Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 13:24:20 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 5 6 [7]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Fin i fejan med kokosolja  (läst 93319 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #90 skrivet: 2016.05.20 - 22:34:02 »

Ja, Garant är ett av deras egna märken. Eldorado är ett annat. Som jag fattat det är Garant mer kvalité. Ekogrejerna heter Garant. Eldorado är billigt. Men ibland är det faktiskt bra också. Såg att Eldorado matjessill fick bäst i test. Tycker den är god, men för söt. Köper den ändå. För att den är billig.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #91 skrivet: 2016.05.26 - 17:44:36 »

Den här blandningen funkar i ansiktet också för mig. Den tunna hinna som blir av tvålen orsakar inga problem med utslag och så för mig, känns bara mjukt och fint. Trots att den här tråden började med råd om att smörja sig med olja, så tröttnade jag på det. Det var så svårt att få ett tillräckligt tunnt lager. Blev det för mycket fick jag också utslag. Det här är mycket enklare.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #92 skrivet: 2016.05.26 - 18:42:49 »

Men tvättar du med tvål? I ansiktet? Blir inte det för starkt? Jag använder ansiktstvätt. Den känns betydligt mycket mildare. Ungarna använder den också, med gott resultat. De klarar sig ganska bra från finnar.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #93 skrivet: 2016.05.26 - 18:47:59 »

Har aldrig använt  något annat än tvål. Har inte haft problem med torr hud i ansiktet heller förrän på sistone. Nu kan jag se lite mjällig ut i pannan om jag tar på mig glasögonen, men inget jag känner av.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #94 skrivet: 2016.05.26 - 18:48:32 »

Och innan du frågar, jag tvättar kussemurran med tvål också.   :bg:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #95 skrivet: 2016.06.28 - 14:44:24 »

Men hu Hemul! Vatten och som mest kokosolja får komma nära min snippa. Aldrig någonsin tvål! :tongue_wag:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #96 skrivet: 2016.06.28 - 18:09:18 »

Hua så du ska lukta!  :puke1:

Min är tvättäkta och tvålsäker. Har aldrig haft några problem. Jo, två urinvägsinfektioner vilket tudligen anses som väldigt lite och den ena var nog på förekommen anledning. Svamp en gång - efter 4 antibiotikakurer på raken.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #97 skrivet: 2016.06.28 - 21:37:54 »

En mus i balans luktar inte.  :nonono:

I min gröna ungdom hade jag en del urinvägsinfektioner. Och svamp av antibiotika mot öron eller bihåleinfektion. Men sånt håller jag inte på med nu förtiden.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #98 skrivet: 2016.06.28 - 22:56:28 »

 :puke1: :puke1: :puke1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #99 skrivet: 2016.06.29 - 07:24:20 »

 :rolleyes:        :rolleyes:         :rolleyes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 5 6 [7]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544