Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 11:15:50 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Om naglar....  (läst 4968 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« skrivet: 2009.10.01 - 22:45:00 »

Kanske är jag en kärring med klös :devil: rent bildligt, men drömmen om de långa röda naglarna har fått förbli just en dröm. För sisådär en vecka sen upptäckte jag att mina vanligtvis sköra och lättbrutna naglar var stenhårt stabila. Jag diskuterade saken med en arbetskamrat som käkat LCHF sen i våras, och hon berättade att samma sak hänt henne. Vad säger ni, är det en tillfällighet eller en känd och väldokumenterad konsekvens av dieten? *nyf*
Loggat
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #1 skrivet: 2009.10.01 - 23:28:26 »

Jag kan bara uttala mig rent teoretiskt, eftersom jag inte äter LCHF. Men jo, det kan jag mycket väl tänka mig! Eftersom man äter mycket fett, proteiner och en hel del kalcium, så bör naglarna bli både hårdare och mindre lättbrutna. Det sägs att man kan se på naglarna huruvida man äter en bra kost eller inte. Har du en jämn och relativt blank nagelyta, så går du på en kost som är bra för dig.
Tänk också på att smörja in händerna varje dag med fet kräm för bästa resultat. Naglarna suger åt sig fett, och mår jättebra av detta. De blir hårdare och mer tåliga på detta vis. Ett annat litet tips har jag också till dig när det gäller just nagelvård. Köp en glasfil. De håller länge, och du behöver inte fila åt samma håll hela tiden för bra resultat.
Grattis till klöset!  :whink:  :flowers:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #2 skrivet: 2009.10.02 - 12:40:06 »

Corny..ja, egentligen är det ju väldigt logiskt.
Och en glasfil ska jag snarast skaffa mig. Tack för tipset! :cheeky:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2009.10.02 - 14:59:41 »

Nog har man hört att folk fått bättre naglar, så det kan du nog tacka kosten för.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
esther
Sr. Member
****

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 305



« Svara #4 skrivet: 2009.10.02 - 22:39:52 »

Faktum är att jag kan tacka kosten för en himmmmmla massa saker..redan nu.  :worshippy:
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544