Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 22:34:40 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Äta obegränsat?  (läst 60776 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #60 skrivet: 2010.06.30 - 18:09:05 »

Ja det kan mycket väl ha med det att göra.  :nod-yes:  :lol:

lchf, eller klimakteriet?! :crazy: Känns lite tidigt innan 30 med klimakterie, men har ju hänt andra så  :max-shock:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #61 skrivet: 2010.06.30 - 22:59:19 »

 :lmao: :lmao: nej jag menade att det kan ha med LCHF att göra!  :lick: även jag blev extremt varm i början. sen vinter nummer två blev jag kall i stället... troligen pga att 25 kilo "isolering" var borta!  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #62 skrivet: 2010.07.01 - 11:47:10 »

tänkte väl  :lick:

25 kg minus på isoleringssidan är inte dåligt!! Riktigt duktigt!!  :flowers:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #63 skrivet: 2010.07.01 - 22:54:13 »

 :throw_flowers: tackar så mycket!  :inlove: ... har minst 25 kilo isolering till som jag vill ha väck!..  :nod-yes: men det är svårare!.. står still numera..  :so_mad: å andra sidan så har jag ju inte gått upp nämnvärt heller!  :tongue: så det är ju positivt!.. men jag får helt enkelt börja köra lite striktare igen. orken har bara inte riktigt funnits till det..  :redface:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #64 skrivet: 2010.07.07 - 22:42:50 »

Vet precis vad du menar! Jag har också fastnat, har inte gått upp nämnvärt men orkar heller inte ta mig i kragen och skärpa mig. Fast att det hade varit skönt att bli av me det sista späcket. Jag är en riktig glassfantast om somrarna (vintrarna med fast mer på sommaren) så är svårt att gå ner då  :smack_head: För att inte tala om jordgubbar med mjölk och grädde  :drool: Jag tror det är lättare mot hösten att sätta sig ner och äta riktigt fet mat. Jag känner mig inte särskilt ofta sugen på massa fett på sommaren, det tar nästan lite emot. 
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #65 skrivet: 2010.07.07 - 23:04:42 »

 :max-shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #66 skrivet: 2010.07.08 - 03:48:20 »

förstår så väl vad du menar!... sommaren vill man gärna äta lite "lättare" mat.. sallader frukter och sånt!... kanske inte de mustiga grytor och liknande som e så goda på hösten och vintern.  :tongue: jag tror att tricket är att hitta fet mat som känns lätt!... typ sallad med fetaost, ägg, avocado och mozzarella.. att nästan "smyga" in fettet i kosten.  :flirting:

när det gäller glassbehovet så har jag ett litet tipps. prova att göra egen!  :lol: blir gott och man kan använda en bråkdel av den sötning som köppt inehåller!.. det är värt att införskaffa en glassmaskin dock.. nånstans runt 5-600 ligger de kring. men det är de värda!.. blir så mycket bättre glass om man använder en sådan!  :nod-yes:
 jag fixar inte alltid egen själv.. men den glass vi köper så köper vi "riktig" glass! inte GB gräddglass. ben & Jerrys glass inehåller minst skräp, den är dyr. men fruktansvärt god! några skedar sådan och man känner sig lyxig när man äter!  :lol: på något sätt så försvinner även behovet av att äta Mängder med glass då också. ??  :cool:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #67 skrivet: 2010.07.08 - 04:20:55 »

Precis, lättare mat. Som grillad entrecôte eller fläskkarré med bea.  :nod-yes: :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #68 skrivet: 2010.07.08 - 04:35:21 »

 :lmao: :lmao: ja på kvällen är det gott!  :lick: men kanske med tzatziki och sallad till!  :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #69 skrivet: 2010.07.08 - 08:21:03 »

Du har nog rätt Kwidell!!  :inlove: Får köpa hem lite feta och lite sådant och göra sallad!! Vi fick en liten tomatplanta i inflyttningspresent, typ dagen efter var många körsbärstomaterna färdiga. Så goda var dem!!Sen blir jag ju speciellt sugen på frukt och bär när buskar och träd snart dignar av all frukt!! En fet köttbit med bea kan ju vara gott på kvällen :cool: Jag har inte vågat göra egen bea bara för alla säger att det är så svårt. Det behöver ju inte vara svårt om man inte vet om det :smack_head:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #70 skrivet: 2010.07.08 - 10:10:53 »

Enda problemet med beasås är att den skär sig ganska så lätt. Men har du gjort majjo någongång, så ska du väl fixa en bea. Principen är densamma. Vispa, vispa, vispa.  :whink: Jag har aldrig gillat att göra beasås, för jag tycker faktiskt att det är jobbigt. Men hemgjord sådan är så gudomligt god, att det kan vara värt att testa bara för den saken!  :nod-yes:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #71 skrivet: 2010.07.08 - 14:26:15 »

Det är inte svårt. Man får  passa så såsen inte blir för varm bara. Det är då den skär sig.

Folk säger ofta att äggulan och smöret måste ha samma temperatur. Jag tror de blandar i hop det med majjo. En beasås som skär sig räddar man ju genom att slänga i is. Så hur kan kallt smör vara fel?  Det sänker ju temperaturen vilket är BRA.

Jag har t.o.m. slutat med det rekommenderade vattanbadet. Har lilla plattan på ettan. Efter att gulan tjocknat drar jag av kastrullen från värmen och vispar ner små kalla smörbitar som jag skurit till innan, en liten bit i taget i början. Ställer tillbaks kastrullen kastrullen helt kort på plattan och vispar järnet när det märks att smöret inte vill smälta länge. Precis som med majo kan man ploppa i smöret fortare och fortare. Misslyckas aldrig. Men låter man kastrullen stå på plattan hela tiden, då kan det vara kört på ett ögonblick om man inte är uppmärksam.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #72 skrivet: 2010.07.08 - 21:21:56 »

Jo, har gjort majo. Men det gjorde vi, om jag inte missminner mig direkt i en matberedare. Det kan man ju inte göra med bean om den ska vara varm... Ska testa ngn dag jag har tid att prova och har massa ägg o smör så jag har råd att göra fel :whistle:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #73 skrivet: 2010.07.08 - 21:30:10 »

Majjo i matberedaren?  :cry: Vad är det för handarbete? Man ska väl slita lite för brödfödan?  :eeek:

(OK, jag är bara avis för att jag inte har kommit på det själv...)
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #74 skrivet: 2010.07.08 - 21:55:49 »

Haha  :lmao: Ja inte vispade vi för hand iaf  :lick: Älskling säger att det är viktigare med temperaturen om man vispar med matberedare, Aj dunno bat aj traust him az ålvays :rolleyes:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544