Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 02:04:04 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 93   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ekubs viktfunderingar  (läst 467364 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #600 skrivet: 2011.03.28 - 13:06:39 »

Få se nu, du har snabbt gått upp 17 kg. Du kan kolla här hur lång tid det tar att gå ner det och det är när det funkar bra.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #601 skrivet: 2011.03.28 - 13:24:14 »

Ta hand om dig och ta kommando! Det är ingen annan som gör det åt dig!

Ät fett istället! Du kanske inte kommer rasa i vikt, men det gör att du i alla fall stannar, samtidigt som du troligen blir lugnare i kroppen.

Kram!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #602 skrivet: 2011.03.28 - 14:41:25 »

Ekub, nu ska vi ta hand om varandra, du och jag  :smooch:, ska vi?

Jag går och tycker synd om mig som inte kan äta mjölkprodukter, jag är så sur på det så att ingen anar. :so_mad:
Jag tycker verkligen synd om mig själv vartenda dag och varteviga måltid, och det blir inte bra, byxorna som nästan ramlade
av två månader sen sitter nu tajt och på kvällen vill ja bara ha mina tunna mjukis-sidenbyxor och lång kofta över magen.

Jag trodde att jag hade två perfekta morötter för viktminskning för våren:
bevisa för doktorn att mina kolesterolvärden ska bli bättre
och
sonens studentfest

Men ingen av dessa räcker när kolisarna kallar på kvällen. :shy:
Mina två stora problem är  chokladsboll-röran och behovet att knapra något ( torr ris just nu).
mandel är inte tillräckligt knaprigt och råa morötter kan jag inte äta så mycket ( kliar i halsen)

Jag kan inte köpa en ny garderob med kläder, jag måste ner, och det NU.
Kan vi bestämma något tillsammans? :confused3:
Loggat
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #603 skrivet: 2011.03.28 - 22:38:43 »

Ni har så rätt allihopa. Jag tycker säkert att jag har redan failat så kan fortsätta svulla, och jag ska komma över struman först innan jag tar tag i mig själv osv osv.

Samma här Idalinda, byxor som höll på trilla av förut sitter värre än ett korvskinn just nu  :shake_head: Men det är som du säger, när man är riktigt riktigt sugen är det svårt att stå emot. Jag hittar något i skåpen att röra ihop om jag inte har godis hemma, vilket jag inte har för köper jag godis äter jag allt på en gång hur mycket det än må vara.

Jag tycker absolut att vi ska bestämma ngt ihop och peppa skiten ur varandra!!  :mad_viking:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #604 skrivet: 2011.03.28 - 22:44:35 »

Få se nu, du har snabbt gått upp 17 kg. Du kan kolla här hur lång tid det tar att gå ner det och det är när det funkar bra.


Förstår inte hur jag ska läsa den  :shy:

Ska lägga mig och insupa lite skönthetssömn nu. Sussa sött  :huuh:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #605 skrivet: 2011.03.28 - 23:04:50 »

Ni har så rätt allihopa. Jag tycker säkert att jag har redan failat så kan fortsätta svulla, och jag ska komma över struman först innan jag tar tag i mig själv osv osv.

Samma här Idalinda, byxor som höll på trilla av förut sitter värre än ett korvskinn just nu  :shake_head: Men det är som du säger, när man är riktigt riktigt sugen är det svårt att stå emot. Jag hittar något i skåpen att röra ihop om jag inte har godis hemma, vilket jag inte har för köper jag godis äter jag allt på en gång hur mycket det än må vara.

Jag tycker absolut att vi ska bestämma ngt ihop och peppa skiten ur varandra!!  :mad_viking:

DET gillar jag!!! Jag är på!  :wave:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #606 skrivet: 2011.03.28 - 23:44:04 »

Få se nu, du har snabbt gått upp 17 kg. Du kan kolla här hur lång tid det tar att gå ner det och det är när det funkar bra.


Förstår inte hur jag ska läsa den  :shy:



Suck, Du har gått upp 17 pannor. Jag har kämpat sedan i somras med att gå ner 18. Fattaru vad jag menar?  :whistle:

Om du fortsätter att gå upp i den där takten är du snart uppe i en vikt som är handikappande. Jag fattar att det är svårt att tänka på maten nu, men jag vill inte att du ska få det lika eländigt som jag. Du kan säkert stoppa eller begränsa viktökningen du slutar svulla kolisar. Vore ju synd om du när du blir frisk om nåt år är ett megafetto som inte orkar röra dig.  :mad_viking:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #607 skrivet: 2011.03.29 - 15:47:52 »

Menar du att jag inte kommer gå ner mina 17 kg?  :sad: Just nu känns det lite som att bestiga samma berg två gånger  :sad:

Åt en hyffsad frukost idag tyckte jag själv, rökt sidfläsk, ägg och smör och en bit feta. Glömde ta med lunch (och mina mediciner  :bang_head: ) till jobb så där åt jag två mackor och en tunn skiva av hallonrulltårta som någon darling bakat  :blush: Var jättesugen på choklad när ja handlade, var hungrig, men tänkte på dealen med idalinda och sedan visualiserade jag mig själv så tjock att jag knappt kunde gå och gick till kassan ist. Men när jag kom hem låg det ett öppnat choklad som jag nallade av lik förbannat  :clubhead: Har i grova drag planerat käket för veckan så det inte finns några ursäkter för kvällsmackor. Ikväll blir det kålpudding, älskar kålpudding :heart_throb: . Hade visserligen tänkt ha lingonsylt till men den tänker jag äta med gott samvete ändå  :lick: Ska göra en stoor sats så jag kan frysa in lite och ha lite att ta med till jobbet.

Gött att du är på Moncaponca!!  :thumbsup:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #608 skrivet: 2011.03.29 - 15:52:10 »

Jodå, det tror jag nog du kan, men du har ju inte gått upp 17 pannor på kort tid enbart för att du ätit lite mera kolhydrater, eller hur? Med en taskig sköldkörter kommer nog inte kilona att lossna lika lätt som de gjorde förut. Det är ju därför jag menar att du ska vara noga med kosten och försöka minimera skadorna så du inte fortsätter gå upp så du är jättefet när sköldkörtelinflammationen är över om nåt år.

Ju tjockare du blir, desto mer sug kommer du att få, eller blodsockerfall utan sug som i mitt fall. Resultatet är ändå detsamma, man äter. Så blir det en ond cirkel av att må dåligt, äta för mycket/för ofta/fel saker, få ännu taskigare ämnesomsättning och bli fetare och fetare.

Skit i kilona. Koncentrera dig på att äta bra så du får stopp på det först och främst.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #609 skrivet: 2011.03.29 - 16:51:12 »

Ja, idag har det blivit två köttfärsbiffar hittills, ca 150-180gr/st och hemgjord coleslaw....och snart blir det rester från söndagens middag. Gjorde baconlindade, fetaostspäckade kycklingfiléer till ett helt kompani..... :blush:
Försöker skippa grädden i kaffet, det kanske blev lite mycket i helgen...därav en viss viktuppgång och absolut inget ner...suck...

Men- heja heja oss!!!
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #610 skrivet: 2011.03.29 - 19:54:43 »

Nä vill inte bli frisk och vara jättetjock efter det  :sad: Får inte äta levaxin denna veckan heller, för ska på sådandär gammakameraundersökning nästa tisdag. *hoppas på bra provsvar* Det konstiga just nu är att jag har precis ätit, är stoppmätt men fortfarande sugen på godis :max-shock:

Hemgjord coleslaw lät gott, vad har du i den? Har ett halvt huvud vitkål kvar efter kålpuddingen  :smile: Jag drack mjölk till maten idag inte bra heller  :blink: Men varför är grädde i kaffet inte så bra? Vi får försöka ta babysteps. Om vi gör små förändringar stegvis kanske det känns lite bättre:nod:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #611 skrivet: 2011.03.29 - 20:18:40 »

Jag tycker det låter som att något fattas Ekub. Eller så är du ledsen över att du inte är frisk. Något gör att du är sugen på socker, trots att du ätit. Kan du göra något annat istället för att gå och tänka på att du är sugen?
Har du någon i närheten som kan kramas med dig en stund?
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #612 skrivet: 2011.03.29 - 20:28:26 »

Lite mjölk kan du väl dricka om du tål det. Sluta med chips och kakor eller vad det nu var först och främst, d.v.s. det som du ätit "extra" nu. Back to basics!

Klart hon är sugen på socker - hon har ju ätit en massa onyttigt en tid ju!  :mad_viking:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #613 skrivet: 2011.03.29 - 21:45:13 »

Har ju min älskade sambo att kramas med men han brukar inte vara så sugen på att bara lägga sig och kramas en stund när man kan sitta vid datorn och spela  :blink:

Choklad och mackor skulle jag säga är mina stora laster, allt som är sött eg. glass, kakor, smågodis osv.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #614 skrivet: 2011.03.29 - 21:49:16 »

1. Man behöver ju inte ligga och kramas...
2. Om man nu väljer det så behöver man ju inte bara kramas...

Så håller jag nog med Hemul lite igen. Låt bli! Du är den enda som kan göra förändringen! Ingen annan kommer göra den åt dig. Däremot kan vi vara här och stötta!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sidor: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 93   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544