Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 04:27:31 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Nu ska här bantas!  (läst 15491 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2009.11.15 - 15:34:13 »

Det här går inte längre. Jag blir bara fetare och fetare. Jag jojjar som en tok, för första gången i mitt liv.  5-6-7 kg upp och ner. Just nu är jag på toppen, så att säga. :so_mad:

Jag blev ju rätt snart klar över att jag måste hålla igen om jag skulle gå ner, fast det fick man ju inte säga då.  :rolleyes: Man fick absoluuuut inte vara hungrig, nehej.  :nonono: Nåväl, oavsett det, så har jag lyckats komma under min startvikt ett par gånger. Det spricker på att jag inte upplever någon eufori när jag drar ner på kalorierna som en del andra. Jag blir hungrig, sur och trött. Förr eller senare börjar jag äta mer igen och går upp till där jag började.

Nu tänkte jag så här. Jag äter 3 ggr om dan och portioner som jag tycker verkar rimliga. Detta innebär betydligt mindre fett, för det är det jag vräker på normalt. För att inte ruttna tänkte jag att jag får vräka i mig en gång i veckan. Inte onyttig mat, men äta så jag känner mig riktigt mätt. Blir det för jobbigt så tänkte jag lägga in tätare ätdagar. Det blir ju ivf mindre totalt sett.

Har redan börjat, faktiskt. En vecka ungefär har jag hållit på och gått ner nästan 1 1/2 kg. Det gick bra i början, men nu börjar tröttheten komma. Men idag är ätardagen! Har just rensat en stor krabba. Till den blir det dr Ks rostade med mycket smör och en sjö av gravlaxsås. Till detta en flaska öl.  :yay:

Vad tro ni? Kan det gå?  :shy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
HerrKaos
Jr. Member
**

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 34


« Svara #1 skrivet: 2009.11.15 - 16:13:06 »

Vad är "dr Ks"?

 :confused3:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2009.11.15 - 16:30:11 »

Jan Kwasniewski, polsk LCHF guru sen 30-40 år. Det är han som "botar" diabetes typ ettor. Jag har lagt in en del av hans brödrecept här.  Här är rostebrödet. :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #3 skrivet: 2009.11.15 - 21:18:27 »

Verkligen, lycka till !

För mig är fredag och lördag-kvällar det värsta, av gammal vana vill man käka "lite gott".
Och även om man inte vräker i sig chips och godis, blir det ändå för mycket choklad eller chokladbollar.

Vågar du testa " mer grönsaker " ? När man blir nere och hungrig... morotsstavar, paprikastavar, gurkskivor, sånt som man kan käka framför TV:n .
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2009.11.15 - 21:21:20 »

 Nej tack, jag har gjort mitt med kaninmaten. Är det nåt jag blir ledsen av så är det grönsaker.  :lmao:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2009.11.16 - 16:36:52 »

jag hejjar på dig Hemul!!!  :thumbsup: det är jättetråkigt när man står fast vid samma vikt.. eller ännu värre, jojjar upp och ner!! .. så jag tror fullt och fast att man ska göra det som fungerar för kroppen!..  :nod-yes: även om det innebär en viss begränsning i maten... en del verkar ju behöva det!  :nod-yes:.. tror nästan att även jag kan behöva det.. :redface: men jag har inte haft orken eller inspirationen att hårdköra nu på ett tag!.. äter fortfarande LCHF.. men inte fakirversionen..

Håller alla tummar i världen för att det ska gå bra för dig Hemul!  :thumbsup:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2009.11.16 - 17:20:40 »

Tackar så mycket! Men du behöver inte hålla igen på kalorerna va? Eller?

Jag tror magsäcken krymt lite redan. Fick hålla på hela kvällen för att få i mig den där krabban igår. Jag var faktiskt mätt efter 2 mackor med mycket mojs på, men jag åt 2 till. Det var ändå krabba över till 2 mackor till som jag fick tvinga i mig lite senare. Jag tror det var rätt bra, psykologiskt sett, Känner inte för att äta så mycket idag. :shy:

Apropå krabba så ångrar jag att jag inte köpte flera. Det var en sån där irländsk vakumförpackad jag köpte på extrapris på Willys för ett par veckor sen. Köpte en svindyr över disk tidigare i höstas och den här var mycket finare! Snacka om fullmatad, vilket den andra inte var.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #7 skrivet: 2009.11.16 - 18:25:21 »

Jag ser på Styrmannen , att hans största problem är att han äter för mycket av rätta saker.
Det går bara på gammal vana att tallriken måste vara proppfull oavsätt innehållet.
Och sedan är han galen på ostar, ärligt , han kan stoppa i sig ett kilo / dygn av den varan om han är på humöret.
Speciellt på jul när vi köper massa olika ostar... inte bra det heller.

Håll ut , så tror jag att mättnaden kommer med tiden ...
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2009.11.16 - 18:37:29 »

Problemet är ju att jag äter inte ett kilo ost om dan liksom. Jag äter ju inte så himla mycket, bara mer än jag får äta för att gå ner tydligen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2009.11.16 - 20:45:38 »

jag har faktiskt inte provat att hålla igen på kallorierna ännu... däremot behöver jag nog hålla igen på portionerna!  :redface:.. så det blir väll lite kalorirestriktion också..  :rolleyes: .. men jag har som sagt var inte riktigt orkat ta tag i det hela... har mest lallat på i min vardag för ögonblicket!.. men så snart inspirationen slårt till så ska jag försöka köra hårt igen!  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2009.11.16 - 20:47:29 »

Citat
jag har faktiskt inte provat att hålla igen på kallorierna ännu... däremot behöver jag nog hålla igen på portionerna!

Vad är skillnaden?  :tongue:

Nu har jag ätit kalops med rödbetor, så nu är jag glad igen, :lick:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2009.11.16 - 20:50:02 »

 :lmao: det låter gott!..
Citat
jag har faktiskt inte provat att hålla igen på kallorierna ännu... däremot behöver jag nog hålla igen på portionerna!  .. så det blir väll lite kalorirestriktion också.. 

 :rolleyes: var ju det jag sa ju!.. :laugh: :flirting: det blir ju samma sak!..
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2009.11.16 - 20:52:28 »

Har du slutat gå ner alltså? Då kanske det visar sig att vi är lika även på den punkten.  :flirting:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2009.11.16 - 20:55:56 »

ja jag är rädd för det!... jo här står man still.. har inte hänt någonting på jättelänge!...  :cry:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2009.11.16 - 20:56:49 »

okey.. 25 kilo på ett år är inget att klaga på!!.. men det finns ju så mycket meeeer som jag vill bli av med!  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: [1] 2 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544