Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 16:45:25 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kakao  (läst 48356 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #15 skrivet: 2010.12.09 - 22:11:43 »

Vi kör änglamark. Vet inte om jag har för dåöiga smaklökar, men jag tycker inte Kung Markatta är så hemsk. Varken när det gäller kakao eller kokos.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2010.12.09 - 22:24:24 »

Jag minns inte vem som sa det först, men nån påpekade att allt de gör är äckligt och jag måste säga att det stämmer med det jag provat. Kokosen kan iofs ha varid gammal bara, men den var snustorr. Kändes fettfri. Kakaon var rent äcklig. Smakade buljong.  :puke1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2010.12.09 - 22:38:54 »

Det var inte så att du glömde tvätta skeden innan du tog kakaon hemul  :whistle:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2010.12.09 - 23:30:12 »

Näe.  :rolleyes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2010.12.10 - 00:33:33 »

 :laugh:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #20 skrivet: 2011.04.03 - 12:25:06 »

Jag har hittat en riktig favorit när det gäller kakao, jag blir alldeles lycklig bara av att öppna burken för kakaon doftar alldeles underbart!  :inlove:
Green & Black's Organic Cocoa Powder heter den och går att hitta hos hälsokosten, vanligtvis hos Nature. Jag har bara använt den i matlagning/bakning så jag vet inte hur den smakar i en chokladdryck, men det måste jag nog snart ta reda på. Har för mig att jag sett några inlägg om chokladdrycker här så jag ska leta upp dem och prova någon dag.  :nod-yes:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #21 skrivet: 2011.04.06 - 12:18:40 »

Och precis efter att jag postat inlägget med länken till kakaon så byter de adress dit, nu ska ni komma rätt här. Eller till förstasidan med denna adress http://www.greenandblacks.com/uk/home.html  :smile:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #22 skrivet: 2011.09.14 - 21:09:54 »

Vi har köpt ett par års tid denna kakao http://www.kokbokhandeln.se/valrhona/shop/

Varlhona. På länken syns bara loggan, De säljer mycket olika choklad-sorter, men deras kakao är guld.
Kostar myyyycket, men är värd varenda krona. Den är tyvärr inte ekologisk och jag har inte hittat någon
eko-kakao som jag skulle vilja ha istället.

Man hittar den på dessa små speciella choklad-kaffe-the-butiker.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2011.09.14 - 21:29:01 »

Intressant. Jag har köpt en Green & Black chokladkaka och den gillade jag inte. Smakade som vanlig mörk blockchoklad, d.v.s. just ingenting. Men jag ska testa Kakaon om jag får tillfälle.

Idalinda, har du provat Coops ekologiska? Jag tycker den är god. Men jag är ju inte van vid Valrhona förstås.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #24 skrivet: 2011.09.14 - 21:32:55 »

Vilken tur jag inte köpte Kung markattas sist då, för stod och fingrade på burken. Fast var av ren snålhet egentligen  :lol1: Köpte vanlig ögonkako, har inte testat så många andra så har inget att jämföra med direkt...

Har kikat lite på denna http://www.ravarubutiken.se/smak-form/kakaopulver-250-g.php Men den är ganska dyr den med...
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #25 skrivet: 2011.09.14 - 21:34:46 »

Jag har ICAs ekologiska kakao, det vattnas i munnen bara jag tänker på den  :dribble:
Loggat
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #26 skrivet: 2011.09.14 - 21:48:34 »

På Green and black´s hemsida fanns det mycket som såg väldigt smarrigt ut!!!  :dribble: :dribble: :dribble:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #27 skrivet: 2011.09.14 - 21:57:19 »

Var inne på råvarubutiken och kikade nu igen, och hittade något som kallades för tandtvål. Låter ju jätteroligt  :laugh:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #28 skrivet: 2011.09.14 - 22:39:22 »

Oj vad mycket spännande! Har du handlat nåt därifrån?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #29 skrivet: 2011.09.15 - 12:06:35 »

Jag fastnade på Råvarubutikens sida direkt!

Jag funderade på vissa priser och det var inte dumma alls.
Tex vaniljen kostade 95kr för 50g ekologiskt.
Den vanliga burken äkta fina vanilj väger 10g och jag tror att jag betalade något på 30 kr för den.

Men jag kunde inte kolla om det var av samma kvalité.
Majsmjöl 500g eko för 79kr. jag har inte köpt majsmjöl än, men vad säger ni andra om priset.

jag måste även skicka frågan till dom om deras choklad, 39kr för en liten choklad. Ju , dyrt, men om det är gott så....

Närmast är min projekt att ättika inlägga squash, men sedan ska jag ta tag i chokladtillverkningen.
Vi gjorde förut choklad av cocosfett och kakao, men fettet tog slut och om jag minns rätt fick jag lätt huvudvärk av det.
Men om man skulle köpa kakaosmör och sånt.... hmmm. Jag startar en egen tråd  annanstans.


Varlhona köpte vi först av en kompis som höll på med chokladvisningar, ibland köpte vi från butiken.
Nu ska kompisen lägga ner chokladverksamheten, men kommer att köpa en större sats typ24 paket och vi kommer att
dela den. så vi kommer att få 12 paket varlhona i skåpet ....
Loggat
Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544