Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.30 - 02:26:46 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3 4   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Förbaskat  (läst 18532 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #15 skrivet: 2009.12.12 - 11:04:50 »

Ja visst är det hemskt att få sin fina kanske rent av romantiska middag förstörd av skrikande ungar. Fick ett i övrigt mycket trevligt restaurangbesök förstört av ett sällskap (IOGT) som hade med sig ouppfostrade barn, då restaurangen självklart inte hade någon barnmeny (säger ju en del om målgruppen) tvingades personalen gå ut för att köpa hamburgare till ungarna. Det var inte trevligt att känna lukten av McD-burgare till min fina löjrom.  :puke1:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2009.12.12 - 11:07:16 »

Det kan jag tänka mig att det inte var!  :puke1:

Jag var ofta på restaurang när jag var liten. Men jag kunde uppföra mig och jag åt löjrom. Däremot tror jag mina föräldrar fick skämmas för mig för jag kunde äta väldigt mycket om det var gott och jag förstod vad som var lyxigt och alltså mer åtråvärt. På den tiden var ju smörgåsbord vanligt och de hade oftast ett lägre pris för barn. De räknande väl med att barn äter lite och mest köttbullar och prinskorv. Då hade de inte träffat mig!  :bg:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2009.12.12 - 18:03:49 »

Jag håller med att barn kan vara en fullständig plåga!!  :tongue_wag: samtidigt som de kan vara jättemysiga att ha å göra med. det beror ju helt på uppfostran!.. samma sak gäller ju med både Hundar och katter...
   jag själv har ju två ytterst väluppfostrade innekatter  :inlove: .. så jag VET att det Går att uppfostra en katt!... men att lära dem att inte pinka i en öppen sandlåda  :confused3: det är lite som att förbjuda någon att använda den frächa vattentoaletten på rummet, och i stället gå ut och använda utedasset!  :laugh: ... svårt som fan!.. men inte helt omöjligt!.. eller som att få Livsmedelsverket att förstå och erkänna att naturligt mättat fett inte är farligt!  :flirting:  :laugh:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2009.12.12 - 18:10:27 »

Min katt kissade inte i sandlådan - om man såg henne. Jag kunde stå i fönstret, 3 våningar upp, och se henne kliva upp i sandlådan. Det räckte med att jag harklade så klev hon ur igen.  :cool:

Vi har alltid haft katter i huset. Vi löste problemet genom att täcka sandlådan. Sista föräldern in på kvällen täcker den.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2009.12.12 - 18:33:00 »

ja precis!  :nod-yes: det är ju en bra lösning!... även mina håller sig borta från ofog.. om man ser dem!.. räcker med en blick emellanåt.. så vet de att det är något de inte ska göra!  :laugh:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #20 skrivet: 2009.12.12 - 19:06:35 »

Vilka praktkatter du har! Min ställer till med lite ofog i smyg, men i min närvaro är hon åhh så lydig! :lol:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2009.12.12 - 19:17:39 »

jo nog händer det att det blir lite ofog när man inte e hemma allt! :laugh: ... men inget direkt allvarligt. men de är i alla fall inte uppe på köksbänkar eller liknande!.. matbordet är förbjudet det också.. men där hoppar de upp ibland när man inte e hemma har jag märkt.. för då kan man hitta lite nedrivna lappar och liknande.. :angry: men e man hemma räcker det med att titta på dem så ändrar de sig!  :lol:.. de vet mycket väl att mamma använder vatrtensprutan om de gör massa ofog! :whistle:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #22 skrivet: 2009.12.12 - 23:18:05 »

Jag fick er på gång i alla fall  :thumbsup:

Vi tycker att barnen ska uppfostras före 2-års åldern, förklaring ?
Det enkla att vara hyperkonskvent, det jag lovar gör vi, det jag säger nej till , händer inte !
Då vet dom att det som mammma och pappa säger gäller.
Hos oss har det fungerat trotts diversa diagnoser...

Det samma gäller säkert med djur, om man inte lär dom livet i tid blir det aldrig "människor" av dom heller.

Jag tycker det är rätt jobbigt med små barn nuförtiden, om någon med små kommer på besök, måste jag verkligen anstränga mig för att orka stå ut med dom 2-3 timmar.
Vårt hem är inte anpassat för barn under 5 år, speciellt mitt i renoveringen.
Jag suckar och undrar hur föräldrarna orkar ...
Det värsta är när man inte kan prata färdigt utan det blir avbrott hela tiden.. någon behöver kissa, en har bajsat på sig, någon ramlar, en vill bara prata med mamma.
De konstigaste ungarna för mig är sådana som inte slänger sig till den stora legolådan eller bokhyllan som vi har, utan sitter på soffan bredvid mamma och antingen vill "prata med mamma" hela tiden eller bara sitter där och glor, hur pratar man då vuxensaker över en nyfiken 4-åring ? :eeek:

Så vi är nog överens om att alla ouppfostrade varelser är jobbiga.

Men jag undrar fortfarande hur det är tillåtet att ha katter i vanlig villaområde  ? Jag vet att dom är nästan nödvändiga på landet ,
men varför ska någons katt få springa fritt på andras tomtar ??
De får gräva upp lökar, fröer, plantor, bajsa överallt, klättra på taket och springa in i mitt hus när jag på sommaren har dörren öppen !  :angrywife:
Vi är allergiska och  jag vill inte bli uppskrämd!
Man kan inte ens ha balkongdörren öppen på sommarkvällarna för då smiter katten in !

Jag har fantiserat många gånger hur folk skulle reagera om jag skulle släppa mina barn fria... lek lite på tantens tomt där, gräv en fin grop på gräsmattan!
Du kan cykla runt på farbrors garageuppfart och gången runt huset, det är ju gott om plats.
Om du är lite hungrig kan du alltid kolla om det finns lite bär på trädgårdslandet, om inte gå in och be om att få lite fika !
och kissa och bajsa kan du alltid göra bredvid någon buske, det blir bara näring .... :tongue_wag:
Loggat
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #23 skrivet: 2009.12.13 - 08:40:14 »

Grejen med hundar och katter är att de går under samma tillsynsförordning, men ändå är det stor skillnad i hur man får ha dem. Jag skulle aldrig få ha min hund lös på samma sätt som en katt är lös, inte för att jag skulle vilja det då skaderisken är alldeles för stor. Och jag är inte mer tolerant mot kattkiss-luktande möbler och dörrar bara för att jag nu bor på landet, det luktar lika j-vla illa här som i stan.  :evil:

Här i området har vi säkert 10 lösspringande katter, varav i alla fall en är elak. Och med en hund som gärna skulle jaga katterna så är det alltid lika spännande att försöka ha henne okopplad på gården. Jag vill inte ha hunden överkörd bara för att den jagat en lösspringade katt som inte har något på min gård att göra.  :angrywife:

Förresten, på kyrkogården vill de ofta att man inte rastar hundarna (helt förståeligt) men är det då roligare att trampa i kattskit på grusgången och försöka plantera blommor i kattskit.  :angry:


Nu måste jag nog vila lite från kattdiskussionerna känner jag.

Men jag kan ju kasta lite skit på småhundsägare som inte fattar att det oftast är den lilla hundens fel om den blir attackerad av en större, det är mycket vanligt att de små hundarna får skälla på och hetsa upp andra större hundar, det är ju så gulligt med en ouppfostrad liten hund.  :puke1:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


anki
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 270


Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2009.12.13 - 09:43:54 »

.......................Jag vill inte ha hunden överkörd bara för att den jagat en lösspringade katt som inte har något på min gård att göra.  :angrywife:.............................

Hrm..... jag har högt staket och rymningssäkert, men på en sida 1.30 gunnebostängsel som står i en hög gammal syrenhäck, där kom grannens katt in en gång....... den finns inte mera....... :blush:
Anki
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #25 skrivet: 2009.12.13 - 11:58:18 »

Gubben min har haft liknande tankar som du ,Anki, verkar förverkligat, men jag har inte riktigt tillåtit dom än ...
Mina grannar tycker också att det är trevligt att ha en skatebo på tomten  :mad_roll:, dom låter precis hela tiden !
och boet är precis över mitt jordgubbsland :angrywife:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #26 skrivet: 2009.12.13 - 12:08:05 »

Ska det inte få finnas vilda fåglar heller? Kanske en plastkupol över huset vore något att fundera över. :eeek:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #27 skrivet: 2009.12.13 - 13:07:33 »

Hmmm..jag är visst ganska ensam om min åsikt. För mig får barn både höras och synas, på restauranger och i alla tänkbara miljöer. Jag blir glad av att höra och se nästa generation in action. Sen vet jag, av egen erfarenhet och andras att när det gäller barnuppfostran blir 1+1 inte med nödvändighet 2. Där kan finnas orsaker jag som åskådare inte har en aning om. Sen finns det odrägliga barn, lika självklart som det finns gräsliga vuxna, men det är en annan femma.

Vad katter beträffar så skulle hälsovårdsnämnden stänga vårt hem (eller åtminstone vårt kök..) vilken dag som helst. De kära missarna är överallt utom på köksbordet. De stjäl aldrig mat men är nyfikna och övervakar gärna tillagningsprocessen..  :rolleyes:
Loggat
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #28 skrivet: 2009.12.13 - 13:10:59 »

"stjäl nästan aldrig mat" borde det ha stått..vid närmare eftertanke... :shy:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2009.12.13 - 13:15:33 »

Visst får de synas och höras, men har men en helt rabiat unge som far runt och skriker mest hela tiden så behöver man kanske inte ta med honom på bättre restauranger, så att säga. Helt OK för mig att ungar är med och att det händer små malörer, men när det bara pågår och föräldrarna sitter där helt oberörda (läs: skiter i det), det är det som retar mig.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 [2] 3 4   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544