle kunna funka i all sin tråkighet. Eller också blir man bara sur och ännu mer sugen på nåt gott!  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #828 skrivet: 2011.08.15 - 19:53:48 »

Men så kan man ju inte leva!  :cry: Mat ska vara gott ju!  :mad_roll: Jag tror att man blir en väldigt otrevlig människa om man inte får njuta av måltiderna.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #829 skrivet: 2011.08.15 - 22:19:36 »

Håller nog med Sorla där, skulle ju bli illamående och sugen på godis ist  Dessutom, hur mycket av det man äter skulle vara gott utan någon som helst kryddning? Inget skulle ju smaka gott :shake_head:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #830 skrivet: 2011.08.15 - 22:32:58 »

Jag blir  :puke1: av bara namnet på dieten
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #831 skrivet: 2011.08.15 - 22:36:28 »

Det är nog inte meningen att man ska leva så hela tiden. Det är små extraknep man kan prova liksom.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #832 skrivet: 2011.08.16 - 17:12:52 »

OMG, har ni läst om Morgellons? http://www.zarahssida.se/blog.php?bid=2477 Hade aldrig hört talas om det tidigare :max-shock:  :puke1: Blir orolig om mitt majsmjöl kommer från gmo-majs nu, men det är från saltåkvarn så tycker det borde vara "redigt" mjöl eftersom deras ska vara biodynamiskt odlat. Tror jag. Undrar hur det är om man äter kött som är uppfött på gmo-käk  :glare:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #833 skrivet: 2011.08.16 - 17:17:41 »

Sök på Morgellons på YouTube så ska får du se mer än du vill.  :puke1:

Om det är KRAV eller har nån annan miljömärkning ska det inte kunna vara GMO tror jag. Jag funderar lite på mitt rismjöl också. Ris kommer ju från delar av världen där GMO är utbrett. Hittar inget ekologiskt heller utan bara Risenta, det jäkla märket som "känns" eko utan att vara det. :glare:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #834 skrivet: 2011.08.16 - 17:22:07 »

Förresten, ris och majs är ju råvaror och då tror jag det måste stå på förpackningen om det är GMO. Med kött är det annat. Där har ju GMO bara förekommit i fodret. Det står ivf nåt sånt på SLVs sajt. Men jag måste säga att jag ALDRIG sett GMO anges på en enda förpackning...
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #835 skrivet: 2011.08.16 - 17:54:08 »

Nä det känns ju inte troligt att det kan vara gmo och ekologiskt samtidigt, men vad vet jag. Man slutar ju aldrig förvånas menar jag. Har också risentas rismjöl, men är nog som du säger att det måste stå på förpackningen om det innehåller gmo. Men tror "gmo-andelen" måste överstiga en viss procent av innehållet för att de ska vara tvugna att skriva ut det på paketet, lr om det var en viss procent av djurfodret när det gäller kött  :hm-hm: Har aldrig sett gmo utskrivet på en förpackning heller.

Tack, jag tror jag klarar mig utan Morgellons på youtube. Räckte gott och väl med en bildgoogling  :puke1:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #836 skrivet: 2011.08.16 - 18:12:01 »

Man kunde ju skriva till dem och fråga. Det kan ju hända att de har som policy att inte använda gmo-grödor och det kunde ju vara bra att veta. De får ju inte skriva ut sånt på paketen...  Underligt förresten att CG fick gå ut med att de inte säljer GMO-fläsk. Beror det på om det står på förpackningen eller meddelas på annat sätt?

Förresten har CG stora skyltar nu om att de inte använder "skyddande atmosfär".  :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #837 skrivet: 2011.08.16 - 18:21:07 »

Jag hoppas verkligen att Saltökvarn är ärliga, har alltid haft förtroende för dem.
Jag ska kolla mer i affären nästa gång. Jag vill helst inte bli besviken  :cry:
De har i varje fall riktiga kvarnar och inga industrikvarnar.
Jag köpte mitt havregryn där som jag har till mina berömda negerbollsstångar.  :rolleyes:
Loggat
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #838 skrivet: 2011.08.17 - 10:25:51 »

Varför får man inte skriva ut det på paketen?  :blink: Låter löjligt, visserligen så tror man ju att de som inte skriver ut det på paketen automatiskt skulle innehålla gmo-skräp ifall en del skrev att deras produkt är gmo-fri. Blev det rörigt?  :hm-hm:

På Saltåkvarns produkter står det ju att det är biodynamiskt odlat, tycker det borde innebära att de är gmo-fria. Tycker man ju iaf. Är Saltåkvarns havregryn rent så som sempers mån tro?

Testade göra bovetepaj igår. Vet inte vad jag tycker om pajskalet. Det smakar helt ok om man inte äter rent pajskal. Eller pajskal och pajskal. Smulorna/geggan runt pajinnehållet. Äter man det inte rent så smakar det nästan lite som pajskal gjort på lite grövre mjöl, utan att ha pajskalskonsistens. Satte igång brandvarnaren när jag tog ut pajen med  :lmao: , den var inte bränd men det rök ngt så förbaskat ur ugnen. Hade discorök i köket :headbanger: Blev iaf "modig" och cyklade iväg till maxi för att köpa boveteflingor till att göra frukostgröt på. Fy attsiken va läbbigt det blev  :sad: Visserligen är det nog mitt fel att den blev klumpig  :puke1: Men färgen är som blek havregrynsgröt, och inte fibervarianten (efter att jag började göra fiberhavregrynsgröt kan jag inte äta "vanlig" havregrynsgröt längre...). Smaken var inte alls bra tycker jag heller, kanske klumparna bidrog där.  :hm-hm: Har ett recept på gröt gjord på krossad bovete med men vette fasiken om jag vågar mig på det. Dessutom skulle det vara torkade blåbär i den gröten och är för snål för att köpa torkade blåbär för sisådär 400 spänn kilot. Föresten så såg jag när jag letade efter flingorna att de har halvkilopåsar med mandelmjöl för 60 spänn på maxi.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #839 skrivet: 2011.08.17 - 12:01:50 »

Förresten har CG stora skyltar nu om att de inte använder "skyddande atmosfär".  :clapping:

 :yay: :clapping: :thumbsup: Tack för den informationen. Du har just gjort min dag!  :smooch:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 54 55 [56] 57 58 ... 93   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544