Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 06:13:20 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Fin i fejan med kokosolja  (läst 94147 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Uppsalabo
Jr. Member
**

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 84


« Svara #60 skrivet: 2010.11.28 - 19:34:10 »

Nej jag tar väldigt lite, men jag känner lukten. Jag har hört om andra som upplevt samma sak. Jag har ett känsligt luktsinne, så det kan hända att jag stör mig på en lukt som många andra inte ens skulle känna.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #61 skrivet: 2010.11.28 - 19:57:44 »

Jag uppfattar om jag sniffar nära och det inte är så länge sen jag oljat mig en svagt unken doft. Luktar inte direkt illa, men inte gott heller.  :blink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Uppsalabo
Jr. Member
**

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 84


« Svara #62 skrivet: 2010.11.29 - 12:03:01 »

Ok, det kanske är ungefär vad jag känner, men jag uppfattar den som härsken. Jag tycker hur som helst att mandelolja är mer effektiv. Det verkar väldigt individuellt det där med vilka oljor som funkar för olika personer. Jag har känslig hy också. Blir lätt torr och fnasig på ytan trots att jag snarare har fet hy. Jag har svårt att få balans men jag tycker att jag har blivit lite bättre med den här kosten.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #63 skrivet: 2010.11.29 - 16:12:50 »

Samma här. Bättre av kosten, men inte bra. Men i mitt fall beror nog det nog på sköldkörteln. Har torra ögon och torr mun också.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #64 skrivet: 2011.05.06 - 17:19:32 »

Jag tycker hur som helst att mandelolja är mer effektiv.

Håller med här! Jag brukar även blanda ihop den med lite aloe vera. Typ en stor ärta aloe och 5 droppar olja. Fast kokosolja kör jag ibland med, för att jag tycker att det är kul med variation  :smile:

Jag har även haft kokosoljan i håret, det är tydligen en olja som håret kan ta upp?, men det funkar inte så bra på mig. Det ser mest knas-stripigt ut och jag ångrar mig varje gång. Nästa gång ska jag försöka att barabara ta i topparna...

Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #65 skrivet: 2011.05.06 - 17:28:13 »

Men det har jag lösningen på sörru. Ta en klick i första schamponeringen och gnugga in den med löddret. Skölj ur så gott det går (håret känns lite fettigt nu) och schamponera igen utan olja. Jag brukar låta det första löddret sitta en stund om jag orkar, typ medan jag tvättar kroppen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #66 skrivet: 2011.05.06 - 17:40:52 »

Tja.. ja.. jag använder inte schampo, men det kanske funkar att göra med mitt tvättbalsam? Ska testa!
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #67 skrivet: 2011.05.06 - 18:04:22 »

Om det har kraft nog att tvätta ur överskottet så.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #68 skrivet: 2011.05.06 - 19:09:47 »

Jag tar bort smink med coccosfett och smörjer ben och armar med coccos efter dusch.  :rolleyes:
Loggat
Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #69 skrivet: 2011.05.07 - 17:14:07 »

det kanske funkar att göra med mitt tvättbalsam? Ska testa!

Och nu har jag testat!
Jag tog en matsked kokosolja till min vanliga klick med tvättbalsam. Jag var lite osäker på hur det skulle bli, har ju lite smådålig erfarenhet av olja i håret, så jag tog inte så mycket i hårbotten, bara lite. Sköljde och tvättade en gång till, den här gången utan oljan. Och sedan lite finbalsam i längderna.

Nu är håret nästan helt torrt och jag anar ingen oljestripighet som jag var orolig att jag skulle göra! Och, det har kommit fram en nyformad korkskruv där det tidigare varit lite tråkrakt! Ja, nästan lite mer markerade lockar överallt verkar det som! Oho, det här kanske inte var så dumt  :hm-hm:
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #70 skrivet: 2011.05.07 - 17:28:38 »

Bra att det funkade med balsam också. Det är lite slösigt med oljan, men jämfört med vad hårvårdsprodukter kostar så är det väl billigt ändå.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #71 skrivet: 2011.05.07 - 18:08:55 »

Det är lite slösigt med oljan, men jämfört med vad hårvårdsprodukter kostar så är det väl billigt ändå.

Nja, jag vet inte om det kändes så slösigt, jag använde mig av silverpaketet som legat i kylen i eeeevigheter :)
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #72 skrivet: 2011.05.07 - 19:12:56 »

Jaså! Och jag fick en dålig hink från Crearome sist. I botten av hinken var oljan alldeles GRÅ. Det tog flera månader innan jag öppnade den så jag tyckte inte jag kunde reklamera. Men jag vill inte äta den så nu har jag den till händerna och fötterna.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #73 skrivet: 2011.05.07 - 19:46:35 »

Men jag vill inte äta den så nu har jag den till händerna och fötterna.  :lol:

Hihi! Samma som jag och silverpaketet då :)
Jag smörjer mina händer och fötter rikligt med min utgångna A-creme med!  :thumbsup:
Jag vet inte hur det är med såna där saker, om de härsknar eller så, kanske är det inte bra att använda den alls (den gamla krämen alltså? Det står att den ska stå svalt med, fast jag har den i badrummet. Har hört om de som har den i kylen. Kanske ska börja med det nu när sommaren kommer?
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #74 skrivet: 2011.05.07 - 19:48:01 »

Kokosoljan? Man ska ju kunna ha den i rumstemperatur. Om den härsknar luktar och smakar den väl illa.  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544