Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 11:19:19 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 20   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Esthers funderingar...  (läst 116213 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #15 skrivet: 2009.10.06 - 13:25:49 »

Jag har inte gjort några mandelkakor!  :club:



jag kan inte hjälpa det, men så står det skrivet med min handstil på den där receptpapper " ska göras som hemuls mandelkakor" så det är så  :biggrin1:

Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2009.10.06 - 14:05:39 »

 :gaah:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #17 skrivet: 2009.10.07 - 21:27:22 »

Idag kom den första snön..*suck*. Det vräkte inte måttligt. Tog en kort promenix till grannen i förmiddags och snösörjan gick upp över dojorna som blev sjöblöta   :sad: Hade planerat att storhandla idag, men tänkte om pga vädret. Grävde i skafferiet och hittade en himla massa tonfisk. Idalindas bottenlösa paj var en höjdare. Till kaffet efter maten en bit 86%-ig choklad. Det är häftigt, ett par rutor av den ger idag samma nöjda känsla som en mycket mycket större bit Marabou i "mitt gamla liv"   :lol:

Vikten har stått stilla i snart en vecka. Märkligt nog gör det mig ingenting..
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2009.10.07 - 22:07:36 »

Var bor du? Treriksröset?  :max-shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #19 skrivet: 2009.10.07 - 23:06:59 »

Näe hemul...men definitivt på fel ställe. Åtminstone om man har stela och värkande leder som tinar upp åtminstone en aning av sol och värme. Och om man ogillar att skrapa fram bilar ur vitkalla drivor och kisa mot yrsnö när man ska till jobbet...
När jag blir pensionär vill jag bo i solen, åtminstone några månader per år. Fast att övertyga min älskade man om fördelarna med den lösningen blir en svårare nöt än att förmå honom att skippa kolhydraterna.. :shake_head:

Jag bor fyra mil norr om Luleå....
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2009.10.07 - 23:14:19 »

Huga.  :sad:

Flytta med oss till Småland. Eller kanske Gotland. Eller Provençe! :clap_jump:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #21 skrivet: 2009.10.07 - 23:14:50 »

Det har snöat ordentligt där uppe under senaste timmarna... hörde om Haparanda och norr om Haparanda om snöskottandet ( vi har släkt där )

Vi har fortfarande en vindruva kvar på busken , men jag tror att jag måste rädda de sista tomaterna i morgon, det blir frost även här i söder  under kommande veckan.
Vilket långt land vi bor i  :nod-yes:.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2009.10.07 - 23:16:26 »

Beror på hur man ser det. Det norr om Dalälven brukar jag bortse från.  :bg:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #23 skrivet: 2009.10.07 - 23:21:06 »

*packar väskorna och bokar flyttfirma direkt*

 :banana:
Loggat
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #24 skrivet: 2009.10.09 - 23:40:32 »

Sen middag; "Räkbåt" bestående av ett stort salladsblad fyllt med ägg, räkor, majonäs och citron. Till det 3(!) skivor av idalindas ljuvliga knäckebröd samt ett glas torrt vitt.

Märklig diet detta. Man behöver inte "lida" ett endaste dugg... :yeah:
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2009.10.11 - 00:41:25 »

ja om man bor här i sthlm så är det fortfarande hyffsat varmt och skönt!  :flirting: .. och nån snö har inte setts skymten av... och kommer troligen inte göra det på flera veckor ännu heller!  tyvärr enligt mig!  :laugh:.. älskar Julen!.. och då snön med den!... men just nu e jag rätt nöjd med den härliga vackra hösten!  :lol:

ja visst är det en underlig "diet" detta!.. man lider inte ett dugg!.. ibland känns det nästan som om man gör något fel... inte kan man väll må bra och gå ner i vikt samtidigt heller! :max-shock: .. åtminstonde inte om man ska lyssna på alla fettskrämda stackare!  :lmao: ...  stort Grattis till dig föresten Esther! till din viktminskning!  :flowers: .. är alltid kul när det går åt rätt håll!  :nod-yes:.. ser fram emot att få höra mera om din resa framöver!  :wave:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #26 skrivet: 2009.10.11 - 21:46:32 »

Tack kwidell!  :worshippy:
Mina framgångar är visserligen rätt blygsamma jämfört med dina, så jag tar av mig hatten.... :frogdance:
Loggat
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #27 skrivet: 2009.10.11 - 21:55:42 »

En mastig jobbarhelg är över och jag ser fram emot en behaglig vecka med en hel del ledighet  :smile:
Nå´t som slagit mig på sistone är hur ofta man får försvara sitt ätande. Fettskräcken sitter djupt i folksjälen och nyss var jag ju där själv.. Idag lämnade jag lite att läsa till en jobbarkompis som är övertygad om att jag riskerar min hälsa. Ibland blir man iofs positivt överraskad. Var hos doktorn för ett par veckor sen (koll av bltr, lite nya recept o sån´t..) och döm om min förvåning när han visade sig mycket positiv till LCHF-modellen.

Nu har vikten stått helt stilla i många dagar. Märkligt nog känner jag fortfarande inte tillstymmelse till panik. Däremot har jag så smått börjat grunna på om jag ändå äter för lite fett.. Avvaktar ett par dagar till så får vi se..

Gonatt alla forumnötare..

Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #28 skrivet: 2009.10.12 - 09:17:57 »

 :throw_flowers: tackar så mycket Esther!.. men mina framgångar är också fördelade på ett helt år nu!.. Wow! jag har ätit LCHF i ett helt år!?.. känns som förra veckan jag började..  :whink: .. 
kul att din läkare var positiv!! :thumbsup: .. skönt att se att vissa inom läkarkåren håller sig informerade kring det hela i alla fall!  :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #29 skrivet: 2009.10.12 - 10:34:59 »

Inget dåligt jubileum, kwidell... :party:
Loggat
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 20   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544