Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 00:25:44 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 36 37 [38] 39 40 ... 93   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ekubs viktfunderingar  (läst 467354 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #555 skrivet: 2011.03.21 - 14:25:32 »

Varför får man Graves förresten, sa han det?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #556 skrivet: 2011.03.21 - 20:30:19 »

Jamen det låter ju bra att du kommer igång nu. Vad skönt!

Ett litet tips. Om det är mediciner som du ska äta typ 2 ggr om dagen. Gör inte samma misstag som jag gjorde. Jag skulle ta medicin på morgonen och kvällen. Jag tog när jag vaknade och när jag gick och lade mig. Med det resultatet att det bara blev 6-7 timmar mellan medicinintaget ena gången och 18 timmar nästa! Inte bra med alla biverkningar. Så nu har jag larm på klockan så jag tar medicin kl 09.00 och 21.00. Det funkar om man inte måste ta dem i samband med mat. Du får lura på det där. Men att man tar medicinen med jämna intervall är inte helt oviktigt lärde jag mig den hårda vägen.  :shy:  Så kanske du slipper må skit av biverkningarna iaf.  :ignore:
 :smooch:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #557 skrivet: 2011.03.21 - 22:24:31 »

Oj, ledsen att jag uttryckt mig rörigt. Hon som ifrågasatte allt när jag ville ha ett nytt e-recept var en vårdcentralstanta jag pratade med över telefonen. Men ändå.

Ja, visst är det härligt att inte behöva kämpa eller känna sig överkörd och att någon faktiskt tror på en och inte får en att känna sig som en hypokondriker :thumbsup:

Absolut, en operation är ju definitiv och utan återvändo. Med medicineringen känns det iaf som jag har en chans till ett framtida liv utan mediciner. Jag kanske får ett återfall på en gång, jag kanske aldrig får ett återfall. Jag är iaf mer än villig att äta medicinerna, göra alla tester, må bajs och "riskera" återfall för den chansen  :strut: Min läkare verkar väldigt ödmjuk och tillmötesgående  :nod-yes: Jupp Thacapzolen lugnar ner sköldkörteln kan man väl säga och levaxinet livar upp den. Syptomen jag har indikerar på att sköldkörteln producerar för låga nivåer nu istället så då ska levaxinet parera upp det ja. Inderalen är en beta-blockerare som jag fick för jag hade problem med skakningar, rusande puls osv. Som jag förstått berodde på struman men jag vet inte hur det hänger ihop... Det kan tydligen vara lite "trixande" att hitta en balans mellan Thacapzolen och Levaxinet så får väl inte vänta mig några under men känns så skönt att vara på väg, och det känns som rätt väg  :nod-yes: Ett mindre roligt problem är att man kan få problem med de vita blodkropparna, så får jag så mycket som feber så måste jag åka in till sjukhuset 

Jag vet inte varför man får graves, förutom att sköldkörtelproblem kan gå i arv. Men enligt min läkare, en hon,  :tongue: så attackerar kroppen sig själv och därför överaktiveras sköldkörteln. Grovt generaliserat.

Jag äter medz tre gånger om dagen, har ärligt också svårt att vara punktlig. Men är bättre än i början. Vet inte hur jag tänkte där men nu försöker jag ta den kl 10 (försökte med tidigare klockslag men är jag ledig är jag inte alltid uppe tidigt...) kl 5 och tio på kvällen. Blir inte helt jämt fördelat över dygnet men något sånär. Jag har satt alarm på telefonen för annars glömmer jag bort att äta den men kan inte ha telefonen på mig på jobbet så jag glömmer ganska ofta ta den i tid. Antingen för att jag är på jobb och inte har telen på mig eller för att jag glömt sätta igång alarmet sedan jag var och jobbade sist  :smack_head: Men har inte tänkt på att det kan ge "starkare" biverkningar  :shock:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #558 skrivet: 2011.03.21 - 23:20:31 »

Skaffa dig ett annat larm då. Kanske en sån där armbandsklocka med "väckning" om de finns fortfarande.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #559 skrivet: 2011.03.22 - 05:42:44 »

Syrran som har mediciner d'r det 'r superviktig med medicin på exakt rätt tid har en doserare med larmi. MEdicinen är med och larmet är med för medicinen ligger i larmet liksom. Supersmart! Ska ila till jobbet!  :wave:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #560 skrivet: 2011.03.22 - 09:30:30 »

vilken smart uppfinning! Får kika närmare på den tror jag  :whink:

Sneglar på mitt nya oanvända sportarmband till nanon och bara hoppas hoppas hoppas på att jag kan börja träna igen med levaxinet. :party_teddy:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #561 skrivet: 2011.03.22 - 19:31:32 »

Jag är så glad att Ekub ska få medicin!  :clap_jump: Ville bara säga det.  :ignore:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #562 skrivet: 2011.03.22 - 19:37:33 »

Jag är så glad att Ekub ska få medicin!  :clap_jump: Ville bara säga det.  :ignore:

 :lol1: Det är vi flera som är. Det blir ödsligt utan Ekub som klampar omkring och för oväsen i forumet här och där. Snart är det full rulle på henne igen!  :bg:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #563 skrivet: 2011.03.22 - 20:24:11 »

Jag tyckte det var så hemskt att hon kanske skulle vara tvungen att operera bort sköldkörteln.  :cry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #564 skrivet: 2011.03.22 - 22:09:37 »

 :laugh: Ni är så söta  :smooch: :bearhug: :inlove:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #565 skrivet: 2011.03.23 - 07:51:02 »

Så-få'ru-krya-på're-snart!!!  :flowers:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #566 skrivet: 2011.03.24 - 22:42:36 »

Hmmm, fick en remiss idag till nuklearmedicinen. Spännande namn va  :flirting: Spännande att få en remiss på torsdagskvällen till måndagmorgon, där det även står att jag måste höra av mig om jag ätit medicin som påverkar sköldkörtelfunktionerna de senaste tre månaderna. Alltså måste jag klämma in en tid att ringa dem imorgon på en av deras korta telefontider  :so_mad: Men skönt att det går fort, det kan jag ju inte klaga på  :lol: Det står att jag ska få en injektion av ett radioaktivt ämne, yippie  :strut: , och sedan fotas med gammakamera. Kommer ta en timme. Kommer jag gå runt och vara radioaktiv efter det då lr?!  :eek: Varför kan de injecera ett "radioaktivt ämne" i mig när de inte vill göra en jodbehandling (har inte sagt att jag vill ha den behandlingen)? Jodbehandlingen vill de inte göra på unga barnlösa jadajada för att det passerar för nära kvinnodelarna på vägen ur kroppen. Men var försvinner det de kommer injecera då? Äre bättre att det går runt i blodomloppet och snurrar runt i kvinnodelarna? Lr hur fungerar det? Jag måste ringa dessa imorgon men vill inte gärna sitta på bussen och ha den diskussionen  :shock:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #567 skrivet: 2011.03.24 - 22:51:12 »

Det är nog betydligt lägre dos strålning av det här. Det är väl bara så de ska kunna följa vart det tar vägen i kroppen. Men fråga ordentligt du, det är de säkert vana vid och har förklaringar redo.

Men gud så korkat med den där kallelsen!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #568 skrivet: 2011.03.24 - 23:48:38 »

Hmmm, fick en remiss idag till nuklearmedicinen. Spännande namn va  :flirting: Spännande att få en remiss på torsdagskvällen till måndagmorgon, där det även står att jag måste höra av mig om jag ätit medicin som påverkar sköldkörtelfunktionerna de senaste tre månaderna. Alltså måste jag klämma in en tid att ringa dem imorgon på en av deras korta telefontider  :so_mad: Men skönt att det går fort, det kan jag ju inte klaga på  :lol: Det står att jag ska få en injektion av ett radioaktivt ämne, yippie  :strut: , och sedan fotas med gammakamera. Kommer ta en timme. Kommer jag gå runt och vara radioaktiv efter det då lr?!  :eek: Varför kan de injecera ett "radioaktivt ämne" i mig när de inte vill göra en jodbehandling (har inte sagt att jag vill ha den behandlingen)? Jodbehandlingen vill de inte göra på unga barnlösa jadajada för att det passerar för nära kvinnodelarna på vägen ur kroppen. Men var försvinner det de kommer injecera då? Äre bättre att det går runt i blodomloppet och snurrar runt i kvinnodelarna? Lr hur fungerar det? Jag måste ringa dessa imorgon men vill inte gärna sitta på bussen och ha den diskussionen  :shock:
Där har jag också varit. Det tar ungefär en vecka, och sen är det radioaktiva ämnet ute ur kroppen. Ja, det är så att de ska kunna följa de radioaktiva ämnena, och se var de tar vägen sas. Jag var där tre dagar i rad, 10 minuter åt gången, medan du får 1 timme vid samma tillfälle. Så det är väl olika vad man ska undersöka, antar jag.
Hur det är med kvinnodelarna vet jag inte, iom att jag inte fick ngn info om just detta (är väl för gammal), men kan tänka mig att det faktiskt inte är så farligt om du inte är gravid. Det däremot skrev de något om. Var man gravid, var inte undersökningen helt av godo av någon konstig anledning.  :whink: Det kan vara så att jod faktiskt tar mer på äggstockar och livmoder än vad denna lilla radioaktiva strålning gör, eftersom detta behövs mer i kroppen eller nåt. Vet inte riktigt hur jag ska förklara hur jag tänker här...  :blush: Hursomhelst, radioaktivitet försvinner säkert från hela kroppen, och inte bara en del.  :whink:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #569 skrivet: 2011.03.25 - 02:12:20 »

Håller tummarna att du snart blir bättre Ekub!  :flowers: .. och att du slipper gå runt och vara självlysande speciellt länge...  :flirting: :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: 1 ... 36 37 [38] 39 40 ... 93   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544