Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 18:58:49 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3 4   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Förbaskat  (läst 18512 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
thehobbit
Jr. Member
**

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 57


« skrivet: 2009.12.10 - 11:16:46 »

Jag hade köpt mig en stor fin julskinka från lokal bonde, den skulle läggas i lag i går så jag hade tagit fram den för upptining och vad händer när man åker hemifrån några timmar; jo hundarna bryter sig in i köket och mumsar på skinkan  :angrywife:

Nu måste jag ju köpa en vanlig industriskinka, färdigrimmad. Blä  :cry:
Men jag har "paxat" en ekologisk på Coop OM de får in några såna. Hoppas, hoppas.

Jag som längtat så efter min hemrimmade skinka.

Någon som kan tänka sig att byta 2 hundar mot en riktig hemrimmad skinka...  :confused3:?
Loggat
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #1 skrivet: 2009.12.10 - 12:57:52 »

Stackars dig! Men det är ju ganska så typiskt att sånt händer med gullpluttar (kanske inte lika söta idag?) i huset!!!  :whink:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
thehobbit
Jr. Member
**

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 57


« Svara #2 skrivet: 2009.12.10 - 13:09:12 »

Haha, nej idag är de billiga.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2009.12.10 - 13:28:09 »

 

Vad är det för ras?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #4 skrivet: 2009.12.10 - 13:32:51 »

Det råkar inte vara två strävhåriga foxterriers? I så fall ser jag till att fixa fram en hemrimmad skinka, trots att jag vet vad hundarna går för. Här börjar det bli så mycket spänst i hunden att det snart kan vara slut med att ha sakerna på köksbänken för att de ska överleva, och det är bara 36 cm hund.  :blink:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #5 skrivet: 2009.12.10 - 13:34:17 »

Eller förresten, behåll dem. Jag hör att det är någon som ställer till ofog nu, det räcker nog med en marodör i huset.  :crazy:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


thehobbit
Jr. Member
**

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 57


« Svara #6 skrivet: 2009.12.11 - 10:27:25 »

Collie och dalmatiner... är den fluffig och prickig? Kan vi få se kort? :surprised:

Den sötasta hund jag sett var en korsning mellan pudel och cocker. Jag trodde det var en ny ras, så jag var tvungen att fråga. Den hade kort, mjukt lockig päls, men den var inte blank som en cocker men otroligt mjuk.
Loggat
thehobbit
Jr. Member
**

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 57


« Svara #7 skrivet: 2009.12.11 - 11:11:41 »

Jag ska försöka ladda upp kort senare... har alla kort på gamla datorn och det går tydligen inte att göra nätverk av de 2 olika windowsverisionerna jag har på dem (älskar windows  :bang_head:)

Blandrasen är väääldigt billig just nu. Tydligen kan hundar få akut diarre efter att ha ätit rå julskinka. Torkade just hundbajs på vardagsrumsgolvet  :puke1:

Just när man började på att mjukna lite  :angry:

Hon är prickig och har stora svarta fläckar, vit i grunden. Kropp som en collie. Ser ut lite som en kossa  :inlove:
(kossor är fina djur)
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2009.12.11 - 11:50:50 »

Låter jättesöt! Glöm inte att visa bild sen.  :smile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #9 skrivet: 2009.12.11 - 20:46:54 »

Sikna busar, ja då blir man inte glad när de gör sådant. En kompis hund snodde den nygrillierade skinkan kvällen före julafton lagom till affärerna stängt.
Loggat

idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #10 skrivet: 2009.12.11 - 23:39:04 »

jag kan väl komma och sura här med  :mad_roll:. när jag är nu på farten 

Jag skulle inte vilja äga en hund !
Om det är svårt att få barnvakt så är det ännu svårare att få en hundvakt.
Vissa raser går runt med bajshålen upp i värden  :puke1:
Dom fäller hår överallt .
Man måste ut ett par gången per dag även om det är pissväder.
Vissa drägglar ... :puke1:
Dom äter upp julkinkor
och människoskinkor
Vissa låter som gummileksaker när dom skäller.

På allvar:
min mamma var hundrädd
och jag var hundförsiktig länge...
men sedan lärde jag känna en grannhund från början  ( valp) och lärde mig att
tänderna var inte så farliga, vågade busa och leka med den, och ha  min hand i hundens mun  :clapping:
Jag var stolt som en tupp när hunden väntade husse utanför butiken, kände igen mig och ville att jag skulle klappa och rufsa runt med den. samtidigt kom ungar och frågade om hunden var snäll och om de fick klappa och jag kunde lova
att hunden var snäll och hålla den så att barnen kunde klappa hunden. megastolt var jag !

Sedan har jag träffat allt för många hundägare som inte uppfrostrar sina hundar, låter dom gå ut på trottoaren med lång lina
så att jag har ingen chans att komma undan när jag inte vill "hälsa hunden".
Allra minst vill jag att hundar hoppa på mig, det har också hänt.
jag vill inte heller att dom springer lös och skrämmer mina barn när dom är små,  har också hänt , flera gånger ...

Thehobbit, fattar din problem med julkinkan , verkligen och kan se det komiska med det hela...
men ni får mig inte riktig på gång att snacka om söta raser och  fina bilder... :smack_head:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2009.12.12 - 08:13:31 »

Undrar om hundar och hundägare har stört dig lika många gånger som barn och deras färäldrar har stört mig.

Exempel:
Snorig unge travar fram till mig och lägger sina kladdiga händer på mig fast jag inte vill och tycker det är äckligt. Konvenansen bjuder att jag ler och säger att han är sååå gullig.

När jag väntar varuleverans kommer de inte in för att grannarna proppat igen trappen med ett flertal vagnar, för att inte tala om hur jobbigt det är att orma sig förbi dem själv. Det får inte stå nåt i trappen, men barnvagnar och barncyklar är tydligen självklara undantag.

Jag vrickar foten när jag i mörkret kliver på någ jävla plastgurka som ligger och slänger bland andra utspridda leksaker som föräldrarna aldrig städar bort från gården på kvällen. Vi andra tar in det vi dragit ut på kvällen.

Jag får spel när en unge skriker som en mistlur hela bussresan. Alla låtsas som de inte hör.

Jag får spel när morsa skäller och är hårdhänt med sin unge hella bussresan. Alla låtsas som de inte ser.

Jag mår dåligt för att grannens ungar skriker så jag inte kan sova.

Jag tycker det är skitäckligt när folk lägger upp sina spädisar på ett bord där andra ska äta och kletar med deras bajsiga blöjor. Men jag säger ingenting, för barnbajs är ju så gulligt att det måste vara bakteriefritt och att tro något annat vore stolligt.

Mer?  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
anki
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 270


Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2009.12.12 - 09:07:13 »

Man kan väl enkelt sammanfatta att det finns gott om ohyfsade mattar, hussar, mammor och pappor som inte lär sin telningnar vanligt hyfs!! :whink:
Anki
Loggat
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #13 skrivet: 2009.12.12 - 09:09:26 »

Eller när nyblivna föräldrar utan förvarning kastar den lilla i knät på folk, för alla vill ju hålla i en liten bebis.  :so_mad:

Eller barn som okontrollerat får springa runt i butikerna.

Eller varför inte lösspringande katter som förorenar överallt.


Om jag skulle ha hund på samma sätt som andra har barn eller katt så skulle polisen snart knacka på dörren.   :mad_roll:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2009.12.12 - 09:43:41 »

Det värsta av allt - ungar som springer omkring okontrollerat på restauranger! Helst med nåt drälligt i händerna och skrikandes med sina lungors fulla kraft. Jag snackar inte McD nu, utan riktiga restauranger med bordsservering. Det gör mig tokig!  :so_mad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1] 2 3 4   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544