Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.18 - 18:32:44 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: The whole truth about milk  (läst 16207 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #15 skrivet: 2009.12.30 - 12:43:37 »

schysst  :whink: ...en sak leder ju alltid till en annan :lol:

Gällande fett tänkte jag någon fet matvara som kan ersätta t.ex. grädde och ost om man inte vill äta ren svål...har ju inte provat men bara tanken får det att krylla i munnen :blink:. Tror inte mejeriprodukter är det bästa man kan trycka i sig (kanske läst för mkt om paleokost?! *s*). Annars äter jag grönsaker, frukt när jag känner för det (försöker att inte äta för mkt, kanske någon gång i veckan) men försöker undvika pasta, bröd och även ris och potatis. Även om jag älskar potatis och vitt färskt bröd med smör på, för att inte tala om farmors läfsa (?) med smör och en skiva ost på  :drool: :drool:.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2009.12.30 - 14:10:28 »

:ot:




 :lick:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2009.12.30 - 14:15:42 »

Kokosolja och kokosmjölk då? Oljan är faktiskt god att slå över bär och sånt istället för grädde. Om man rör runt lite så blandar den sig med såsen från bären. Hur nu det går till.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #18 skrivet: 2009.12.30 - 14:22:45 »

Håller med hemul om att kokosmjölk är en bra ersättning. Det använder jag i mängd istället för grädde. Ost har jag däremot inte hittat någon bra ersättning för. Testade sk veganost, men det var inte helt bra eftersom den inte smälte. Fet nog var den dock!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #19 skrivet: 2009.12.30 - 21:12:20 »

Kokosmjölk är ju gott, tänkte jag inte på  :redface:. Koksolja har jag inte smakat, priset har avskräckt mig :neutral: Lilla asiatiska butiken i stan har bra kokosmjölk, med hög andel kokos  :lol:. Använder ni den som vanlig grädde i "vanlig" mat, typ vad som helst *s*
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2009.12.30 - 23:05:44 »

Jo. Det är något av en investering när man köper en hink kokosolja.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #21 skrivet: 2009.12.30 - 23:12:22 »

cocosolaj + bär ,  första tanken är  :puke1: :confused3:
men vadvetjag  ,jag var länge tveksam även för mosad ägg + smör, men nu är det vardagsmat  :nod-yes:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2009.12.30 - 23:18:59 »

Det är skitgott! Prova! Det blir som en smaskig sås av oljan och bärsaften.  :dribble:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #23 skrivet: 2009.12.30 - 23:55:12 »

Hehe, kokosolja får nog vänta en månad. Precis betalat räkningar :blink: , har inte kommit över chocken än *s*

Trodde inte heller ägg och smör kunde vara någon hit, men guu så gott...äter det dock inte när jag och älskade äter tillsammans, han skulle nog tro jag blivit totalt helknäpp  :crazy:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2009.12.30 - 23:59:29 »

Jag var tvungen att beställa en ny hink. Hade inte tänkt göra det för jag äter det inte så ofta och har aldrig märkt några hälsoeffekter av det. Men nu har jag ju upptäckt hur bra det är för huden. Utvärtes alltså. Så när vintern kom och händerna genast började bli fnasiga, då skrapade jag upp 700 från kistbotten.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #25 skrivet: 2009.12.31 - 00:35:38 »

Jag var tvungen att beställa en ny hink. Hade inte tänkt göra det för jag äter det inte så ofta och har aldrig märkt några hälsoeffekter av det. Men nu har jag ju upptäckt hur bra det är för huden. Utvärtes alltså. Så när vintern kom och händerna genast började bli fnasiga, du skrapade jag upp 700 från kistbotten.
Jaså, kokosolja är bra för huden också? Varför har ingen sagt det innan??? Då hade jag ju rusat iväg och köpt!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #26 skrivet: 2009.12.31 - 00:38:28 »

http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,1499.0.html  :whistle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #27 skrivet: 2009.12.31 - 00:42:14 »

Hehe, kokosolja får nog vänta en månad. Precis betalat räkningar :blink: , har inte kommit över chocken än *s*

Trodde inte heller ägg och smör kunde vara någon hit, men guu så gott...äter det dock inte när jag och älskade äter tillsammans, han skulle nog tro jag blivit totalt helknäpp  :crazy:
Varför? Ibland när man gör tjusiga förrätter blandar man ju äggula med smör för att det ska bli fetare godare och antagligen pga av att det ska bli glansigt också. Sen är det väl egentligen inte så konstigt att äta kokt ägg med smör? Man steker ju ägget i smör, och det är ju också kanongott!
Ingen reagerar över att man blandar ägg med majonnäs, så varför överhuvudtaget bry sig om smör? Fattar inte!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #28 skrivet: 2009.12.31 - 00:44:49 »

Jamen det var ju lite skillnad från nu, eller? En droppe mot en burk är väldigt lite!
Hrrm, har sett detta, men hade glömt! Ok?  :whistle:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2009.12.31 - 01:04:15 »

Botade även huden på min ena labb som började spricka första kalla och torra dan. :nod-yes:

Jag köper inte en hel hink för att bada i oljan, utan för att det bli billigare så. Billigare per kg. Det står sig ju i åratal, så man riskerar inte att behöva slänga.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544